RAR a amendat cu un milion de lei service-urile auto, pentru nereguli descoperite în urma controalelor din ultimele trei luni
Aproape 1.000 de ateliere de reparaţii din toată ţara au fost controlate de inspectorii Registrul Auto Român (RAR) în ultimele 3 luni, iar sancţiunile au depăşit un milion de lei.
„Registrul Auto Român este cu ochii pe cei care prestează activităţi de reparaţii auto, însă o fac în afara legii şi în condiţii care nu pot garanta siguranţa lucrărilor de reparaţie. Aproape 1.000 de ateliere de reparaţii din toată ţara au fost controlate de inspectorii RAR în ultimele 3 luni, în cadrul unor acţiuni complexe. Sancţiunile au depăşit un milion de lei”, anunţă RAR.
Inspectorii RAR au găsit neconformităţi legate de:
- efectuarea de activităţi de reparaţii fără autorizaţie tehnică;
Alegeri 2024
15:07
BEC a retras materialele online ale unui candidat. Ce regulă importantă nu a respectat în propaganda electorală
14:21
Câți bani vor câștiga membrii secțiilor de votare la alegeriile parlamentare și prezidențiale. Sumele pe care le vor încasa
12:32
Cine poate deveni președintele României. Ce prevede Constituția
11:25
Cum și unde pot vota românii la alegerile prezidențiale. Ce trebuie să ai la tine când mergi la secția de vot
- efectuarea inspecţiei finale care să demonstreze conformitatea lucrărilor de reparaţii (una dintre condiţiile legale privind admiterea şi menţinerea în circulaţie a autovehiculului, ulterior intervenţiei asupra unui autovehicul);
- păstrarea şi respectarea condiţiilor iniţiale de autorizare;
prestatorii de servicii care nu au pregătirea necesară de a interveni la sistemele de securitate ale autovehiculului.
„RAR atrage atenţia că reparaţiile efectuate în ateliere care nu respectă legea sunt calea cea mai sigură spre riscul de a primi servicii de o calitate îndoielnică. Dacă alegeţi să vă reparaţi maşina pe principiul “ieftin şi rapid”, într-o unitate improvizată, reţineţi că nu aveţi cum să verificaţi calitatea reparaţiilor făcute, dar vă scad şi şansele de a putea rezolva pe cale amiabilă eventualele inconveniente cauzate de calitatea slabă a lucrărilor”, spun reprezentanţii RAR.
Controalele RAR au rolul de a stabili o stare de normalitate şi legalitate în sfera serviciilor oferite posesorilor de autovehicule şi de a-i încuraja să intre în legalitate pe cei care desfăşoară activităţi de reparaţii în mod neautorizat, spun aceştia.
„Evitaţi să mergeţi pe recomandarea unui prieten când vreţi să vă reparaţi maşina. Verificaţi cu prioritate ca service-ul să fie autorizat. In caz contrar, riscaţi să primiţi o pseudoreparaţie care poate fi un real pericol pentru securitatea voastră în trafic. Intervenţiile în sisteme de siguranţă ale autovehiculului sunt complexe şi necesită obligatoriu piese şi componente omologate”, afirmă Mihai Dogărescu, şef Departament Supraveghere Piaţă – RAR.
De asemenea, Registrul Auto Român recomandă ca achiziţiile de componente auto din mediul online să se facă din surse sigure iar piesele să fie omologate.
Vânzătorul trebuie să ofere garanţie pentru produsele comercializate. Conform reglementărilor europene, în cazul în care piesele respective nu se potrivesc, cumpărătorul are dreptul să le returneze, evident fără ca acestea să prezinte urme de uzură.
Lista service-urilor autorizate, dar şi categoria de lucrări pentru care este autorizat atelierul respectiv se regăseşte pe site-ul Registrului Auto Român https://www.rarom.ro/?page_id=889.
Mare atenție unde vă reparați mașina! Puteți ajunge să schimbați piese care nu erau stricate
Mare atenție unde vă reparați mașina! Alegeți-vă cu grijă mecanicii, dacă nu vreți ca autoturismul dumneavoastră să intre pe mâna unora care mai mult strică decât repară.
„Inspectorul Pro” vă arată unde poate duce criza de personal și lipsa de profesionalism din orice domeniu, iar asta nu este tot! În România un service din două funcționează ilegal. Așa că asigurați-vă înainte ca locul în care vă duceți autovehiculul este autorizat de Registrul Auto Român.