Ce se va întâmpla cu nava răsturnată cu 14.000 de oi: „Nu este o operațiune ușoară”

×
Codul embed a fost copiat

La 12 zile de la incidentul catastrofal din Portul Midia, încă nu se știe ce se va întâmpla cu epava navei.

Autoritățile portuare încearcă de zile bune să obțină garanții și un contract prin care armatorul să se oblige să intervină eficient și să repună vaporul pe linia de plutire, apoi să se ocupe de incinerarea celor peste 14.000 de cadavre rămase la bord.

Până acum, însă, nu au primit niciun răspuns ferm. În ceea ce privește oile salvate cu mari eforturi și duse la fermă de la Nuntași, în județul Constanța, trebuie spus că mai trăiesc doar 180.

Nu se întrevede deocamdată finalul seriei negre având ca subiect nava răsturnată în Portul Midia, în urmă cu 12 zile.

Armatorul nu a respectat mai multe termene limită impuse de autoritățile române și nu a făcut nicio manevră pentru a repune vaporul pe linia de plutire.

Citește și
nava port midia
O navă care urma să transporte 16.500 de oi în Arabia Saudită, oprită în Portul Midia
Putin are un plan de împărțire a Ucrainei care implică și România și i-l va propune lui Trump

Așa că vineri, reprezentanții Autorității Navale și-a pierdut răbdarea:

Alexandru Mezei, director Autoritatea Navală Română: „Au venit parțial aseară cu un contract de ecarisaj cu un plan de ranfluare a navei.”

Reporter: „Și ce contract lipsește acum?”

Director Autoritatea Navală Română: „Contractul de salvare efectivă.”

Daniela Șerban, director general Administrația Porturilor Maritime: „Această navă trebuie scoasă în condiții de siguranță. Nu ne putem permite ca această navă, când va începe operațiunea de ranfluare să se rupă și să cadă în șenalul navigabil.”

Situația tinde să devină critică în condițiile în care se va începe și operațiunea de recuperare a miilor de cadavre de oi. Potrivit autorităților, chiar dacă s-ar folosi toate incineratoarele din România, procedura tot ar dura câteva luni pentru distrugerea tuturor lesurilor.

Daniela Șerban, director general Adminstrația Porturilor Maritime: „În momentul de față, primordial este scoaterea acelor cadavre de la etajele șase și șapte. Sunt peste 3.000 de capete. Acolo nu este o operațiune ușoară.”

Potrivit specialiștilor, nava ar putea fi pusă pe linia de plutire în mai puțin de o lună și jumătate, însă în lipsa unui contract și a garanțiilor pe care armatorul ar trebui să le prezinte, totul trenează.

Pe Instagram-ul Știrile ProTV găsiți imaginile momentului din lume!  

CLICK AICI pentru a instala GRATUIT aplicația Știrile ProTV pentru telefoane Android și iPhone!

Articol recomandat de sport.ro
Reacția lui Gică Hagi după conflictul dintre Denis Alibec și Mircea Lucescu! Mesajul către jucătorul său
Reacția lui Gică Hagi după conflictul dintre Denis Alibec și Mircea Lucescu! Mesajul către jucătorul său
Citește și...
Operațiunile de salvare a celor 14.000 de oi au fost oprite. De ce s-au retras autoritățile
Operațiunile de salvare a celor 14.000 de oi au fost oprite. De ce s-au retras autoritățile

După şapte zile de la accidentul naval din Portul Midia, autorităţile au sistat operaţiunile de salvare.

O navă care urma să transporte 16.500 de oi în Arabia Saudită, oprită în Portul Midia
O navă care urma să transporte 16.500 de oi în Arabia Saudită, oprită în Portul Midia

O navă care urma să transporte 16.500 de oi a fost oprită de inspectorii ANSVSA în Portul Midia, deoarece condițiile în care erau ținute animalele nu erau corespunzătoare.

Reacție dură a CE după moartea celor 14.000 de oi.
Reacție dură a CE după moartea celor 14.000 de oi. "Opriți exporturile de animale vii"

România primeşte un avertisment dur din partea Comisiei Europene, după ce în jur de 14.000 de oi au murit în chinuri groaznice, în timp ce nava pe care se aflau se scufunda în Portul Midia.

Raed Arafat: Acest tip de incident naval care a avut loc la Midia este unic pe plan mondial
Raed Arafat: Acest tip de incident naval care a avut loc la Midia este unic pe plan mondial

Şeful Departamentului pentru Situaţii de Urgenţă (DSU), Raed Arafat, a declarat vineri, la Constanţa, că incidentul naval care a avut loc la Midia, cu nava încărcată cu 14.600 de oi, este unic pe plan mondial.

Orban, despre operațiunea ratată de salvare a celor 14.000 de oi de la Midia: Deja e o bombă ecologică
Orban, despre operațiunea ratată de salvare a celor 14.000 de oi de la Midia: Deja e o bombă ecologică

Premierul Ludovic Orban a cerut miniștrilor și președintelui ANSVSA să ia măsuri împotriva persoanelor responsabile pentru modul în care a fost gestionată intervenția în cazul navei cu 14.000 de oi răsturnată în Portul Midia

Recomandări
Prima zăpadă abundentă a provocat haos în România. TIR-uri blocate pe DN1. Nici utilajele de deszăpezire n-au putut înainta
Prima zăpadă abundentă a provocat haos în România. TIR-uri blocate pe DN1. Nici utilajele de deszăpezire n-au putut înainta

Prima ninsoare serioasă din acest sezon a provocat haos pe drumurile din țară și pe calea ferată. Cele mai mari probleme au fost pe Drumul Național 1, unde, joi înainte de răsărit, un TIR a intrat într-un parapet la Bușteni, blocând complet circulația.

BEC a retras materialele online ale unui candidat. Ce regulă importantă nu a respectat și care a fost reacția lui
BEC a retras materialele online ale unui candidat. Ce regulă importantă nu a respectat și care a fost reacția lui

BEC pentru alegerea preşedintelui României a decis înlăturarea materialelor de propagandă electorală din mediul online care îl ilustrează pe candidatul independent Călin Georgescu şi nu conţin codul de identificare al mandatarului financiar.

Ministrul Digitalizării: „Nu se pune problema desfiinţării de oficii poştale. Îi sugerez dlui director să cântărească bine”
Ministrul Digitalizării: „Nu se pune problema desfiinţării de oficii poştale. Îi sugerez dlui director să cântărească bine”

Ministrul Digitalizării, Bogdan Ivan, a afirmat că nu se pune problema desfiinţării unor oficii poştale, aşa cum anunţase directorul Poştei Române.