Industria auto din România, cel mai puternic declin din Europa. De ce aleg românii să investească în mașinile vechi
Deși industria auto din România a început anul pe plus, în luna septembrie a înregistrat cel mai mare declin la nivel european.
Potrivit datelor furnizate de Asociația Constructorilor Europeni de Automobile, au fost înmatriculate cu aproape 12% mai puține mașini față de aceeași perioadă din 2022. Specialiştii spun că din cauza inflației șoferii sunt mai atenți la cheltuieli și încearcă să întrețină mașinile vechi, în loc să cumpere autoturisme noi.
Fie pentru lucruri mărunte, cum ar fi o revizie periodică, sau lucrări complexe care presupun de cele mai multe ori înlocuirea ambreiajului sau schimbarea distribuției, service-urile auto sunt pline de mașini. Cele mai multe autoturisme au peste 10 ani vechime, iar șoferii preferă să investească în ele, în loc să cumperele altele noi.
Alegeri 2024
21:26
Nicuşor Dan: Votul meu în primul tur va fi pentru Nicolae Ciucă sau Elena Lasconi
19:26
Au fost tipărite 5,6 milioane de buletine de vot pentru referendumul din București. Care este condiția pentru a fi validat
19:14
Cum votăm la prezidențiale, în țară și în străinătate. Cei care nu sunt în localitatea de reședință pot vota la orice secție
19:05
Sondaj AtlasIntel alegeri prezidențiale 2024. George Simion și Elena Lasconi ar fi umăr la umăr în bătălia pentru locul doi
Șofer: „Sunt foarte scumpe, nici măcar în rate nu ne mai permite. Am cerut o ofertă și nu am cum să mă încadrez.
La fel cum se întâmplă de mulți ani în străinătate, au apărut și la noi self-serviceurile, adică spații profesionale unde șoferii asistați de un specialist își pot verifica singuri mașina. În acest service ajung zilnic în jur de 10- 20 de mașini.
Marian Jianu, administrator service: „Am observat că foarte mulți oameni vor să aibă mai multă grijă de mașina personală și părerea este că vor să o țină cât mai mult timp.”
În aceste condiții nu e de mirare că după luni consecutive de creștere, piața auto din România a avut în luna septembrie cea mai mare cădere la nivel european.
Potrivit datelor Asociaţiei Constructorilor Europeni de Automobile, în țara noastră au fost înmatriculate puțin peste 10.500 de autoturisme, în scădere cu aproape 12% față de cele înmatriculate anul trecut.
Pe de altă parte, și producția de autoturisme a fost mai mică în septembrie. Cele două fabrici de aici spun specialiștii, gândesc linii de producție noi, dar au în plan să renunțe la unele modele.
Adrian Sandu, Asociaţia Constructorilor de Automobile: „Cei doi constructori lucrează la un ritm apropiat la cel de anul trecut. Anul trecut au avut un record de fabricație pentru România, anul acesta avem o scădere, de 1,8 la sută dar din informațiile pe care le avem, în următoarea perioadă se va lucra din plin.”
La nivel European, piaţa auto a înregistrat un avans de 9,2% în luna septembrie 2023, iar cele mai mari creșteri au fost în Cipru, Italia şi Franţa.
Automobilele electrice pe baterie au reprezentat 14% din totalul înmatriculărilor din UE și este pentru a treia oară în acest an când aceste mașini au depăşit autoturismele pe motorină și au devenit astfel, a treia cea mai populară alegere pentru cei care și-au cumpărat un autoturism nou. Automobilele hibride au rămas a doua opţiune, iar cele echipate cu motoare pe benzină continuă să domine piaţa.