Reorganizarea Primăriei Sectorului 1, aprobată de Consiliul local. Va fi desfiinţată Direcţia de Impozite şi Taxe Locale

primaria sector 1
Shutterstock

Primăria Sectorului 1 va fi reorganizată, conform unei hotărâri aprobate joi de Consiliul local cu 20 de voturi „pentru”, o abţinere şi cinci voturi „împotrivă”.

Totodată, s-au aprobat desfiinţarea Direcţiei Generale de Impozite şi Taxe Locale a Sectorului 1 şi preluarea activităţii acesteia în cadrul aparatului de specialitate al primarului, în termen de 60 de zile.

În baza hotărârii au fost aprobate organigrama, statul de funcţii şi regulamentul de organizare şi funcţionare ale aparatului de specialitate al primarului Sectorului 1.

Sunt propuse, la nivelul Sectorului 1, un număr de 941 de posturi.

Primarul George Cristian Tuţă a declarat că, în urma reorganizării, va fi întărită capacitatea instituţională.

Citește și
Nicusor Dan, Catalin Drula, Vlad Voiculescu
BEC București cere ștergerea clipului filmat la Cotroceni cu Nicușor Dan, Drulă și Voiculescu: „Material electoral ilegal”

„Profităm de faptul că Direcţia de taxe şi impozite a reuşit să îşi digitalizeze toate serviciile publice pentru care a fost constituită, motiv pentru care partea de suport al funcţionarilor specializaţi în domeniul taxe şi impozite poate fi asigurată de Primărie. N-are sens să avem două zone de achiziţii sau de economic, atât timp cât lucrurile acestea sunt bine instituite la nivelul Primăriei. Avem sisteme informatice care pot, de la distanţă, să asigure”, a explicat edilul, în şedinţa Consiliului Local.

Reorganizare pentru eficientizarea activității

El a adăugat că reducerea numărului de posturi va creşte eficienţa instituţiei, iar Primăria se va apropia de ţinta propusă de Guvern.

„Practic, ne mai despart doar 10% şi putem zice că am îndeplinit obiectivul de a reduce, faţă de plafonul pe care îl avem”, a precizat edilul.

George Tuţă a adăugat că urmează şi alte reorganizări, astfel încât departamentele să ofere servicii publice la cel mai înalt nivel.

„Direcţia de taxe şi impozite nu dispare, ea intră în aparatul Primăriei şi va fi construită pe trei piloni mari. Un pilon legat de taxele şi impozitele pe care le încasăm ca venituri bugetare, un al doilea legat de veniturile extrabugetare, unde am început să punem ordine în toate relaţiile cu clienţii pe care îi are Primăria: cei care închiriază spaţii, cei care au în concesiune (...), şi, bineînţeles, o zonă legată de control şi de aceste evidenţe fiscale pe care trebuie să le analizăm, având în vedere posibilitatea de a utiliza date multe. Să vedem cum putem îmbunătăţi partea de colectare, pentru a avea o organizare a acestui domeniu mult mai bună”, a indicat el.

În ceea ce priveşte Poliţia Locală, a fost redus numărul adjuncţilor de la patru la doi. Unul dintre aceştia are atribuţii pe partea de ordine publică şi circulaţie, iar cel de-al doilea este responsabil pentru partea de inspecţie, din perspectiva disciplinei în construcţii, a agenţilor economici şi a protecţiei mediului.

Primarul a subliniat importanţa prezenţei în stradă a poliţiştilor locali, astfel încât aceştia să reprezinte un sprijin pentru cetăţeni, să identifice neregulile şi să aplice contravenţiile necesare.

Investiții în digitalizare și monitorizare

„La nivelul coordonării activităţilor din fiecare cartier, punem bazele unui dispecerat integrat care să poată gestiona camerele pe care le avem, să integrăm acest sistem de monitorizare cu un dispecerat corespunzător care să ţină legătura cu celelalte instituţii care asigură protecţia civilă. (...) Avem multe rezultate: sunt, pe zona protecţiei mediului, foarte multe sancţiuni aplicate pentru cei care nu respectă legea, mai ales cei care vin cu maşini şi abandonează deşeuri pe zonele Sectorului 1. Sunt mai multe maşini confiscate şi atunci un astfel de dispecerat integrat şi centru de monitorizare poate fi un sprijin real, pentru ca Poliţia Locală să se autosesizeze, să nu fie nevoie de o sesizare din partea cetăţenilor”, a transmis primarul.

El a susţinut că Primăria Sectorului 1 depune în mod constant cereri pentru toate programele cu finanţare externă, existând o structură de 50 de persoane care lucrează la elaborarea acestor proiecte.

„Ne dorim să avem cât mai multe servicii pe care să le punem la punct şi să recuperăm timpul pierdut în anii precedenţi. De aceea şi în zona aceasta de politici publice mai ajustăm, creând un mecanism de project management, având peste 60 de proiecte de dezvoltare a comunităţii şi a administraţiei. Avem o structură care zi de zi face partea de monitorizare a modului în care se dezvoltă şi se implementează proiectele, pentru că în administraţie esenţa este ca lucrurile să nu ne ia prin surprindere şi atunci să avem o dezvoltare etapizată, corectă, pe baza unui grafic pe care colegii noştri din zona de politici publice îl vor avea în atenţie”, a precizat Cristian Tuţă.

Un alt obiectiv pentru anul 2026 este digitalizarea serviciilor legate de urbanism şi parcări.

Articol recomandat de sport.ro
„Faraonul“ Salah: ce avere are egipteanul și cu ce mașină vine la antrenamente
„Faraonul“ Salah: ce avere are egipteanul și cu ce mașină vine la antrenamente
Citește și...
Funcționarii unei primării din Dolj sunt cercetați că falsificau consumul de carburant. Se decontau bani pe bonuri fictive
Funcționarii unei primării din Dolj sunt cercetați că falsificau consumul de carburant. Se decontau bani pe bonuri fictive

Ancheta este departe de final, în cazul unor funcționari de la o primărie din Dolj, suspectați că, timp de 3 ani, și-ar fi însușit bonuri de carburant. Completau apoi fișe de parcurs false, pentru a le fi decontate sumele.

BEC București cere ștergerea clipului filmat la Cotroceni cu Nicușor Dan, Drulă și Voiculescu: „Material electoral ilegal”
BEC București cere ștergerea clipului filmat la Cotroceni cu Nicușor Dan, Drulă și Voiculescu: „Material electoral ilegal”

Biroul Electoral de Circumscripţie Bucureşti a cerut eliminarea videoclipului filmat la Cotroceni în care apar candidatul USR la Primărie Cătălin Drulă, preşedintele Nicuşor Dan şi Vlad Voiculescu. 

Primarul care a apărut în poze indecente cu angajata, în Bistrița-Năsăud, a fost reținut. Percheziţii la primărie și acasă
Primarul care a apărut în poze indecente cu angajata, în Bistrița-Năsăud, a fost reținut. Percheziţii la primărie și acasă

Primarul comunei Livezile din judeţul Bistriţa-Năsăud, Traian Simionca, a fost reţinut luni de poliţişti.

Recomandări
O judecătoare de la Curtea de Apel București confirmă dezvăluirile Recorder: „Suntem terorizaţi cu acţiuni disciplinare”
O judecătoare de la Curtea de Apel București confirmă dezvăluirile Recorder: „Suntem terorizaţi cu acţiuni disciplinare”

Dezvăluirile făcute jurnaliștii de la Recorder, care au prezentat într-un documentar mărturiile unor judecători și procurori au provocat o premieră la Curtea de Apel București: conferință de presă publică, trasmisă live, pentru a răspunde acuzațiilor.

Ministrul Justiției cere verificări rapide: „Mass-media ridică întrebări. Conferinţa Curţii de Apel, un demers adecvat”
Ministrul Justiției cere verificări rapide: „Mass-media ridică întrebări. Conferinţa Curţii de Apel, un demers adecvat”

Ministrul Justiţiei, Radu Marinescu, a declarat joi, că responsabilitatea de a analiza situaţii concrete revine celor care au competenţele, potrivit legii şi trebuie să facă acest lucru cu promptitudine, el arătând că a urmărit conferinţa Curţii de Apel

Prima reacţie a CSM după ancheta Recorder: Amplificare a campaniei de destabilizare a puterii judecătoreşti
Prima reacţie a CSM după ancheta Recorder: Amplificare a campaniei de destabilizare a puterii judecătoreşti

Secţia pentru judecători a Consiliului Superior al Magistraturii (CSM) susţine că ”alegaţiile” din ancheta Recorder sunt contrare evaluărilor făcute în ultimii ani în ceea ce priveşte sistemul de justiţie.