Oameni păcăliți de o agenție de turism. Ce a pățit o mamă cu 5 copii când a ajuns în aeroport
Suntem în plin sezon al vacantelor şi, din păcate, de acest lucru profită şi escrocii din turism.
Mai mulţi clienţi ai unei agenţii din Oradea s-au trezit că au ajuns în aeroportul de unde ar fi trebuit să decoleze, dar nu şi-au găsit biletele pentru care plătiseră rezervarea.
Mai mult, agenţia a ajuns să îşi păcălească şi partenerii din branşă, iar cu unul din ei se judecă acum. Poliţiştii Serviciului Economic încearcă să stabilească acum întreg prejudiciul provocat de agentul vinovat.
Primii păgubiţi au început să apară în luna iunie. Un grup care trebuia să ajungă în Franţa s-a trezit, cu câteva zile înainte să plece, că agenţia unde plătise integral cele 23 de bilete de avion nu le mai răspundea la telefon.
Păgubită: „În februarie am plătit 23 de bilete acestei agenţii, care ne-a spus că ne va trimite bileţele în ultima săptămână. În joia plecării, doamna nu a mai răspuns la telefon şi, bineînţeles că nu ne-am mai recuperat nici banii. Şapte mii de euro sunt în jur. Nu suntem singurii. Eu am primit acuma un mesaj de la o doamnă care a fost înșelată la fel."
Altă familie a rămas blocată în aeroport, pentru că biletele pe care şi le rezervaseră nu au fost plătite de agenţie.
Ruda unor păgubiți: „Ceva vară de-a mamei s-a trezit în aeroport, chiar azi, cu 5 copii după ea şi că niciunul nu aveau bilete. Vă daţi seama, le-o dat vouchere, le-o dat tot."
Ca să ajungă la destinaţie, unde aveau rezervări de hoteluri sau întâlniri importante, turiştii au fost nevoiţi să plătească alţi bani către agenţii serioase.
Helen Pater, reprezentanta unei agenţii de turism: „Tot mai des ne vin turişti, în ultimele două săptămâni, chiar noi am emis zilnic un orar, care au fost lăsaţi acasă, s-au prezentat în aeroport şi, efectiv, rezervările nu existau. Firma, din păcate, nu este fantomă, este chiar o agenţie acreditată. Ce s-a întâmplat cu banii şi ce rezervări au făcut de fapt nu se ştie, încă, la ora actuală."
Agenţia a reuşit să-şi păcălească până şi partenerii cu care colabora şi prin care cumpără bilete pentru propriii clienţi.
Cornel Cabă, reprezentantul unei agenţii de turism: „Când una dintre colegele noastre s-a îmbolnăvit, a existat o sincopă de confirmări de plăţi, timp în care ea a crescut creditul furnizor până peste 10.000 de euro. Văzând ce politică face, eu am decis să mă opresc în a-i mai oferi bilete. Am închis colaborarea, suntem în judecată în momentul ăsta.”
Ag. şef de poliţie Ioana Lascău, purtător de cuvânt IPJ Bihor: „Au fost depuse două plângeri penale împotriva unei agenţii turistice din Oradea, sub aspectul comiterii infracţiunii de înşelăciune, constând în neonorarea unor servicii turistice achitate integral în cursul lunii iunie."
Agenţia cercetată are un punct de lucru chiar în piaţa centrală din Oradea. De câteva zile, sediul este închis şi nu mai răspunde nimeni la telefonul afişat pe uşă.
Pe Instagram-ul Știrile ProTV găsiți imaginile momentului din lume!
CLICK AICI pentru a instala GRATUIT aplicația Știrile ProTV pentru telefoane Android și iPhone!
Abonați-vă gratuit la newsletter-ul Știrile Pro TV de pe WhatsApp. Primiți în fiecare zi cele mai importante știri pe telefon!