Nava eșuată din Portul Midia a intrat în custodia autorităților. Costurile operațiunii
Nava care a eșuat în Portul Midia cu peste 14.000 de oi la bord a intrat în custodia autorităților române. Evacuarea animalelor moarte care au transformat zona într-un focar de infecție intră acum în sarcina Administrației Porturilor.
Dar instituția nu are bani și nici nu este pregătită pentru această operațiune, astfel că dezastrul se amplifică. Între timp, la comisia de agricultură din parlament, unde trebuia să se discute despre reglementarea exportului de animale vii, dezbaterile au fost amânate.
Nava Queen Hind a fost luată de autorităţile române pentru că proprietarul nu a reuşit să prezinte un plan de aducere a ei la suprafaţă şi de evacuare a animalelor moarte.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
Estimată la peste două milioane de euro, operaţiunea intră acum în sarcina Administraţiei Porturilor Martimite, care nu are însă banii.
Daniela Şerban, Director General Administraţia Porturilor Maritime Constanța: „Este un litigiu internaţional, iar toate aceste cheltuieli vor reveni la administraţie din contul armatorului, dar asta putem să spunem că se va întâmpla peste un an, un an şi jumătate, doi."
Adrian Mihalcioiu, reprezentant ITF România: „Dacă armatorul nu răspunde cheltuielilor solicitărilor de a plăti cheltuielile făcute în contul navei, atunci nava se scoate la licitaţie, practic se vinde şi preţul obţinut este împărţit creditorilor la o masă credală."
Operaţiunea de evacuarea a animalelor moarte se anunţă de durată. Nu exista firme specializate şi trebuie organizate mai multe licitaţii, inclusiv pentru incinerarea oilor. Între timp, zona unde a eşuat nava Oueen Hind a ajuns un focar de infecţie.
Gabriel Păun, reprezentant Animals International: „Atât de multe cadavre zac acum pe epava abandonată şi au infestat apa din port în imediata vecinătate a staţiunilor Năvodari şi Mamaia."
Autorităţile care monitorizează calitatea apei susţin că pe o rază de până la 50 de metri de vapor marea este deja toxică. Proporţiile dezastrului au fost reduse doar de temperaturile scăzute din această perioadă.
Pe de altă parte, problema exportului de animale vii nu a fost nici acum tranşată. Discuţiile pe această temă din parlament, anunţate la comisia pentru agricultură, au fost amânate.
Mary Pană, Asociația Crescătorilor de ovine: „Ne rugăm de parlamentari de luni de zile să modifice legea."
La comisia de agricultură ar trebui discutată şi modificată iniţiativa unui parlamentar privind exportul de animale vii.
Textul propune obligaţia ca fiecare transport să fie însoţit de un medic veterinar şi opreşte exporturile în perioadele de caniculă, când temperaturile în ţările arabe, principala destinaţie a animalelor, sunt cu 20 de grade mai mari decât la noi.