Decizia luată de Guvern după campania Știrile ProTV ”Un fluviu de prostie”

×
Codul embed a fost copiat

După ce, ani de zile, au ignorat problemele Dunării, cei de la Administraţia Fluvială anunţă că vor cumpără un complex sistem de dragaj.

Este mai mult decât necesar, în condiţiile în care zeci de navigatori au probleme reale, după ce nivelul apei a scăzut.

Promisiunea a venit, miercuri, de la guvernanţi. Aceştia vor numi un secretar de stat care se va ocupa special de strategia de dezvoltare a Dunării.

Pentru că nimeni nu s-a mai ocupat de dragare, iar apa a scăzut, zeci de barje cu mărfuri au rămas blocate, în această vară. Totul s-a transformat în costuri suplimentate pentru firme. Au urmat şi situaţii dramatice, cu mărfuri care zăceau în porturi, pentru că navele nu reuşeau să ajungă la ele.

Povestea a fost prezentată pe larg în cadrul campaniei ştirilor ProTV „Un fluviu de prostie''.

Citește și
Dunăre 1
Dragajul Dunării, un lux. Navele, obligate să ocolească: un drum de 4 ore îl fac în 3 zile
Trucul prin care s-a câștigat marele premiu de peste 9 milioane de euro la 6 din 49. Biletul a costat 4.413 lei

Acum, în ceasul al 12 lea, Administraţia Fluvială a Dunării a anunţat că va lua, cu ajutorul fondurilor europene, un sistem de dragare, care costă costă 11 milioane de euro. 85 la sută din aceşti bani sunt nerambursabili. Achiziţia urmează să fie făcută pînă în 2019.

Dorian Dumitru, director Administraţia Fluvială a Dunării de jos Galaţi: „Vom cumpăra un complex de dragaj, format din dragă, ponton, împingător mic. O să opereze în zona Bechet şi Corabia.”

De ce e nevoie de o asfel de investiţie. La Galaţi avem un exemplu: chiar pe mijlocul Dunării, a apărut o insulă de nisip. Sunt numeroase cazurile în care navigatorii au reclamat faptul că au rămas împotmoliţi, pentru că nu au fost asigurate condiţiile de navigare.

Tot în cadrul campaniei „Un fluviu de prostie" aţi văzut cum, în ultimii 27 de ani, Dunărea a fost neglijată de toate guvernările. Nu s-au construit diguri care să protejeze malurile şi să dirijeze apa, porturile au fost abandonate, nu am atras turişti. În plus, Dunărea este constant poluată.

De toate aceste probleme ale Dunării se va ocupa un secretar de stat, după cum a anunţat Liviu Dragnea.

Liviu Dragnea: „Premierul a acceptat să se desemneze un secretar de stat la Ministerul Dezvoltării Regionale şi Fondurilor Europene, care să aibă că atribuţii doar coordonarea strategiei Dunării. Suntem singurul stat din Europa care a alocat bani pe programul privind strategia Dunării, bani efectivi, din fiecare program European.”

Mai puţin vecinii unguri, care au construit un port cu fonduri europene, în valoare de 30 de milioane de euro, sau vecinii sârbi, care dezvoltă zona turistică de pe malul lor.

Articol recomandat de sport.ro
FOTO Fostul jucător de la Real Madrid și-a tatuat numele copilului, apoi a aflat că nu el este tatăl
FOTO Fostul jucător de la Real Madrid și-a tatuat numele copilului, apoi a aflat că nu el este tatăl
Citește și...
Porturile României sunt ruinate. Navele nu acostează, iar turiştii le evită
Porturile României sunt ruinate. Navele nu acostează, iar turiştii le evită

Un fluviu de prostie, partea III: De 20 de ani se tot vorbeşte despre construirea unui pod peste Dunăre, la Brăila sau Galaţi. Avantajele ar fi uriaşe.

Dragajul Dunării, un lux. Navele, obligate să ocolească: un drum de 4 ore îl fac în 3 zile
Dragajul Dunării, un lux. Navele, obligate să ocolească: un drum de 4 ore îl fac în 3 zile

Un fluviu de prostie, partea II: Peste tot în lume transportul pe apă este mult mai ieftin decât cel pe uscat.

Canalul Dunăre-Marea Neagră: investiţie de milioane de euro şi promisiuni electorale. S-a ales praful
Canalul Dunăre-Marea Neagră: investiţie de milioane de euro şi promisiuni electorale. S-a ales praful

Un fluviu de prostie, partea I: Dunărea pe toată lungimea ei de 1.075 de kilometri ne binecuvântează ţară. Dacă adunăm tot ce nu facem cu fluviul şi pentru el, putem candida fără concurenţă la cei mai risipitori oameni din Europa.

Recomandări
Cum s-a adaptat un liceu de top din București la învățământul modern. Elevii de a 12-a vin la școală doar 3 zile pe săptămână
Cum s-a adaptat un liceu de top din București la învățământul modern. Elevii de a 12-a vin la școală doar 3 zile pe săptămână

Unul din cele mai bune licee din București, Colegiul Național Gheorghe Lazăr, a simțit că trebuie să se reinventeze. În urmă cu patru ani directoarea a gândit un proiect pilot îndrăzneț, mai apropiat de cerințele actuale ale învățământului.  

TAROM și-a
TAROM și-a "pensionat" o parte din flotă. Soartă grea pentru unele avioane Airbus A318

Avioane Airbus care au aparținut flotei TAROM au ajuns la fier vechi. Două dintre acestea au fost dezasamblate de noul proprietar direct la Otopeni.

ANIMAȚIE GRAFICĂ. Cum s-a produs carambolul cu 12 mașini de pe A3. „Treceau pe lângă mine și se învârteau”
ANIMAȚIE GRAFICĂ. Cum s-a produs carambolul cu 12 mașini de pe A3. „Treceau pe lângă mine și se învârteau”

Scene de infarct joi dimineță pe autostrada A3, între București și Ploiești. 12 mașini s-au izbit că niște popice într-un carambol care a forțat autoritățile să activeze planul roșu de intervenție.