Muncitori monitorizati cu drone-spion. Cum vor autoritatile sa oblige firmele sa termine 90 de km de autostrada in 2017
Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii vrea sa monitorizeze cu drone spion santierele autostrazilor. Functionarii le vor ridica in aer ca sa verifice cat de mult se lucreaza.
Doua drone vor fi cumparate in iunie iar ministerul transporturilor spera ca va reusi cu ajutorul lor sa oblige firmele sa termine aproape 90 de kilometri de autostrada, in acest an.
Daca dronele nu-i vor speria pe constructori, sanctiunile pentru nerespectarea termenelor ar putea da rezultate.
Suparat ca a fost pe santiere, iar muncitorii erau mai mult in pauza de masa, ministrul Transporturilor spune ca le-a cerut angajatilor CNAIR sa viziteze mai des firmele de constructii. Asta pentru ca Guvernul si-a fixat o tinta ambitioasa in acest an.
Razvan Cuc, ministrul transporturilor:"Vom deschide 90 de kilometri de autostrada!"
Angajatii de la CNAIR vor primi si un ajutor aerian cu care sa supravegheze lucrarile.
Angajatii Companiei Nationale pentru Administrarea Infrastructurii Rutiere trebuie sa invete mai intai sa piloteze drona, care este prevazuta cu o camera de supraveghere, daca vor sa-i spioneze pe muncitori.
Ce-i drept exista o problema: daca ploua nu vor putea ridica drona in aer.
Stefan Ionita, directorul CNADNR: "Drona este un element de supracontrol pe care intentionam sa il facem. Am demarat procedura, am instructat CESTRIN."
Ministrul Transporturilor sustine ca le-a transmis deja firmelor de constructie ca le va sanctiona daca nu respecta termenele.
Razvan Cuc, ministrul transporturilor: "Mobilizarea pe care am gasit-o pe santiere a fost una precara. Vom aplica clauzele contractuale si vor avea penalitati si vom merge chiar si pana la rezilierea contractelor."
Daca aceste amenintari, dar si drona spion vor da rezultate, pana la sfarsitul anului ar trebui sa avem gata urmatoarele tronsoane de autostrada:
Aproape 40 de kilometri pe coridorul patru, intre localitatile Cosevita-Soimus. 3 kilometri intre Bucuresti si Centura. O bucata intre Targu Mures si Campia Turzii si alta intre Aiud si Turda.
Anul trecut Romania nu a fost in stare sa dea in exploatare nici macar un kilometru de autostrada.