După 3.600 de incidente, autorităţile din SUA organizează cursuri de autoapărare pentru angajaţii companiilor aeriene
În Statele Unite, companiile aeriene se confruntă cu un val de incidente la bordul avioanelor cu pasageri recalcitranți în prim plan.
Numai în ultimul an s-au înregistrat peste 3600 de asemenea episoade cu însoţitoare de zbor drept victime.
Aşa că autorităţile organizează acum cursuri de autoapărare pentru angajaţi.
Într-o sală de sport din Miami, câteva însoțitoare de zbor primesc lecții de autoapărare de la agenți sub acoperire din cadrul Autorității Americane de Zbor. Învață cum să răspundă rapid în cazul în care se află față în față cu un pasager care devine violent.
Este primul curs de acest fel organizat de autoritățile federale americane, de la începutul pandemiei încoace.
În urmă cu o săptămână, o bătaie a izbucnit la bordul unei aeronave care tocmai aterizase pe aeroportul din Miami. Iar oficialii spun că asemenea episoade au loc tot mai des. Mii de însoțitori de zbor au avut de suferit în ultimul an din cauza pasagerilor recalcitranți.
Acum, instructorii îi învață pe doritori cum să se descurce în asemenea situaţii.
Sara Nelson, specialist autoapărare: "Putem căpăta acea memorie musculară care să ne permită să răspundem imediat atunci când cineva ne atacă."
Pete Muntean, reporter: "Oficialii federali spun că unii pasageri sunt alimentați de alcool, dar cei mai mulți sunt nemulțumiți că trebuie să poarte măști. Acesta e motivul principal în trei sferturi din incidentele raportate anul acesta".
Totuşi, doar câteva sute de angajaţi s-au înscris la cursuri.