Firmele românilor: ”Ultimul Neuron”, ”Faliment SRL” sau ”Miorița”. Cu ce se ocupă ”Rai SRL”
Unii români dau dovadă de umor şi atunci când îşi deschid o afacere. Altfel nu se explică apariţia pe piaţă a societăţilor „Rai SRL", „Faliment SRL'' sau chiar „Iad SRL''.
Alţii s-au inspirat din poveşti şi balade, astfel încât în registrul comerţului figurează: „Miorița'', „Balaurul'', „Prâslea'', „Făt-Frumos'' şi „Ileana Cosânzeana”, desigur, SRL.
„Sunt peste 170 de firme cu numele Mioriţa, cu VIP peste 400 de firme.”
Alegeri 2024
21:26
Nicuşor Dan: Votul meu în primul tur va fi pentru Nicolae Ciucă sau Elena Lasconi
19:26
Au fost tipărite 5,6 milioane de buletine de vot pentru referendumul din București. Care este condiția pentru a fi validat
19:14
Cum votăm la prezidențiale, în țară și în străinătate. Cei care nu sunt în localitatea de reședință pot vota la orice secție
19:05
Sondaj AtlasIntel alegeri prezidențiale 2024. George Simion și Elena Lasconi ar fi umăr la umăr în bătălia pentru locul doi
Roxana Nica, director Keysfin: „Românii sunt foarte inventivi şi au o imaginaţie foarte bogată, cred că s-au gândit deja la poveştile din copilărie, dar nu numai, aşa că avem foarte multe denumiri amuzante, cum ar fi Ultimul Neuron, Faliment, dar şi nume din Poveşti, Cosânzeana, Baltagul.”
O companie de consultanţă a vrut să vadă ce nume aleg patronii români pentru firmele lor şi a făcut un studiu în acest sens. Aşa aflăm de pildă că Rai SRL, Simplu şi eficient SRL, Sigur că da SRL ori Rai SRL se ocupă cu prestări servicii sau comerţ.
Şi numele unei firme de construcţii iese în evidenţă.
Reporter: „De ce Diamant?”
Antreprenorul firmei „Diamant Beton”: „Așa ne-o venit nouă, ar reprezenta oarecum durabilitate, rezistență.''
Alţii s-au inspirat din lumea celor care nu cuvânta şi şi-au înscris firmele ca „Varan SRL'', „Viperă”, „Vrăbiuţa” şi „Cormoran”. Ies în evidenţă şi SRL-urile „Madonna”, „Metallica” ori „Elvis”.
Ce spun specialiștii
Specialiştii spun însă că nu e bine să alegem o denumire în glumă.
Claudiu Vrînceanu, consultant de afaceri: „Numele trebuie să vorbească despre viziunea companiei, este util să transmită foarte multe lucruri despre serviciile şi produsele companiei, să fie uşor de reţinut.”
Mulţi patroni au legat numele firmelor de domeniul de activitate. Dintr-un total de 636.000 de firme, peste 22.000 au în denumire cuvinte ca „Trans''. Pe locurile următoare sunt cele care au pe cartea de vizită „Impex'', „Construct'', „International'' şi „Business''.
Pe Instagram-ul Știrile ProTV găsiți imaginile momentului din lume!
CLICK AICI pentru a instala GRATUIT aplicația Știrile ProTV pentru telefoane Android și iPhone!
Abonați-vă gratuit la newsletter-ul Știrile Pro TV de pe WhatsApp. Primiți în fiecare zi cele mai importante știri pe telefon!