Mesajul gigantului Carrefour privind posibila sa plecare din România: „Am desfășurat o analiză a portofoliului”

carrefour romania
Shutterstock

Gigantul Carrefour a oferit mai multe informații privind posibila sa  plecare din România și anunță că va continua să investească în țara noastră și să își extindă rețeaua de magazine.

Carrefour este în România și continuă să investească în România. Acesta ar fi, pe scurt, mesajul transmis de oficialii companiei, către ȘtirileProTV.ro, ca reacție la „la articolele apărute în media în privința operațiunilor sale locale”.

În rapoartele oficiale, prezentate investitorilor, Carrefour a recunoscut, fără a precizat ceva legat strict de o vânzare a operațiunilor, că în România condițiile economice s-au deteriorat pe fondul scăderii încrederii consumatorilor, pe fondul inflației în creștere, care afectează vizibil puterea de cumpărare.

Oficialii Carrefour au precizat, alături de rezultatele la nouă luni ale companiei că, în cazul României, măsurile de austeritate au afectat piața de retail și au dus la scăderea încerederii cosumatorilor, ceea ce afectează consumul. După aproape două săptămâni, reprezentanții companiei au venit cu o poziției oficială privind informațiile apărute în presă.

Poziția oficială a Carrefour

În ceea ce privește posibila renunțare la activitatea din România în favoarea altui competitor, oficialii companii nu au dat vreun alt răspund decât că „la jumătatea procesului de implementare a planului strategic Carrefour 2026, și ca răspuns la schimbările din piață, Grupul a desfășurat o analiză a portofoliului de activități, a tuturor verticalelor de business și modelelor organizaționale.”

Citește și
carrefour romania
De ce ar pleca Carrefour din România. Economist: „Dacă măcelăria e goală, pleacă”

„Articolele apărute în presă privind o posibilă tranzacție nu reflectă un anunț oficial din partea companiei. Strategia Carrefour de prezență și investiții în România este cea comunicată către angajați, parteneri, investitori și în spațiul public”, au mai spus reprezentanții.

„România este o piață cu potențial, care a crescut modele profesioniste de retail, iar relațiile cu comunitățile locale ne confirmă că am făcut alegerea corectă să investim în dezvoltarea companiei pe piața din România. Toate acestea ne oferă suficiente motive să ne poziționăm în continuare ca un actor important pe piața de retail și ca unul dintre principalii inovatori ai acesteia”, a mai comunicat Gilles Ballot, CEO-ul Carrefour România.

Recent, informatia privind posibila plecare a fost prezentată de reputata publicație economică Bloomberg, care a anunțat că gigantul de retail a mandatat grupul financiar BNP Paribas să caute posibili cumpărători pentru afacerile din România.

Articol recomandat de sport.ro
Obiceiul cu care Arnold Schwarzenegger lasă mască orice om: „Îl savurează în loc de desert”
Obiceiul cu care Arnold Schwarzenegger lasă mască orice om: „Îl savurează în loc de desert”
Citește și...
Paradox în retail. Plecarea Carrefour din România ar afecta cel mai mult afacerile locale. ”Suntem destul de îngrijorați”
Paradox în retail. Plecarea Carrefour din România ar afecta cel mai mult afacerile locale. ”Suntem destul de îngrijorați”

Plecarea Carrefour din România ar putea afecta cel mai mult chiar afacerile locale, dacă locul francezilor va fi luat de un competitor prezent deja pe piață. Asta pentru că noua entitate va fi suficient de puternică încât să impună propriile condiții.

De ce ar pleca Carrefour din România. Economist: „Dacă măcelăria e goală, pleacă”
De ce ar pleca Carrefour din România. Economist: „Dacă măcelăria e goală, pleacă”

Economistul Cristian Păun a explicat care ar putea fi motivele din spatele deciziei Carrefour de a renunța la magazinele din România, printre cele mai importante fiind povara fiscală și reglementările abuzive.

Cele mai mari distincții din Comerțul Online Românesc s-au acordat în cadrul ediției de 20 ani a Galei Premiilor eCommerce
Cele mai mari distincții din Comerțul Online Românesc s-au acordat în cadrul ediției de 20 ani a Galei Premiilor eCommerce

PARTENERIAT. eMAG, FAN Courier, Cupio, Zodiacool, Otter, Carrefour, Cărturești, Vegis, Noriel, Farmacia Tei, Glovo și alți jucători importanți ai industriei — printre câștigătorii GPeC 2025.

Recomandări
Povestea a doi români plecați cu visuri mari în Spania, care au transformat munca lor în imperii de afaceri în Madrid
Povestea a doi români plecați cu visuri mari în Spania, care au transformat munca lor în imperii de afaceri în Madrid

Au plecat din țară în vremuri grele cu gândul să strângă bani și să se întoarcă. De atunci au trecut 20 de ani, și ei sunt tot acolo, în Spania, la Madrid. În urmă cu 19 ani, Paula Herlo a întâlnit la Madrid doi tineri cu visuri mari.

Referendum printre magistrați despre CSM. Judecători cereau să fie luați din benzinării, să nu fie văzuți că vin la Cotroceni
Referendum printre magistrați despre CSM. Judecători cereau să fie luați din benzinării, să nu fie văzuți că vin la Cotroceni

Președintele Nicușor Dan a anunțat sâmbătă că va organiza un referendum în rândul magistraților, o consultare, după ce a primit mii de pagini de sesizări din rândul procurorilor și judecătorilor.

FCSB câștigă derby-ul cu Rapid, scor 2-1, dar bifează o premieră negativă. Pe ce loc termină anul în Liga I
FCSB câștigă derby-ul cu Rapid, scor 2-1, dar bifează o premieră negativă. Pe ce loc termină anul în Liga I

FCSB a câștigat derby-ul cu Rapid, scor final 2-1, însă încheie anul competițional bifând o premieră negativă. Este pentru prima dată în istoria Ligii I când FCSB termină anul pe loc de play-out.