Dupa 6 ani, statul roman a reusit sa repare podul rutier de la Agigea. Turcii l-au construit pe cel din Bosfor in doar 3 ani

×
Codul embed a fost copiat

Constructorii turci au reusit in 3 ani sa ridice un pod peste Bosfor, in timp ce ai nostri au avut nevoie de sase ani ca sa-l repare pe cel rutier de la Agigea.

Autoritatile dau insa asigurari ca vom scapa de aglomeratie, cand vom porni cu masina catre mare, pentru ca vom circula pe patru benzi.

Pe de alta parte, soferii se plang ca ruta ocolitoare catre sudul litoralului este un adevarat pericol.

Podul de peste canalul Dunare-Marea Neagra a fost dat in folosinta in aprilie 1984, si in timp, se subrezise. Lucrarile au inceput in 2011, iar termenele de finalizare erau inlocuite cu scuze din partea autoritatilor.

Localnicii si turistii au indurat cozi kilometrice ani de zile.

Citește și
Klaus Iohannis
Iohannis comenteaza lipsa autostrazilor: Sa nu ne pierdem speranta. Vizitati centrul Capitalei sa vedeti lipsa de mobilitate

Sofer: "Eu circul pe podul asta de 20 de ani, va dati seama ca am prins toata perioada, a fost groaznic. La un plin de motorina, 10% consum mai mult."

Sofer: "E foarte mult, trebuia mult, mult mai repede intr-un timp foarte scurt."

Chiar ministrul Transporturilor a recunoscut ca podul putea si trebuia sa fie gata mai repede. Mai ales ca pana acum lucrarile au mancat nu mai putin de 3.000.000 de euro.

Razvan Cuc, ministrul Transporturilor: "A durat sase ani sa ajungem in stadiul acesta. Lucru care mi se pare inadmisibil si nu se va mai intampla asa ceva.
Reporter: Nu credeti ca este prea mult o astfel de inaugurare, in conditiile in care ne chinuim sapte ani sa reabilitam un pod, iar vecinii nostrii turci au reusit sa construiasca un pod peste Bosfor in numai trei ani?
Razvan Cuc: Aveti dreptate. Sunt legitime aceste intrebari."

Constructor: "El a plecat de la reabilitare primara si a culminat cu schimbarea hobanelor, podul nu va mai fi inchis niciodata."

Chiar si asa mai sunt de facut trotuarele, de tensionat hobanele, trebuie refacuta balustrada, dar se poate circula pe el cu masina.

Intre timp, soferii reclama modul in care se termina autostrada A2 spre podul nou, pe ruta alternativa, care face legatura cu portul Agigea, fix intr-un sens giratoriu greu de observat.

Din cauza pantei abrupte, tirurile franeaza brusc si nu mai pot evita sensul. Cel putin sapte accidente s-au petrecut de la inceputul anului in aceasta zona.

La mai putin de un an de la inaugurare, ruta ocolitoare ce duce spre statiunile din sudul litoralului a inceput sa aiba probleme, asa ca atentie soferi!

In momentul in care va apropiati de iesirea de pe autostrada si faceti dreapta spre Portul Constanta Sud Agigea ar trebui sa reduceti considerabil viteza diferenta dintre breteua spre port si Austrada Soarelui este de 2 metri.

Autoritatile se gandesc insa si la o noua varianta pentru statiunea Mamaia.

Vor sa construiasca un drum cu doua benzi care sa lege autostrada A4 de localitatea Mamaia Sat si astfel turistii vor ajunge in nordul litoralului evitand doua orase: Ovidiu si Constanta.

Articol recomandat de sport.ro
Kosovarii nu au uitat de România! Cum au reacționat după tragerea la sorți a preliminariilor Cupei Mondiale
Kosovarii nu au uitat de România! Cum au reacționat după tragerea la sorți a preliminariilor Cupei Mondiale
Citește și...
Muncitori monitorizati cu drone-spion. Cum vor autoritatile sa oblige firmele sa termine 90 de km de autostrada in 2017
Muncitori monitorizati cu drone-spion. Cum vor autoritatile sa oblige firmele sa termine 90 de km de autostrada in 2017

Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii vrea sa monitorizeze cu drone spion santierele autostrazilor. Functionarii le vor ridica in aer ca sa verifice cat de mult se lucreaza.

Iohannis comenteaza lipsa autostrazilor: Sa nu ne pierdem speranta. Vizitati centrul Capitalei sa vedeti lipsa de mobilitate
Iohannis comenteaza lipsa autostrazilor: Sa nu ne pierdem speranta. Vizitati centrul Capitalei sa vedeti lipsa de mobilitate

Prezent luni, la Brasov, la o dezbatere despre domeniul cercetarii, presedintele Klaus Iohannis a fost intrebat si despre lipsa infrastructurii, mai ales ca autostrada Comarnic - Brasov este asteptata de mai multi ani.

Groapa adanca de 40 de centimetri pe podul de la Fetesti. Circulatia pe sensul spre Bucuresti, ingreunata
Groapa adanca de 40 de centimetri pe podul de la Fetesti. Circulatia pe sensul spre Bucuresti, ingreunata

Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere a anuntat noi restrictii pe Autostrada Soarelui, fiind inchisa prima banda a sensului Constanta - Bucuresti pe podul de la Fetesti, chiar inainte de statiile de taxare, din cauza unei gropi.

Coridoare ecologice pentru vietuitoare. Problemele aparute in cazul proiectului autostrazii Targu Mures - Iasi
Coridoare ecologice pentru vietuitoare. Problemele aparute in cazul proiectului autostrazii Targu Mures - Iasi

Dupa problema liliecilor si cea a coridoarelor pentru ursi, care tin in loc lucrarile la autostrada Lugoj - Deva, scenariul se repeta si in cazul autostrazii Targu Mures - Iasi.

Recomandări
De ce depinde soarta negocierilor pentru formarea noului Guvern. Răspunsul pe care îl așteaptă fiecare partid din coaliție
De ce depinde soarta negocierilor pentru formarea noului Guvern. Răspunsul pe care îl așteaptă fiecare partid din coaliție

Începe o săptămână de foc pentru partidele pro-europene care negociază formarea noului Guvern. Liderii PSD, PNL, USR și UDMR se vor reuni pentru a discuta despre programul comun de guvernare, pe baza datelor din buget.

Iarna începe să-și intre în drepturi. Zonele în care este anunțat viscol. Vântul va bate cu până la 120 de km/h
Iarna începe să-și intre în drepturi. Zonele în care este anunțat viscol. Vântul va bate cu până la 120 de km/h

Iarna pare că își intră în drepturi, cel puțin la altitudini mari. Meteorologii anunță că, de la ora 10:00, până marți seara, la ora 21:00, în zona de munte va bate vântul cu până la 90 de km pe oră.

Acum 35 de ani, la Timișoara, s-a strigat pentru prima dată „Libertate”. Cum a început Revoluția din decembrie 1989
Acum 35 de ani, la Timișoara, s-a strigat pentru prima dată „Libertate”. Cum a început Revoluția din decembrie 1989

Ziua de 16 decembrie 1989 a rămas în istorie ca reprezentând începutul sfârşitului pentru regimul condus de Nicolae Ceauşescu.