Promisiunile noului Guvern: Peste o sută de kilometri de autostradă și drumuri expres
Peste o sută de kilometri de autostradă și drumuri expres! Asta promit noul premier Marcel Ciolacu și ministrul transporturilor Sorin Grindeanu.
Cei doi susţin că proiectele de infrastructură nu vor mai întârzia, în condițiile în care dispunem de finanțări de miliarde de euro, din fonduri europene, pentru a face drumuri de mare viteză.
Finanțată din fonduri europene, prin PNRR, autostrada care leagă Muntenia de Moldova este cel mai important proiect de infrastructură din regiune.
Alegeri 2024
17:25
Elena Lasconi: Sunt sigură că nici voi nu vă doriţi un preşedinte care ameninţă că va scoate România din UE şi din NATO
16:31
Crin Antonescu: „Prezenţa lui Călin Georgescu în fotoliul de la Cotroceni aruncă România cu ani în urmă”
14:01
Victor Ponta își ține fanii în suspans: ”Nu o să votez cu doamna Lasconi. Cu cine votez, dacă votez, o să vă spun duminică”
13:16
CTP, despre judecătorii Curții Constituționale: ”CîCîRî este Dumnezeul lui C. Georgescu pe pământ”
În aprilie s-a turnat asfalt pe primii 3 kilometri din cei 320 care ar trebui să fie gata în următorii trei ani. Totuși, autoritățile susţin că anul viitor vor fi date în folosință loturile Ploiești-Buzău și Buzău-Focșani.
Premierul Ciolacu a ajuns marți la Ministerul Transporturilor cu metroul pe care l-a luat de la Piața Victoriei.
Marcel Ciolacu, premierul României: ”Vom avea în sfârșit o autostradă – autostrada Moldovei. Sperăm că în următorii ani să avem și alte recorduri”.
Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor: ”Legat de A7 – eu cred, așa cum văd că se desfășoară lucrările, că vom avea primii kilometri buni de autostradă pe care se va circula la anul, pe A7, ceea ce ar reprezenta un record. Sunt loturile care au fost primele semnate, cele de la Ploiești spre Buzău, sunt două loturi din trei”.
România are la dispoziție peste 10 miliarde de euro din fonduri europene ca să își dezvolte infrastructura rutieră, până în 2030.
Totuși pe coridorul IV, care leagă Portul Constanța de Capitală şi mai departe de vestul Europei, autoritățile nu vor inaugura niciun kilometru în acest an.
Una dintre cele mai așteptate autostrăzi din România, Sibiu-Pitești, are dați în folosință doar 13 kilometri, inaugurați anul trecut. În iunie, au început lucrările pe tronsonul 4, Tigveni și Argeș, iar pe tronsonul 5 Pitești-Sibiu, constructorul a ajuns la un stadiu de 35 la sută. Restul secţiunilor se află însă în faza de proiectare.
Lotul 2 se estimează finalizarea proiectului în toamna acestui an și cel mai târziu ianuarie - februarie începerea lucrărilor, execuţia pe acest lot, iar lotul 3, are termen pentru finalizarea proictării 31 ianuarie 2024 și imediat începerea lucrărilor
Irinel Scrioșteanu, secretar de stat: ”Putem spune că acest coridor 4 a intrat într-o fază predictibilă de previziune de dat în trafic, maxim 2028 vom avea circulația de la Constanța la Nădlac pe rutier, inclusiv pe autostradă”.
Promisiuni realiste sunt însă pentru câteva loturi de pe A 0, care înconjoară Capitala. În acest an, autoritățile susțin că vor fi dați în folosință aproximativ 50 de kilometri din cei 100, ai şoselei care ar trebui să ne scape de aglomerația de la intrarea în oraș.
Potrivit Eurostat, în România, infrastructura rutieră e cel mai puțin folosită pentru transporturile de marfă și, din păcate, drumurile de la noi au printre cele mai ridicate rate de deces, la nivelul uniunii. Construcția de drumuri și autostrăzii va accelera dezvoltarea economică a regiunilor, iar asta înseamnă mai mulți bani pentru bugetul țării și posibilitatea să ajungem mai repede și în siguranța în diferite zone.