Peste 10 ani vom traversa Romania pe autostrada. Promisiunea de Anul Nou a Guvernului

×
Codul embed a fost copiat

Confom unui document publicat de Guvernul Romaniei, pana in 2023 am putea avea autostrazi care sa traverseze tara atat de la est la vest, cat si de la nord la sud.

Daca hartile desenate de expertii Guvernului au cat de cat o baza, pana in 2023 am putea avea o retea cel putin decenta de autostrazi fara a secatui bugetul. Strategia oficiala este ca pana in 2020 sa obtinem de la UE 4,8 miliarde de euro pentru astfel de lucrari, la care se vor adauga fonduri private. Statul promite, conform documentului, ca va da 750 de milioane de euro pe an pentru autostrazi, bani provenind din noua acciza pe carburanti, plus sume mai mici pentru parteneriate public-privat.

Ce se va construi cu acesti bani puteti vedea in harta de mai jos, provenind din acelasi document oficial. Cu linii continue sunt marcate proiectele pe care Guvernul pe care le include in tintele minime pentru 2023, cu linii intrerupte cele care ar putea sa nu fie totusi gata peste 10 ani.

De fapt, pentru traseele de autostrazi marcate cu linii intrerupte Guvernul nu specifica nicio sursa de finantare in document, asa incat probabil ca e mai bine sa nu contati pe ele. Dar chiar si tintele minime ale planului guvernamental sunt impresionante , dat fiind ca pentru prima data tara ar putea fi traversata de la est la vest si de la nord la sud doar pe autostrada.

Citește și
autostrada, ursi
Autoritatile nu vor sa plimbe ursul prin Apuseni. Autostrada, modificata pentru a proteja animalele
Mesaj către Zelenski: „OK, am reuşit. Acum du-te şi câştigă lupta”

Mai mult, autoritatile promit ca, pentru prima data, “decizia privind noile tronsoane va fi luata prin consultare publica” si ca aceasta “trebuie asumata de toate partidele si sustinuta de viitoarele guvernari”.

Dupa 100 de ani, provinciile istorice sunt unite si prin intermediul autostrazilor”, mai sustine documentul oficial, intitulat, de altfel, “Romania 100”. Harta cu tintele minime, adica reale, ii contrazice insa un pic pe autorii documentului: Bucovina si Maramuresul sunt in afara traseelor. E adevarat insa ca primele 15 orase din tara dupa Capitala vor fi incluse in viitoarele trasee, cum se lauda guvernantii.

Din pacate, nu e prima autostrada pe hartie pe care o promite un Guvern al Romaniei. Si in 2011 premierul, pe atunci Emil Boc, ne garanta pana in 2013 o autostrada de la Nadlac la Sibiu pana in 2013. Intre timp, termenul a fost mutat spre 2015. De asemenea, traseele preconizate in strategia anuntata acum de Guvern nu corespund cu Planul de Amenajare a Teritoriului National, votat de Parlament in 2006. De exemplu, Planul prevedea ca autostrada Bucuresti-Iasi sa treaca prin Focsani si Tecuci in vreme ce pe noile proiecte autostrada trece prin Brasov si Bacau. Din fericire, abaterile de la Plan nu trebuie sa treaca din nou prin Parlament, ci se adopta prin Hotarare de Guvern.

Asa ca deceniul care urmeaza ar putea fi cel in care Romania ar putea sa aiba, in fine, o retea moderna de autostrazi. Premierul, cel putin, se pare ca ia lucrurile in serios, dat fiind ca de curand a declarat ca de rezolvarea acestei probleme “tine cariera sa politica”. Subalternii, insa, se pare ca nu iau lucrurile la fel de serios, dat fiind ca au realizat anul acesta prima autostrada care poate fi parcursa in 7 minute si se pregatesc sa construiasca pasaje pentru ursi pe autostrada Lugoj-Deva.

 

Articol recomandat de sport.ro
”O echipă maghiară poate ajunge în Liga 1 din România. Anti-maghiarismul, tipic la București”. Reacție deplasată a fotbalistului ungur legitimat în România
”O echipă maghiară poate ajunge în Liga 1 din România. Anti-maghiarismul, tipic la București”. Reacție deplasată a fotbalistului ungur legitimat în România
Citește și...
Cine va construi tronsonul de 69 de milioane de euro din autostrada Nadlac - Arad
Cine va construi tronsonul de 69 de milioane de euro din autostrada Nadlac - Arad

CNADNR a atribuit saptamana trecuta asocierii italo - germane Astaldi - Max Boegl un contract de 308 milioane de lei (69 milioane de euro), cu TVA, pentru finalizarea primului tronson al autostrazii Nadlac - Arad.

Autoritatile nu vor sa plimbe ursul prin Apuseni. Autostrada, modificata pentru a proteja animalele
Autoritatile nu vor sa plimbe ursul prin Apuseni. Autostrada, modificata pentru a proteja animalele

Ursii din Muntii Apuseni schimba planurile de constructie a autostrazilor din vestul tarii. Noile drumuri de viteza trebuie sa aiba pasaje care sa le permita animalelor salbatice sa ajunga nestingherite dintr-o parte in alta.

Recomandări
INTERVIU. Cum a urmărit Nicușor Dan seara în care Cîrstoiu a fost eliminat de PSD-PNL: ”M-am jucat cu copiii și m-am culcat”
INTERVIU. Cum a urmărit Nicușor Dan seara în care Cîrstoiu a fost eliminat de PSD-PNL: ”M-am jucat cu copiii și m-am culcat”

Primarul general Nicușor Dan nu a mai avut răbdare să stea până la finalul negocierilor PSD-PNL în seara zilei de luni, în care Marcel Ciolacu și Nicolae Ciucă au decis soarta candidatului Cătălin Cîrstoiu, așa că s-a jucat cu copiii și ... s-a culcat.

Schimbarea la față a Rusiei. Cinci scenarii despre cum ar putea arăta această țară după Vladimir Putin
Schimbarea la față a Rusiei. Cinci scenarii despre cum ar putea arăta această țară după Vladimir Putin

"Ce se va întâmpla pe termen lung cu Rusia?" este marea întrebarea pe care foarte multă lume și-o pune, mai ales că nici măcar "Țarul de la Kremlin", Vladimir Putin, nu poate scăpa de moarte.

Cum răspunde Nicușor Dan la acuzațiile lui Piedone, că face ”blat politic” cu PSD-PNL: ”E o prostie. Nu e niciun blat”
Cum răspunde Nicușor Dan la acuzațiile lui Piedone, că face ”blat politic” cu PSD-PNL: ”E o prostie. Nu e niciun blat”

Nicușor Dan - candidat independent la Primăria Capitalei, susținut de Alianța Dreapta Unită (USR, PMP, Forța Dreptei) - nu exclude faptul ca Popescu Piedone, principalul său contracandidat, după cum crede chiar el, să se retragă din cursa electorală.