La trei săptămâni de la dezastrul din Portul Midia, 14.000 de oi moarte încă se află pe navă
Autorităţile române merg din ce în ce mai mult pe o eroare umană în cazul scufundării navei Queen Hind din Portul Midia.
De vină pare a fi comandantul vaporului care, a decis să plece de la cheu cu nava, deşi vaporul era în nesiguranţă. Cercetat este şi pilotul român care a însoţit nava şi care ştia că vaporul încărcat cu peste 14.000 de oi este pus pe uscat.
Între timp, autorităţile anunţă că săptămâna care vine se va decide compania care va ranflua vaporul.
Autorităţile susţin că în zona navei Queen Hind se fac doar monitorizări până la stabilirea companiei care va interveni pentru scoaterea celor peste 14.000 de oi moarte, rămase în navă.
În acelaşi timp, urmează să fie aleasă şi firma care va repune vaporul pe linia de plutire. Operaţiunile se vor face din banii statului român, iar suma ar trebui ulterior recuperată de la firma de asigurări sau de la armator. Deocamdată, primul pas este licitaţia.
Daniela Șerban, director general APMC: "Avem două firme româneşti, o firmă din Turcia, o firmă din Grecia şi o firmă din Gibraltar. Nu trebuie să blocăm şenalul navigabil. Vor fi utilaje foarte mari, ţinând cont că nava, în momentul de faţă, are 11.000 de tone. Dorim să nu dureze mai mult de 30 de zile."
Autorităţile române au intrat în custodia navei, iar acum anchetează cum s-a petrecut incidentul naval.
Alexandru Mezei, preşedintele ANR: "Într-o primă fază noi credem că este greşeala comandantului navei, undeva trebuie să stabilim şi unde este vina pilotului, de cum s-a efectuat manevra. L-am şi amendat pe pilot."
Pilotul român riscă să fie suspendat din activitate. Între timp, procurorii din Constanța au deschis un dosar de cercetare penală pe numele comandantului.