România încearcă să termine lucrările la 2 din cele 4 stadioane promise pentru EURO 2020

stadion, Arcul de Triumf
Agerpres

România va încerca să finalizeze lucrările de construcție la doar 2 dintre cele 4 stadioane pe care Guvernul a promis că le va finaliza până la începerea campionatului european de fotbal 2020.

 

De asemenea, există mari semne de întrebare în privința finalizării lucrărilor de construcție ale căii ferate între Otopeni și Gara de Nord.

Acestea sunt principalele concluzii formulate luni de Gică Popescu, coordonator al acestor lucrări, în prezența premierului Ludovic Orban și a ministrului Lucrărilor publice, dezvoltării și administraţiei, Ion Ștefan și a ministrul Tineretului și Sportului, Marian Ionuţ Stroe.

Guvernul României a promis foarte clar autostrăzi, aeroporturi, linii de metrou și de tren și stadioane. Însă timp de 4 ani n-am reușit să săpăm un nici măcar un metru de tunel sau să punem o cărămidă pe vreun stadion.

Citește și
autoritati romane
Statul român va apela la improvizații, ca să îndeplinească toate promisiunile pentru EURO 2020
Trucul prin care s-a câștigat marele premiu de peste 9 milioane de euro la 6 din 49. Biletul a costat 4.413 lei

Acum, Gică Popescu susține că neterminarea tuturor stadioanelor promise și nici a căii ferate nu va afecta cu nimic organizarea campionatului european.

Cert este că doar stadionul Ghencea va fi gata ”sută la sută”, în timp ce la Stadionul Arcul de Triumf ...este posibil să fie dat în folosință în octombrie 2020.

”Terminarea căii ferate Otopeni - Gara de Nord nu este în plnul de mobilitate pe care Primăria Capitalei împreună cu UEFA și Guvernul României l-au pus în proiect. Este validat de către UEFA, deci din punct de vedere al planului de mobilitate nu avem o problemă. Dacă se va termina calea ferată o vom introduce ulterior în planul de mobilitate, dar, așa cum a fost validat acest plan, nu este calea ferată.

Stadioanele. Va fi foarte bine să le terminăm, cel puțin stadionul Ghencea, pentru că l-am introdus pentru bazele de antrenament pentru EURO 2020 în acest an. Deci, dacă și stadionul Arcul de Triumf va fi gata îl vom introduce și pe acela. Îl vom termina probabil în luna octombrie, undeva în luna octombrie anul viitor, dar nu sunt date ca baze de antrenament pentru UEFA.

În momentul de față ne bazăm pe acest stadion 100 % (Ghencea, n. red.) și Arcul de Triumf, dar Arcul de Triumf nu l-am introdus deocamdată la bazele de antrenament. Ce este important și v-am spus de nenumărate ori, că UEFA nu se uită neapărat cu ochi critici la construcția de stadioane, ci se uită cu ochi critici la cele 12 garanții guvernamentale pe care România și Guvernul României și le-a asumat în dosarul de candidatură, iar aceste garanții guvernamentale sunt realizate în proporție de 95 %.

Deci EURO 2020 se va organiza în condiții excelente, pentru că ceea ce mai avem de făcut nu pune în pericol buna organizare a campionatului european.” - a declarat Gică Popescu.

În 2014, Bucureștiul a primit dreptul, alături de alte 12 orașe, să organizeze campionatul European de fotbal 2020.

Astfel, România va organiza 4 meciuri la campionatul European, iar dacă echipa națională se califică, va juca bineînțeles la București. O țară întreagă are ocazia să trăiască din nou euforia vremurilor când generația de aur bătea Argentina, Columbia sau Anglia. De această dată meciurile vor fi chiar la noi acasă, nu în celălalt capăt al lumii.

Competiția este a 3-a în lume ca mărime după Jocurile Olimpice și Campionatul Mondial de Fotbal.

 

 

 

 

Articol recomandat de sport.ro
FOTO Fostul jucător de la Real Madrid și-a tatuat numele copilului, apoi a aflat că nu el este tatăl
FOTO Fostul jucător de la Real Madrid și-a tatuat numele copilului, apoi a aflat că nu el este tatăl
Citește și...
România ratează calificarea directă la EURO. Tricolorii au pierdut 0-2 contra Suediei
România ratează calificarea directă la EURO. Tricolorii au pierdut 0-2 contra Suediei

România - Suedia. Naționala de fotbal a României a pierdut pe Arena Națională, scor 0-2, meciul decisiv contra Suediei și nu se mai poate califica la EURO 2020 din această grupă. Mai avem însă o șansă la baraj.

Statul român va apela la improvizații, ca să îndeplinească toate promisiunile pentru EURO 2020
Statul român va apela la improvizații, ca să îndeplinească toate promisiunile pentru EURO 2020

Campionii europeni ai improvizațiilor - PARTEA III-a. Guvernul va investi peste 100 de milioane de euro în stadioane și terenuri de fotbal. Sportivii, cluburile și suporterii merită să aibă condiții ca în Vest. 

Eșec după eșec în cazul proiectelor pentru Euro 2020. Autoritățile îsi pasează vina: ”Un idiot”
Eșec după eșec în cazul proiectelor pentru Euro 2020. Autoritățile îsi pasează vina: ”Un idiot”

Campionii europeni ai improvizațiilor - PARTEA II-a. Bucureștiul este singura capitala europeană al cărui aeroport nu este legat de oraș cu un mijloc de transport rapid. 

România este în urmă cu pregătirile pentru Euro 2020. Probleme mari la mai multe ministere
România este în urmă cu pregătirile pentru Euro 2020. Probleme mari la mai multe ministere

Campionii europeni ai improvizațiilor - PARTEA I. Au mai rămas mai puțin de 2 ani până la Campionatul European de fotbal 2020. 20-20, cum l-a numit premierul Viorica Dăncilă, dar această eroare e cea mai mică problemă a proiectului.

Recomandări
Cum s-a adaptat un liceu de top din București la învățământul modern. Elevii de a 12-a vin la școală doar 3 zile pe săptămână
Cum s-a adaptat un liceu de top din București la învățământul modern. Elevii de a 12-a vin la școală doar 3 zile pe săptămână

Unul din cele mai bune licee din București, Colegiul Național Gheorghe Lazăr, a simțit că trebuie să se reinventeze. În urmă cu patru ani directoarea a gândit un proiect pilot îndrăzneț, mai apropiat de cerințele actuale ale învățământului.  

TAROM și-a
TAROM și-a "pensionat" o parte din flotă. Soartă grea pentru unele avioane Airbus A318

Avioane Airbus care au aparținut flotei TAROM au ajuns la fier vechi. Două dintre acestea au fost dezasamblate de noul proprietar direct la Otopeni.

ANIMAȚIE GRAFICĂ. Cum s-a produs carambolul cu 12 mașini de pe A3. „Treceau pe lângă mine și se învârteau”
ANIMAȚIE GRAFICĂ. Cum s-a produs carambolul cu 12 mașini de pe A3. „Treceau pe lângă mine și se învârteau”

Scene de infarct joi dimineță pe autostrada A3, între București și Ploiești. 12 mașini s-au izbit că niște popice într-un carambol care a forțat autoritățile să activeze planul roșu de intervenție.