Hotelul Intercontinental ar putea fi închis definitiv. Ce au găsit comisarii de la Protecția Consumatorilor
Hotelul Intercontinental din București ar putea fi închis definitiv, după propunerea comisarilor de la Protecția Consumatorilor.
Mai multe controale succesive s-au soldat cu amenzi totale de 100.000 de lei pentru afacerea din centrul Capitalei.
„Nici după trei controale succesive ale ANPC (Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor), Intercontinental nu a reuşit să remedieze neregulile. Concluzia - 100.000 lei amendă şi posibilitatea închiderii hotelului,” a transmis instituția într-un comunicat trimis luni către Agerpres.
Primul control la Intercontinental a fost desfășurat de Comisariatul pentru Protecţia Consumatorilor Municipiul Bucureşti (CPCMB) pe 19 mai 2022.
Ca urmare a descoperirilor făcute de autorități, au fost acordate șase amenzi contravenționale cu valoarea totală de 50.000 lei.
Ce au descoperit comisarii de la Protecția Consumatorilor
Comisarii au cerut oprirea definitivă de la comercializare a produselor la care s-au înregistrat nereguli, oprirea temporară a prestării serviciului până la remedierea deficienţelor bucătăriei, oprirea temporară a prestării serviciului până la remedierea deficienţelor a 10 camere verificate şi a centrului SPA, dar şi propunerea sancţiunii complementare de închidere temporară a unităţii pe o durată de cel mult șase luni.
Motivele sancțiunilor Protecției Consumatorilor au fost: utilizarea unor produse din carne şi peşte fără elemente de identificare şi caracterizare şi dată limită de consum; utilizarea unor produse refrigerate cu data durabilităţii minimale schimbată cu o altă dată de expirare (produse cărora li s-a schimbat starea termică prin congelare); folosirea în blocul alimentar şi în minibarurile din camere a unor produse cu data limită de consum depăşită.
De asemenea, s-au descoperit preparate finite calde depozitate la temperatura mediului ambiant sau în spaţii frigorifice, fără respectarea condiţiilor de temperatură legale; utilizarea, la bucătărie, a unor legume cu modificări organoleptice, precum şi a unor produse congelate, cu arsuri de congelare; nerespectarea vecinătăţilor produselor alimentare, în spaţiile frigorifice, precum şi depozitarea băuturilor direct pe podea.
Totodată, au fost găsite condiţii igienice necorespunzătoare atât în camerele de hotel, cât şi în centrul SPA; lipsa informaţiilor privind utilizarea electronicelor; condiţii deficitare de amenajare a spaţiilor de cazare, care pot pune în pericol viaţa sau sănătatea consumatorilor (tencuială exfoliată, prize desprinse din perete, cabluri neizolate, geamuri crăpate, protecţia unei trepte de la scara de acces la saună deteriorată).
Hotelul a fost verificat două zile consecutive, dar neregulile au persistat
În următoarea zi, pe 20 mai, hotelul a fost verificat în vederea implementării măsurilor de corectare a problemelor găsite de autorități. Însă, comisarii au descoperit că neregulile nu au fost rezolvate în totalitate.
Astfel, aceștia au observat că în camere au fost păstrate condițiile igienice și de amenajare deficitare, dar și utilizarea produselor alimentare expirate, fapte ce i-au determinat să verifice toate camerele libere ale hotelului.
Ca atare, sancţiunile adăugate sau rămase în vigoare în a doua zi de control au fost alte patru amenzi contravenţionale în valoare de 35.000 lei, menţinerea măsurii de oprire temporară a prestării serviciului până la remedierea deficienţelor pentru bucătărie, centrul SPA şi 10 camere de cazare, cărora li s-au adăugat încă 20 de camere, precum şi propunerea de închidere temporară a unităţii timp de cel mult șase luni.
Preparate gata montate pe farfurii, descoperite în a treia zi
În a treia zi consecutivă, comisarii au constatat din nou nerespectarea normelor, găsind în continuare materii prime expirate, în spaţiul de depozitare al produselor alimentare, preparate finite neetichetate, materii prime congelate cu data limită de consum schimbată, preparate gata montate pe farfurii pentru a fi servite, deşi bucătăria era oprită de la funcţionare şi două camere oprite de la funcţionare, ocupate.
„Ca atare, a mai fost aplicată o sancţiune contravenţională în valoare totală de 15.000 lei - ajungându-se, astfel, la un total de 100.000 lei, amenzi - şi s-a propus sancţiunea complementară de închidere definitivă a hotelului,” a concluzionat ANPC.
CITEȘTE ȘI: Un nou val de scumpiri. Mediul de afaceri anticipează prețuri mai mari cu până la 30%
„Litoralul pentru toți” începe pe 22 mai 2022. 34 de lei pentru o noapte de cazare la Eforie Nord
Sursa: Agerpres
Etichete: bucuresti, anpc, Hotel Intercontinental, protectia consumatorului,
Dată publicare:
24-05-2022 16:00