Groapa în care au căzut două mașini nu este nici acum semnalizată corect. Neregulile găsite
Adesea prost semnalizate, lucrările de reparații de pe șosele sunt adevărate capcane ale morții. După ultimul incident grav produs în capitală, specialiştii spun că şanţul în care au căzut două maşini şi un şofer a fost rănit, nu era corect semnalizat.
Şi nici la această oră nu este. Voluntarii de la „Asociația Victimelor Accidentelor Rutiere", spun că regulile şi aşa vechi, de 20 de ani şi incomplete, nu sunt respectate.
La aproape 48 de ore de la incidentul în care un bărbat a căzut cu maşină într-o groapă în plină stradă şi a ajuns la spital, reporterii Știrilor ProTV s-au întors la faţa locului. Pe lumină, lucurile sunt foarte clare pentru reprezentanţii Asociaţiei Victimelor Accidentelor Rutiere, care au studiat îndelung problema semnalizării lucrărilor din trafic.
Cătălin Codescu, președintele Asociației Victimelor Accidentelor de Circulație din România: "Aici ar trebui să avem aceste garduri peste tot în jurul şantierului. Aceste balize pe care le vedem aici ar trebui puse în cascadă cu 60 de metri înainte, apoi la încă 30 de metri un semn, după alţi 15 metri, alt semn."
Normele apar în acest ordin comun între Ministerul de Interne şi cel al transporturilor din anul 2000, care descrie cum ar trebui presemnalizata şi semnalizata în mediul urban, o astfel de lucrare. Balizele şi semnele de circulaţie ar trebuie să apară cu cel puţin 105 metri înainte de groapă. În schimb acestea sunt îngrămădite lângă şantier, fără ca şoferul să poată vedea din timp, ce îl aşteaptă. Nici după ce o persoană a fost rănită, RADET pare că nu îşi învaţă lecţia.
Cătălin Codescu: "La câţiva metri de groapă avem alt şantier. Este haos, lucrarea nu este nici măcar împrejmuita, nici nu mai zic de alta presemnalizare"
Iniţial, reprezentanţii companiei RADET, au susţinut că doi trecători ar fi aruncat gardurile de protecţie.
Alex Burghiu, directorul RADET: "Nu cu mult timp înainte, două persoane ar fi ieşit din barul de lângă, într-o stare euforică, şi s-au luat la trântă cu tot ce înseamnă semnalizare şi le-au aruncat pe toate în groapă."
Prietena şoferului rănit spune însă ca groapa nu era semnalizata corespunzător, iar gardurile de protecţie, chiar dacă ar fi fost aruncate de cineva, erau prea puţine.
Reporter: Câte garduri aţi găsit în groapă?
Prietena barabtului rănit: Două, nu 9 cum a spus dansul.
Şi oamenii din zonă, care au trecut pe acolo zile la rând spun că lucrarea nu era bine semnalizată.
Reporter: Cum era semnalizată?
Bărbat: Prost. Am văzut două, cel mult trei garduri de semnalizare.
Reporter: Aveţi văzut în vreo zi mai multe, poate 9?
Bărbat: Nu, niciodată.
Din păcate nu este un caz izolat. Pe străzile din Bucureşti sunt sute de gropi periculoase, ale companiilor de utilităţi.
În această perioadă vedem în Bucureşti la tot pasul şantiere sau doar rămăşiţe, aşa cum găsim aici. Din păcate, multe dintre ele ocupa o întreagă bandă de mers, ceea ce este un pericol pentru şoferi şi biciclişti.
Într-o astfel de gaură în asfalt a căzut acum patru ani şi poliţistul Bogdan Gigina, care a murit strivit de motocicleta pe care o conducerea, în coloana oficială a lui Gabriel Oprea.
De atunci, reprezentanţii Asociaţiei Victimelor Accidentelor Rutiere au făcut demersuri la ministere că normele de semnalizare să fie înăsprite. Nu au primit niciun răspuns concret, în timp ce, în alte ţări europene şantierele sunt semnalizate astfel încât şoferilor să le fie imposibil să rateze obstacolele.