Ministrul Transporturilor: Stadiul lucrărilor pe lotul 1 al A1 Piteşti-Sibiu este de 46%
Stadiul lucrărilor pe lotul 1 al Autostrăzii Piteşti-Sibiu este de 46%, iar acestea vor fi încheiate în avans, în 2022, săptămâna aceasta urmând să înceapă asfaltarea pe tronson, a anunţat, marţi, ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă.
"Săptămâna aceasta începe asfaltarea pe tronson. Stadiul lucrărilor pe lotul 1 al A1 Piteşti-Sibiu este de 46%, iar acestea vor fi încheiate în avans - în 2022, conform termenelor asumate de constructor - mai ales că acest şantier este deblocat integral", a scris ministrul pe pagina sa de Facebook.
El a subliniat că cea mai amplă lucrare de pe tronsonul dintre Sibiu şi Boiţa este viaductul Tălmăcel, cu o lungime de 650 de metri şi cu o înălţime a picioarelor de până la 30 de metri.
"Viaductul de la Tălmăcel, unul dintre cele mai impresionante proiecte în construcţie din ţară. De departe, cea mai amplă lucrare de pe tronsonul dintre Sibiu şi Boiţa este viaductul Tălmăcel. Cu o lungime de 650 de metri şi cu o înălţime a picioarelor de până la 30 de metri, acest pod casetat şi executat în consolă, cu 8 deschideri, este construit după cele mai noi standarde în domeniu", a punctat Cătălin Drulă.
Potrivit acestuia, segmentul Sibiu-Boiţa mai cuprinde încă un viaduct, la Tălmaciu, cu 10 deschideri şi lung de 400 de metri, două noduri rutiere, două spaţii de servicii, 27 de poduri şi pasaje şi tot atâtea podeţe.
Autostrada Sibiu - Piteşti va avea o lungime de 122,11 kilometri şi este împărţită în cinci loturi: Sibiu - Boiţa, Boiţa - Cornetu, Cornetu - Tigveni, Tigveni - Curtea de Argeş şi Curtea de Argeş - Piteşti, va avea opt noduri rutiere şi nouă tuneluri. Autostrada Sibiu - Piteşti este o parte importantă a Coridorului 4 Pan-European.
Lucrările la primul lot de 13,17 kilometri dintre Sibiu şi Boiţa au început în luna martie 2020. Contractul cu o valoare de 613 milioane lei, fără TVA, prevede un termen de proiectare de 12 luni şi unul de execuţie de trei ani. Lotul 1 al Autostrăzii Sibiu - Piteşti este construit de compania austriacă Porr Construct.