Metalele provenite din arderea deşeurilor, bucăţile de fier din căile ferate sau gardurile de pe autostrăzi nu vor mai putea fi vândute la REMAT de cei care le fură.

Potrivit unei legi adoptate de Camera Deputaţilor, doar firmele autorizate pot să comercializeze fierul vechi şi aliajele provenite din activităţi feroviare, rutiere sau de transport public. Legea va intra în vigoare în câteva zile, după ce va fi promulgată de preşedinte.

Peste dou[ sute de persoane, o sut[ de maşini şi cincizeci de case din Sinteşti, Ilfov, au fost verificate la începutul acestui an de poliţişti şi de comisarii Gărzii de Mediu. În curţile localnicilor, autorităţile au găsit o cantitate impresionantă de cabluri şi fier vechi. Până acum, deținătorii erau traşi la răspundere doar pentru poluarea provocată de arderea cauciucurilor pentru obținerea aliajelor. De acum, însă, nu mai pot vinde fier. Doar firmele autorizate au voie.

Ion-Dragoș Popescu, inițiatorul legii: Ne-am dorit ca metalele urme de tratament chimic şi termic să nu mai poată fi achiziţionate de la persoanele fizice de operatori economici. Încercăm să reducem practic fenomenul de ardere a deşeurilor, în special din jurul Capitalei, dar mai sunt şi alte puncte fierbinţi.

Aşadar, bucăţi din şine de cale ferată, semne de circulaţie, garduri, bucăţi din ţevile de gaze ori de la sistemele de irigații nu mai pot fi vândute de persoane fizice. Însă mulți au început să îşi deschidă firme ca să poată vinde în continuare fier vechi.

Arderea deşeurilor pentru obţinerea metalelor este una dintre cele mai întâlnite practici. Din 2019 până în prezent, 870 de tone de deşeuri au fost arse numai în Bucureşti şi în Ilfov. Acestea sunt, însă doar cazurile reclamate, pentru că în realitate, amploarea poluării este mult mai mare. Ca să vă faceţi o idee, gândiţi-vă doar că, anual, la noi în ţară douăzeci de mii de persoane mor prematur din cauza poluării.