Pentru Tarom, "mai rău de atât nu se putea". Câți oameni vor pleca din compania de stat cu aproape 200 de şefi
Este un an negru pentru aviație în toată lumea, iar pentru compania de stat Tarom "mai rău de atât nu se putea". O spune chiar ministrul Transporturilor, care a anunțat un amplu plan de restructurare.
O treime dintre angajați vor fi disponibilizați, în mare parte, personal administrativ.
Cu astfel de măsuri, Tarom speră să primească un ajutor de restructurare de până la 190 de milioane de euro, de la Comisia Europeană.
Și așa, mai poate dura 4-5 ani până să devină o companie profitabilă, potrivit responsabililor.
Din cei aproape 1.700 de angajați ai companiei de stat Tarom, o treime vor fi disponibilizați.
Lucian Bode, ministrul Transporturilor: ”Tarom a intrat în această criză sanitară într-o situație proasta, mai rău de atât nu se putea. Din păcate, la Tarom avem un șef la 9 angajați. Sunt 192 de șefi în proiectul aprobat de CA, erau vizați aproximativ 600 de persoane care vor primi salarii compensatorii, între 6 și 8 salarii medii”.
Compania Tarom are o organigramă stufoasă. Așadar, urmează o evaluare a tuturor salariaților, din toate departamentele, dar cei mai mulți dintre cei vizați sunt din zona administrativă.
Ionuț Ciurea, Asociația Pro Infrastructura: ”Acest personal trebuie de ieri restructurat, de ani de zile, de ani de zile trebuia să fie o restructurare serioasă acolo. Sunt companii care au o flotă asemănătoare companiei Tarom, care funcționează bine mersi cu jumătate din personalul administrativ pe care compania îl are”.
Până la disponibilizări, Tarom a demarat o campanie de plecări voluntare și până acum s-au înscris 115 angajați, la care se vor adaugă încă 100.
Ajutor de 190 de milioane de euro de la Comisia Europeană
Reducerea numărului de angajați este prevăzută în planul de restructurare trimis Comisiei Europene prin care se cere un ajutor de până la 190 de milioane de euro.
În primă fază, Tarom a primit 36,7 milioane de euro, ca un ajutor de salvare, pentru acoperirea cheltuielilor urgente. Tarom trebuie să contribuie pentru restructurarea companiei cu aceeași sumă, tot 190 de milioane de euro.
Lucian Bode: ”Noi ne-am propus ca respectând acest plan cu toate etapele, reînnoirea flotei, optimizarea comercială, eficiența organizațională, optimizarea costurilor, legate de combustibil, undeva în 4-5 compania Tarom trebuie să devină profitabilă”.
În această perioadă, Tarom zboară la 20% din capacitate. Iar pentru anul 2020 se estimează că pierderile vor fi de peste 300 de milioane de euro.