Importăm carne de vită din Argentina sau Japonia. Un kg de vită Kobe costă 4500 de lei
Românilor le place carnea de porc, dovadă că mănâncă aproximativ 30 de kilograme pe an. În schimb, consumă de 5 ori mai puţină carne de vită.
Asta şi pentru că mult timp au încercat fripturi de vită de la vaci de lapte greu de mestecat. În ultimii ani însă, consumatorii au început să descopere carnea de vită din Argentina, Japonia, Australia sau Scoţia.
Iar fermierii au înţeles că bălțata românească nu e tocmai bună într-un hamburger şi trebuie să aleagă rasele de carne.
Când vine vorba de vită Kobe, nimeni nu poate contesta că oferă cea mai bună friptură. E adevărat că o astfel de delicatesă, adusă din Japonia, costă în Bucureşti 4500 de lei kilogramul. Câteva sute de lei costă şi vita Wagyu din Australia sau Black Angus din Scoţia şi SUA.
Probabil ar fi mai ieftin dacă restaurantele ar aduce produse din fermele româneşti, dar bucătarii susţin că la noi calitatea nu e constantă.
Bucătar: "În România nu se găseşte în permanenţă aceeaşi calitate. Luau pentru maturare şi nu au mai vrut. Era mai tare, nu este calitativă ca cea din străinătate care are un strat de grăsime consistent. O vită bună este o vită îngrăşată, care are grăsime".
Încet, încet, fermierii încep să înţeleagă şi ei că rasele mixte nu oferă o carne suficient de bună. Aşa au apărut în ultimii ani tot mai multe ferme de vaci Angus şi Charolaise.
Fermier: "Este răspândită în peste 70 de țări. Comparativ cu celelalte rase are un potenţial de creştere bun. Un viţel rasa Charolaise câştigă cam un kilogram şi jumătate pe zi.
Bălţata românească este o rasă mixtă de lapte şi carne, nu este atât de bine poziţionată pe piaţa produselor de carne. Este un produs care nu are o carne suculentă".
În magazinele noastre, 90 la sută din carnea de vită este românească. Iar unele hipermarketuri vor să creeze rafturi speciale pentru marfa din fermele noastre.
Florin Căpățâna: "Românii încep să se uite în două direcţii, vor să vadă originea, sunt atraşi de produsele româneşti. Prin acest comportament de cumpărare încurajează dezvoltarea fermierilor şi producătorilor din România. Carnea de vită, dacă este prelucrata într-un mod corect, are acelaşi gust şi aceeaşi savoare cu carnea venită din import".
Anul trecut, România a importat carne de vită de 22 de milioane de Euro, triplu faţă de 2010. Au crescut şi exporturile. Dacă în 2010 am vândut în afara ţării carne de 3,7 milioane de euro, anul trecut am ajuns la 40 de milioane de euro, de zece ori mai mult.
Sursa: Pro TV
Etichete: carne, gratar, lapte, Baltata Romaneasca, friptura, vita,
Dată publicare:
26-04-2018 19:33