Haos în cazul navei răsturnate în portul Midia. România, obligată să gestioneze problema
Haosul în cazul navei Queen Hind, care s-a răsturnat acum zece zile în Portul Midia, continuă.
Armatorul vaporului a primit un termen limită privind repunerea navei pe linia de plutire, iar dacă până miercuri la prânz nu va veni cu o soluție, atunci vaporul va fi preluat de autoritățile române.
Grav este că operațiunile de peste un milion de euro nu pot fi suportate nici de statul român, pentru că nu există bani. Între timp, medicii confirmă că apa din zona navei este contaminată.
Alegeri 2024
15:07
BEC a retras materialele online ale unui candidat. Ce regulă importantă nu a respectat și care a fost reacția lui
14:21
Câți bani vor câștiga membrii secțiilor de votare la alegeriile parlamentare și prezidențiale. Sumele pe care le vor încasa
12:32
Cine poate deveni președintele României. Ce prevede Constituția
11:25
Cum și unde pot vota românii la alegerile prezidențiale. Ce trebuie să ai la tine când mergi la secția de vot
Zece zile au trecut de când nava încărcată cu peste 14.000 de oi s-a răsturnat în acvatoriul Portului Midia, şi doar puţin peste 250 de animale au fost aduse la mal. Restul şi-au pierdut viaţa înecate sau din cauza loviturilor provocate în timpul scufundării. Echipele de intervenţie recuperează cadavrele care ies la suprafaţa apei.
Teodor Patrichi, consilier CNAPMC Constanța: „Le scoatem cu ajutorul unei macarale şi a scafandrilor din apă, continuăm operaţiunile şi astăzi şi suntem încrezători că până la finalul zilei nu vor mai fi cadavre în apă pe lângă navă în acest moment."
Între timp, autorităţile care testează apa în zona navei confirmă riscul biologic. Multe animale au căzut în apă şi au început să intre în putrefacţie.
Hristu Uzun, director ABDL: „Singură probă care dă semne că se întâmplă ceva este cea de la tribord unde este lăsată nava, partea unde este lăsată nava. Sunt ceva modificări a nutrienţilor."
Grav este ca nimeni nu ştie cine şi când va pune nava pe linia de plutire. O primă estimare a unei companii private arată că toată operaţiunea ar costa peste 2 milioane de euro. Deşi a cerut un termen suplimentar pentru a găsi modalităţi de a ranflua nava, armatorul nu e de găsit.
Alexandru Mezei, directorul ANR: „Vom fi nevoiţi, în conformitate cu ordonanţa 42/97 republicată, să dăm această activitate, această obligaţie de dezeşuare şi ranfluare către compania naţională administraţia porturilor maritime Constanța."
Dacă va intra în grija autorităţilor române atunci costurile vor fi suportate de stat, urmând a fi recuperate de la armator sau asigurator. Vaporul şi marfa erau asigurate cu 50 de milioane de euro, potrivit oficialilor români.