Primele curse cu trenul între Gara de Nord și Aeroportul Otopeni au întârzieri mari

×
Codul embed a fost copiat

Începând de duminică, putem să mergem cu trenul de la Gara de Nord din Capitală direct la Aeroportul Otopeni, cea mai mare poarta aeriana a țării.

 

Nouă linie feroviară a fost inagurată puţin după miezul nopţii, iar un bilet costă 4 lei. Durata călătoriei ar trebui să fie, în mod normal, 20 de minute. Însă programul a fost dat peste cap duminică dimineaţă şi unele trenuri au avut întârzieri şi de jumătate de oră.

 

La fiecare 40 de minute ar trebui să plece un tren din Gara de Nord spre Aeroportul Henri Coandă, iar călătoria să dureze numai 20 de minute. Dar programul a fost dat peste cap în prima zi.

Citește și
Alfred Bulai
Alte 15 victime au făcut mărturii șocante în cazul Alfred Bulai. „M-a invitat să mă așez pe pat, m-a pipăit pe sân”

Trenul spre aeroport porneşte cu stângul. La 8.35, ora la care trenul operat de CFR Călători ar fi trebuit să plece din Gara de Nord spre aeroportul Otopeni, pe tabela de informaţii apărea o întârziere de 20 de minute. În acelaşi timp, trenul care trebuia să sosească de la aeroport avea o întârziere de 30 de minute.

Trenul a pornit la 8 şi 54 de minute. Doar câteva scaune erau ocupate de pasageri. Un bărbat avea avion către Londra şi se bucura că şi-a luat o rezervă de timp şi a plecat mai devreme de acasă.

Trenul a staţionat aproape 10 minute la Mogoşoaia. Apoi şi-a continuat drumul. Garnitura a atins şi 100 de km/oră.

Trenul a ajuns la Aeroportul Otopeni la ora 9 şi 25 de minute, iar călătoria a durat în total aproximativ 30 de minute. Aşadar, trenul a ajuns la destinaţie cu jumătate de oră mai târziu decât ar fi trebuit.

Întârzierile au fost din cauza unor „probleme tehnice neprevăzute”. ”Este prima secţie de cale ferată pe care se aplica sistemul de operare de tip cadenţat, pe o linie nouă şi cu o instalaţie nouă", a precizat CFR SĂ într-un comunicat.

Din traseul total de aproximativ 20 de km, linia nouă are trei kilometri. Cea mai mare provocare a fost construirea unui viaduct de 1,5 km peste DN1. Iar staţia din aeroport a fost construită în zona Terminalului Sosiri. Călătorii au speranţe mari.

Călător: „Poate ne aliniem şi noi cumva cum e dincolo, afară. Sunt cu băieţelul şi am fost interesaţi, îi plac trenurile şi am zis hai să vedem şi noi, cu toate că e 13 azi, să sperăm că e cu noroc, nu cu ghinion”.

Preţul unui bilet este 4 lei, însă a fost comunicat oficial de Ministerul Transporturilor cu doar două zile înainte să fie inaugurată această nouă linie. Iniţial, la începutul săptămânii, CFR Călători a scos la vânzare bilete la 8 lei.

72 de trenuri vor circula pe această rută, iar cursele sunt asigurate de trei operatori: CFR şi companiile private Regio şi Transferoviar.

Proiectul a costat în total aproximativ 100 de milioane de euro şi ar fi trebuit să fie gata în luna mai, pentru Campionatul European de Fotbal.

 

Ore de plecare

Legătura directă între Gara de Nord şi Aeroport va fi asigurată pe relaţia Bucureşti Nord - Mogoşoaia - Aeroport Internaţional Henri Coandă Bucureşti (şi retur) de 72 de trenuri (36 de perechi).

CFR Călători (operatorul naţional de transport feroviar de călători) va opera 42 de trenuri, dintre care 20 vor circula între orele 0:00 - 10:16 şi 22 de trenuri, între orele 14:30 - 24:00.

Regio Călători (operator privat de transport feroviar de călători) va opera 20 de trenuri, dintre care 12 trenuri vor circula între orele 21:50 - 05:36 şi 8 trenuri, între orele 09:50 - 14:56.

De asemenea, Transferoviar Călători (operator privat de transport feroviar de călători) va opera 10 trenuri, dintre care 2 trenuri vor circula între orele 02:30 - 03:36, 6 trenuri între orele 10:30 - 14:16 şi 2 trenuri în intervalul 20:30 - 21:36.

Aceste intervale orare au ca referinţă orele de plecare/sosire din/în staţia Gara de Nord.

Primele trenuri care vor asigura legătura directă Aeroport Internaţional Henri Coandă Bucureşti - Gara de Nord Bucureşti (şi retur) vor fi: IR 10702, care aparţine operatorului naţional CFR Călători, cu plecare din staţia Aeroport Internaţional Henri Coandă (T1), la ora 00.31 şi sosire la Gara de Nord Bucureşti, la ora 00.56. IR 16041, care aparţine operatorului privat Regio Călători, cu plecare din Gara de Nord, la ora 00.30 şi sosire la Aeroport Internaţional Henri Coandă (T1), la ora 00.50.

Ultimele trenuri care vor asigura legătura directă Gara de Nord Bucureşti - Aeroport Internaţional Henri Coandă Bucureşti (şi retur) vor fi: IR 10741, care aparţine operatorului naţional CFR Călători, cu plecare din staţia Gara de Nord Bucureşti, la ora 23.50 şi sosire la Aeroport Internaţional Henri Coandă (T1), la ora 00.10; IR 16058, care aparţine operatorului privat Regio Călători, cu plecare din staţia Aeroport Internaţional Henri Coandă (T1), la ora 23.51 şi sosire la Gara de Nord, la ora 00.16.

Pentru asigurarea legăturii directe între Gara Bucureşti Nord şi Aeroportul Internaţional Henri Coandă Bucureşti, CFR SA a derulat două mari proiecte feroviare, şi anume: Dublarea liniei de cale ferată Mogoşoaia - Baloteşti (contract în valoare 50,5 milioane lei, finanţat de la Bugetul de Stat) şi construcţie linie nouă pentru Racord cale ferată (din zona Odăile) la Terminalul T1, Aeroportul Internaţional Henri Coandă Bucureşti (contract în valoare de 412.719.666 lei, finanţat din fonduri europene şi buget de stat).

”Este vorba de primul tronson de cale ferată construit de la zero în România din 1984 până în prezent. Proiectul a fost unul complex: s-au construit 3 podeţe, 1 viaduct, 1 staţie de cale ferată şi un punct de oprire în oraşul Otopeni şi s-a realizat racordul de cale ferată la Terminalul T1 sosiri din Aeroport. Arhitectura staţiei are caracter unicat şi este o structură spaţială dispusă sub forma unui arc de cerc”, a scris, vineri, pe FAcebook, ministrul Transporturilor, Lucian Bode.

Articol recomandat de sport.ro
O bătaie de joc românească: tatăl lui David Popovici le-a povestit francezilor cum politicul voia să profite de băiatul lui
O bătaie de joc românească: tatăl lui David Popovici le-a povestit francezilor cum politicul voia să profite de băiatul lui
Citește și...
Alte 15 victime au făcut mărturii șocante în cazul Alfred Bulai. „M-a invitat să mă așez pe pat, m-a pipăit pe sân”
Alte 15 victime au făcut mărturii șocante în cazul Alfred Bulai. „M-a invitat să mă așez pe pat, m-a pipăit pe sân”

Apar noi mărturii în cazul sociologului Alfred Bulai, cercetat de procurori pentru infracțiuni de natură sexuală.

35 de ani de la izbucnirea Revoluţiei Române la Timişoara, unde s-a scandat, curajos, în public: „Libertate!”
35 de ani de la izbucnirea Revoluţiei Române la Timişoara, unde s-a scandat, curajos, în public: „Libertate!”

Luni se împlinesc 35 de ani de la izbucnirea Revoluţiei Române, la Timişoara! Este ziua când s-a strigat pentru prima dată "libertate!".

Misiune infernală pe munte, prin ger, zăpadă și viscol pentru salvarea unor turiști rătăciți. Unul dintre ei a murit
Misiune infernală pe munte, prin ger, zăpadă și viscol pentru salvarea unor turiști rătăciți. Unul dintre ei a murit

Este urgie pe munte unde gerul, zăpada și viscolul au făcut deja o victimă. Un bărbat de 72 de ani, plecat duminică într-o excursie pe Vârful Leaota din Dâmbovița, a căzut pe un versant abrupt și a sfârșit în brațele salvamontiștilor.

Recomandări
Negocieri tensionate. Provocările viitorului guvern: datorie publică de 53% din PIB, taxe mărite, salarii înghețate
Negocieri tensionate. Provocările viitorului guvern: datorie publică de 53% din PIB, taxe mărite, salarii înghețate

Au apărut tensiuni între partidele pro-europene după o nouă rundă de negocieri pentru viitorul guvern. După o ședință comună, cei din USR au spus că datele despre bugetul de anul următor prezentate de ministrul de Finanțe au fost neclare.  

Senatul SUA condamnă războiul hibrid dus de Rusia împotriva României, prin TikTok-ul controlat de China. ”Sprijinim România”
Senatul SUA condamnă războiul hibrid dus de Rusia împotriva României, prin TikTok-ul controlat de China. ”Sprijinim România”

Senatul american a condamnat în mod oficial atacul declanșat de Rusia asupra alegerilor din România, parte a războiului dus de Kremlin împotriva lumii civilizate.

 

Oficial. Primarul general Nicușor Dan va candida la președinția României ca independent: ”Este un moment de cumpănă”
Oficial. Primarul general Nicușor Dan va candida la președinția României ca independent: ”Este un moment de cumpănă”

Primarul general al Capitalei Nicușor Dan a anunțat, luni, într-o conferință de presă, că intenționează să candideze la Președinția României ca independent.