Romania a lansat prima autostrada pe care o parcurgi in 7 minute.Harta marilor drumuri lasate in aer
Vazute din spatiu, autostrazile Romaniei arata ca niste puncte de suspensie pe o teza respinsa la Bacalaureat.
Joi, la Orastie, ministrul marilor proiecte a taiat panglica unei micute autostrazi, pe care un sofer o parcurge in 7 minute, dar care se leaga de o alta bucata, de 8 minute, pana la Deva, inaugurata anul trecut.
Segmentul de Autostrada Orastie-Simeria, inaugurat joi, are doar 17 kilometri si continua tronsonul dintre Simeria si Deva, terminat in decembrie anul trecut.
Alegeri 2024
07:17
Ghidul alegătorilor români din diaspora. 950 de secţii organizate în străinătate sau prin corespondenţă
07:13
LIVE TEXT Alegeri prezidențiale 2024 | A început votul în diaspora: Cum poți vedea cea mai apropiată secție de votare
06:56
Alegeri prezidențiale 2024. A început votul în diaspora. Țara în care a fost deschisă prima secție
21:26
Nicuşor Dan: Votul meu în primul tur va fi pentru Nicolae Ciucă sau Elena Lasconi
Avem in total inca 32 de kilometri si jumatate care leaga Deva si Orastie, dar duc tot in drumul national.
Ca sa fie gata la timp si sa se poata circula pe aceasta portiune, constructorii unui al treilea tronson au fost nevoiti sa urgenteze lucrarile la un pod. Altfel, lucrarea de joi ar fi ramas izolata, pe camp.Oamenii au muncit de zor pentru ca inaugurarea a fost facuta chiar de ministrul marilor proiecte, Dan Sova.
"E prima inaugurare anul acesta, vor mai urma urmatoarele doua inaugurari in august. Sper sa ajungem impreuna la 142 de kilometri anul acesta. Avem o mica discutie, o mai mare discutie, din pacate, pe Orastie-Sibiu, lotul 3, acolo unde avem acea alunecare de teren de 6 kilometri", a declarat Dan Sova.
Si asta pentru ca firma constructoare a ignorat planurile proiectantului si in loc sa sape un tunel, a incercat sa taie un deal.
Cu totul, sunt 82 de kilometri in lucru inspre Sibiu. Aici este cel mai mare viaduct din tara, care traverseaza Oltul, si care poate fi gata peste o luna, mult prea repede fata de restul drumului.
Motiv pentru care constructorul italian al podului inalt cat un bloc de 20 de etaje sustine ca finisajele vor fi facute mai spre toamna.
Autostrada A1 este o parte a coridorului 4 PanEuropean pe care Romania nu se grabeste sa il termine.
Tronsonul Deva - Lugoj nu are constructor, cel de la Lugoj la Timisoara are doar un segment gata, iar celalalt e neatribuit.
Ca sa nu mai vorbim despre Autostrada Timisoara - Arad, care a fost atat de bine facuta incat dupa un an si jumatate de la deschidere s-a umplut de gropi si este in reparatii.