Lucrările pe Autostrada Sibiu–Pitești avansează rapid. Tunelul Momaia va fi primul din România cu beton în loc de asfalt

×
Codul embed a fost copiat

Lucrările pe Autostrada Sibiu–Pitești progresează rapid, iar anul viitor ar putea fi inaugurată înainte de termen o porțiune de 9 km lângă Curtea de Argeș, cu primul tunel forat în stâncă.

În premieră, pentru un tunel din țara noastră, constructorii vor aduce utilaje moderne și vor turna un beton special în loc de asfalt, astfel încât structura să aibă o rezistență mai mare.

Cu 550 de muncitori și 170 de utilaje în teren, antreprenorul austriac are în plan să termine mai repede cei 9,8 kilometri între Curtea de Argeș și Tigveni și a ajuns la un avans de 85%.

Betonul rutier înlocuiește asfaltul

Tunelul Momaia, cel mai dificil de pe acest tronson, începe să prindă contur, structura de rezistență pentru ambele galerii a fost terminată, iar în prezent se lucrează la instalațiile de siguranță.

Tot aici, urmează să fie aduse echipamente moderne pentru turnarea primului strat de beton. Este pentru prima dată când într-un tunel din România se renunță la asfalt.

Citește și
accident
Coliziune în lanț pe Autostrada A1: un TIR cu colete a acroșat un autoturism și s-a răsturnat peste alt vehicul

Corespondent PROTV:Pe autostradă se toarnă, în mod normal, asfalt, pentru că acesta se așterne rapid, costă mai puțin și nu creează niciun zgomot foarte mare pentru șoferi. Asfaltul e ideal pe tronsoane deschise, unde reparațiile se pot face ușor și fără restricții majore. În tuneluri, lucrurile se schimbă complet. Acolo, constructorii aleg betonul rutier, din mai multe motive. În primul rând, rezistă mai bine la trafic intens și are o durată de viață de 25 de ani, față de 5 ani în cazul asfaltului. Cu alte cuvinte, nu se deformează și nu are nevoie de reparații frecvente – un lucru important mai ales în astfel de spații, unde închiderea poate să fie dificilă. Pe de altă parte, în caz de incendiu, betonul nu arde, nu se înmoaie și, cel mai important, nu degajă fum toxic care ar pune în pericol șoferii. În loc de asfalt, betonul rutier a mai fost folosit doar pe drumul de legătură între Podul Prietenei și DN 5, în județul Giurgiu.”

În țări precum Elveția, Austria, Germania sau Italia, tunelurile sunt demult realizate cu beton rutier, o soluție folosită pe scară largă pentru durabilitate și siguranță.

Pe șantierul autostrăzii Sibiu–Pitești, tunarea primului strat ar urma să înceapă săptămâna viitoare. Dacă lucrările merg în același ritm, ne putem aștepta la o deschidere a acestui tronson cu câteva luni înainte de termen.

Pe celelalte două loturi, lucrurile merg mai greu și, deja, s-au adunat mai multe întârzieri.

Întârzierile afectează celelalte loturi

Alin Șerbănescu, purtător de cuvânt CNAIR:Celelalte două secțiuni traversează Carpații – acolo constructorii lucrează unde au primit autorizație de mediu – au început lucrările la Tunelul Poiana, dar va mai dura, pentru că trebuie să avem toate acordurile de mediu și apoi vor începe lucrările și la viaducte. Sperăm că în 2028 va fi finalizată, dar luăm în calcul anumite întârzieri din cauza acestor probleme tehnice.”

Autostrada Sibiu–Pitești are o lungime totală de 122 de kilometri, iar șoferii circulă pe 44 de kilometri.

Articol recomandat de sport.ro
Acuzații grave! Englezii susțin că grupa în care poate ajunge România la Mondial a fost măsluită
Acuzații grave! Englezii susțin că grupa în care poate ajunge România la Mondial a fost măsluită
Citește și...
Un șofer de camion drogat circula pe autostradă cu pneurile distruse. Avea o tonă de marfă peste limită și vorbea la telefon
Un șofer de camion drogat circula pe autostradă cu pneurile distruse. Avea o tonă de marfă peste limită și vorbea la telefon

Poliția din Navarra, din Spania, a oprit un șofer de camion care încălca cinci reguli grave de circulație. Camionul avea anvelope fabricate în urmă cu 16 ani și era încărcat cu o tonă peste limita admisă.

Coliziune în lanț pe Autostrada A1: un TIR cu colete a acroșat un autoturism și s-a răsturnat peste alt vehicul
Coliziune în lanț pe Autostrada A1: un TIR cu colete a acroșat un autoturism și s-a răsturnat peste alt vehicul

Un autotren care transporta colete a acroşat un autoturism, luni dimineaţă, pe autostrada A 1, în judeţul Giurgiu, după care s-a răsturnat peste alt autovehicul, staţionat pe banda de urgenţă. În urma evenimentului două persoane au fost rănite uşor.

Descoperire șocantă după un accident pe A2. Un bărbat își transporta mama moartă în Germania. VIDEO
Descoperire șocantă după un accident pe A2. Un bărbat își transporta mama moartă în Germania. VIDEO

Poliţiştii care au intervenit pentru a face cercetarea la locul unui accident rutier produs vineri pe autostrada A2, în judeţul Călăraşi, au constatat că în unul dintre autovehiculele implicate se afla o persoană decedată.

Recomandări
Alegeri locale 2025. Pentru a vota este nevoie de un document de identitate. Ce trebuie să știe cei cu carte electronică
Alegeri locale 2025. Pentru a vota este nevoie de un document de identitate. Ce trebuie să știe cei cu carte electronică

Sute de tehnicieni STS lucrează în schimburi în aceste zile, ca să rezolve problemele ce apar în secții. Deja sunt ocupați, pentru că în sâmbătă seară se pun în funcțiune tabletele pentru înregistrarea și verificarea alegătorilor.

R. Moldova a solicitat energie de avarie din România, după ce sudul Ucrainei a rămas fără curent în urma atacurilor rusești
R. Moldova a solicitat energie de avarie din România, după ce sudul Ucrainei a rămas fără curent în urma atacurilor rusești

Moldelectrica a anunțat că atacurile rusești din regiunea Odesa au lăsat fără curent sudul Ucrainei și au afectat fluxurile energetice din zonă.

A început să curgă apa la robinetele locuitorilor din Prahova și Dâmbovița, însă poate fi folosită doar la toalete
A început să curgă apa la robinetele locuitorilor din Prahova și Dâmbovița, însă poate fi folosită doar la toalete

A început să curgă apa la robinetele locuitorilor din Prahova și Dâmbovița. Va dura, însă, până va ajunge peste tot, pentru că rețeaua are peste 700 de kilometri.