România are cele mai periculoase drumuri din UE. Câți au murit în accidente pe șosele

×
Codul embed a fost copiat

România este pe ultimul loc în ceea ce privește siguranța drumurilor din Uniunea Europeană. Astfel, țara noastră a avut cea mai mare rată a accidentelor mortale din UE - 98 la un milion de locuitori, dublu față de media europeană.

Potrivit Comisiei Europene, în prezent doar două state membre - România şi Bulgaria - au o rată a accidentelor mortale mai mare de 80 de decese la un milion de locuitori, faţă de şapte state membre în anul 2010. De asemenea, în 2017 majoritatea statelor membre aveau o rată a accidentelor mortale mai mică de 60 de decese la un milion de locuitori, iar opt din aceste state aveau chiar o rată a accidentelor mortale mai mică de 40 de decese la un milion de locuitori, informează Agerpres.

În UE, Suedia (25 de decese la un milion de locuitori), Marea Britanie (27), Olanda (31) şi Danemarca (32) au raportat cele mai scăzute cifre în 2017. Pe de altă parte, Estonia şi Slovenia au raportat cea mai mare scădere a numărului de accidente mortale în 2017 faţă de anul 2016, de minus 32% şi, respectiv, minus 20 %. În schimb, în România numărul de accidente mortale a crescut cu un procent în 2017 faţă de anul 2016.

„25.300 de persoane şi-au pierdut viaţa pe drumurile noastre în ultimul an şi multe altele au suferit vătămări grave care le vor afecta pe viaţa. Siguranţa rutieră este, fără doar şi poate, o responsabilitate partajată cu statele membre, însă eu sunt convinsă că UE poate face mai mult pentru a-i proteja mai bine pe cetăţenii europeni. Comisia lucrează în prezent la o serie de măsuri concrete, pe care intenţionam să le anunţam în săptămânile următoare", a declarat comisarul pentru Transporturi, Violeta Bulc.

Deşi tendinţa de scădere a numărului de persoane care şi-au pierdut viaţa în accidente rutiere pe teritoriul UE este încurajatoare, îndeplinirea obiectivului UE de reducere la jumătate a numărului de accidente rutiere mortale între 2010 şi 2020 va fi foarte dificilă. În plus, se estimează că alte 135.000 de persoane au suferit accidente grave anul trecut, printre care o proporţie însemnată de participanţi la trafic vulnerabili, cum ar fi pietonii, cicliştii şi motocicliştii.

Citește și
Strada sectorul 1
Strada din Sectorul 1 care arată ca după război. Oamenii așteaptă de peste 10 ani să se schimbe ceva
„Al treilea război mondial a început”. Valeri Zalujnîi, ambasadorul Ucrainei în Marea Britanie și fostul comandant al armatei, declarații

Accidentele rutiere mortale şi vătămările cauzate de accidente rutiere le afectează nu doar pe victime, ci şi întreaga societate, costurile socio-economice estimate ridicându-se la 120 de miliarde de euro pe an.

CLICK AICI pentru a instala GRATUIT aplicația Știrile ProTV pentru telefoane Android și iPhone!

Articol recomandat de sport.ro
Tragerea la sorți pentru preliminariile CM 2026, simulată! Cu cine a picat România în grupa de 5
Tragerea la sorți pentru preliminariile CM 2026, simulată! Cu cine a picat România în grupa de 5
Citește și...
Comuna din Gorj în care șoferii circulă pe drumuri doar dacă au lopată. Gropile, astupate de localnici
Comuna din Gorj în care șoferii circulă pe drumuri doar dacă au lopată. Gropile, astupate de localnici

În comuna gorjeană Samarinești drumurile sunt dezastruoase, așa că locuitorii sunt nevoiți să astupe singuri gropile de pe arterele rutiere.

Strada din Sectorul 1 care arată ca după război. Oamenii așteaptă de peste 10 ani să se schimbe ceva
Strada din Sectorul 1 care arată ca după război. Oamenii așteaptă de peste 10 ani să se schimbe ceva

În anul 2018, o stradă aflată într-o capitală europeană arată, de ani de zile, ca după război, cu zeci de gropi adânci dintr-un capăt în altul. Şi vorbim despre un drum din zona de nord a Bucureştiului, unde locuinţele au preţuri piperate.

Protest în Arad din cauza unui drum nereparat de ani de zile.
Protest în Arad din cauza unui drum nereparat de ani de zile. "Nu am curaj să circul decât cu 2-3 roţi de rezervă"

Tot mai mulţi şoferi nemulţumiţi de cum arată şoselele de la noi din ţară recurg la proteste. De pildă, ieri, peste patru sute de oameni au blocat circulaţia pe o porţiune dintr-un drum judeţean din Arad.

Recomandări
Deși NU președintele decide asupra salariilor, pensiilor, taxelor, candidații fac promisiuni mărețe. Ce spun economiștii
Deși NU președintele decide asupra salariilor, pensiilor, taxelor, candidații fac promisiuni mărețe. Ce spun economiștii

În vreme ce la nivel european se vorbește tot mai des despre mari dificultăți pentru economie, iar recesiunea este o realitate pentru Franța și Germania, candidații la Cotroceni promit venituri mai mari, cel puțin pentru o parte din populație, dar și redu

Sondaj AtlasIntel alegeri prezidențiale 2024. George Simion și Elena Lasconi ar fi umăr la umăr în bătălia pentru locul doi
Sondaj AtlasIntel alegeri prezidențiale 2024. George Simion și Elena Lasconi ar fi umăr la umăr în bătălia pentru locul doi

Mai sunt doar trei zile până la primul tur al alegerilor prezidențiale, iar ultimul sondaj arată noi evoluții în lupta pentru turul al doilea: George Simion și Elena Lasconi ar fi umăr la umăr în bătălia pentru locul doi.

Marcel Ciolacu spune că va arăta actele pentru zborul privat când va dori: „Nimeni nu mi-a plătit nimic”
Marcel Ciolacu spune că va arăta actele pentru zborul privat când va dori: „Nimeni nu mi-a plătit nimic”

Marcel Ciolacu spune că va prezenta actele pentru a dovedi că și-a plătit zborul cu un avion privat la Nisa, însă va face acest lucru atunci când va dori el.