E oficial. Iohannis a promulgat suprataxarea instituțiilor de credit și a companiilor din industria de petrol și gaze

62483811
Shutterstock

Preşedintele Klaus Iohannis a promulgat, miercuri, legea care reglementează impozitul suplimentar pe cifra de afaceri în cazul instituţiilor de credit şi al persoanelor juridice care desfăşoară activităţi în sectoarele petrol şi gaze naturale.  

Actul normativ modifică şi completează în acest sens Codul fiscal.

Conform legii, instituţiile de credit, persoane juridice române şi sucursalele din România ale instituţiilor de credit, persoane juridice străine, datorează suplimentar impozitului pe profit un impozit specific pe cifra de afaceri calculat prin aplicarea asupra cifrei de afaceri a următoarelor cote de impozitare:

• 2%, pentru perioada 1 ianuarie 2025 - 31 decembrie 2025 inclusiv;

• 1%, începând cu data de 1 ianuarie 2026.

Potrivit actului normativ, cifra de afaceri cuprinde: venituri din dobânzi, din dividende, din taxe şi comisioane, precum şi câştigurile sau pierderile din derecunoaşterea activelor nefinanciare şi a activelor şi datoriilor financiare care nu sunt evaluate la valoarea justă prin profit sau pierdere, din activele şi datoriile financiare deţinute în vederea tranzacţionării, din activele financiare nedestinate tranzacţionării, evaluate obligatoriu la valoarea justă prin profit sau pierdere, din activele şi datoriile financiare desemnate ca fiind evaluate la valoarea justă prin profit sau pierdere, din contabilitatea de acoperire. De asemenea, cifra de afaceri mai cuprinde diferenţele de curs de schimb şi alte venituri din exploatare.

Impozitul pe cifra de afaceri se calculează, se declară şi se plăteşte trimestrial: pentru trimestrele I - III, până la data de 25 inclusiv a lunii următoare trimestrului pentru care se efectuează plata; pentru trimestrul IV, până la data de 25 martie inclusiv a anului următor.

Acesta se calculează cumulat de la începutul anului fiscal. Impozitul pe cifra de afaceri datorat trimestrial se determină ca diferenţă între impozitul pe cifra de afaceri calculat cumulat de la începutul anului fiscal şi impozitul pe cifra de afaceri datorat pentru perioada anterioară celei de calcul.

Legea prevede, de asemenea, reglementarea impozitului suplimentar pentru persoanele juridice care desfăşoară activităţi în sectoarele petrol şi gaze naturale.

"Persoanele juridice române sau străine care în mod individual sau într-o formă de asociere livrează bunuri sau prestează servicii pe teritoriul României desfăşurând activităţi în sectoarele petrol şi gaze naturale, stabilite prin ordin al ministrului Finanţelor, datorează suplimentar impozitului pe profit un impozit specific pe cifra de afaceri", stipulează actul normativ, care stabileşte o formulă de calcul pentru acest impozit.

Cursul de schimb pentru determinarea echivalentului în euro al cifrei de afaceri este cel valabil la închiderea exerciţiului financiar în care s-au înregistrat veniturile.

Cifra de afaceri a anului precedent reprezintă diferenţa dintre veniturile totale (VT) şi veniturile care se scad din veniturile totale (Vs).

Impozitul specific pe cifra de afaceri se calculează, se declară şi se plăteşte trimestrial, astfel: pentru trimestrele I-III, până la data de 25 inclusiv a lunii următoare trimestrului pentru care se efectuează plata; pentru trimestrul IV, până la data depunerii declaraţiei anuale privind impozitul pe profit.

Impozitul specific pe cifra de afaceri se calculează cumulat de la începutul anului fiscal. Acesta este datorat trimestrial şi se determină ca "diferenţă între impozitul specific pe cifra de afaceri calculat cumulat de la începutul anului fiscal şi impozitul specific pe cifra de afaceri datorat pentru perioada anterioară celei de calcul".

Aceste prevederi nu se aplică contribuabililor care desfăşoară exclusiv activităţi de distribuţie, furnizare, transport de energie electrică şi gaze naturale şi care sunt reglementaţi, licenţiaţi de Autoritatea Naţională de Reglementare în Domeniul Energiei.

Articol recomandat de sport.ro
BREAKING NEWS Edi Iordănescu, aproape să devină noul selecționer!
BREAKING NEWS Edi Iordănescu, aproape să devină noul selecționer!
Citește și...
62499598
Peste 10.000 de moldoveni, ucraineni și ruși ar fi obținut fraudulos buletine românești. Printre ei ar putea fi spioni ruși

Percheziții de amploare au fost declanșate miercuri dimineață în județul Botoșani, de procurorii Parchetului General.  

62499575
Șoferul care a lovit mai multe mașini și a rupt o țeavă de gaze a scăpat fără dosar penal. Ce le-a spus polițiștilor

Șoferul din Târgu Mureș, care a fugit după ce a dărâmat cu mașina gardul Serviciului Județean de Ambulanță, a rupt o țeavă de gaz și a distrus mai multe autoturisme parcate, s-a prezentat la poliție după mai bine de 16 ore de la incident.

62499577
Bărbatul din Bacău care a suferit răni grave în urma unei explozii, transferat în Belgia pentru îngrijiri medicale

Bărbatul de 67 de ani din Bacău care, în urmă cu două zile, a suferit arsuri grave după o explozie în apartamentul său, a fost transferat miercuri dimineață la un spital din Belgia.  

Recomandări
Luca niculescu inquam george calin 1
Lista măsurilor „urgente” impuse de PSD pentru a vota guvernul. Ce trebuie să facă Luca Niculescu pentru salariile bugetarilor și pensii

În timpul discuțiilor de la sediul PSD, liderii social-democrați i-ar fi transmis premierului desemnat Luca Niculescu o listă cu 12 măsuri ugente, transmit surse politice.

Sorin grindeanu 2026 2
PSD, decizia finală referitoare la premierul desemnat, Luca Niculescu. Anunțul lui Sorin Grindeanu

Președintele PSD, Sorin Grindeanu, a anunțat într-o conferință de presă că social-democrații ar putea susține Guvernul premierului desemnat, Luca Niculescu, dacă vor fi îndeplinite două condiții.

Vlcsnap 2026 10 08 13h36m50s667
Noi detalii în cazul româncei ucise în UK cu 78 de lovituri de cuțit. Ce a spus criminalul obsedat de „Dexter”

O româncă de 24 de ani, stabilită în Marea Britanie, a fost ucisă macabru cu 78 de lovituri de cuțit de un student la criminalistică.