Drumul spre Moldova, supranumit şi „Drumul Morţii”, va fi reconfigurat. Cum va arăta
Drumul spre Moldova, supranumit şi „Drumul Morţii”, pentru că este extrem de periculos, va fi reconfigurat.
În loc de două benzi şi acostament pe fiecare parte, care permite la limită circulaţia a patru maşini, vor apărea trei benzi - una pe un sens şi două pe celălalt. După implementarea unui proiect pilot pe 10 kilometri, nu au mai avut loc accidente mortale pe acel tronson. Ce-i drept, a scăzut viteza de circulaţie, iar drumul este mai aglomerat.
Drumul Naţional 2 are o singură bandă pe sens. Marginile largi şi asfaltate ale şoselei nu sunt considerate oficial benzi de circulaţie propriu-zise. Ministerul Transporturilor vrea să transforme complet drumul naţional care leagă Bucureştiul de Moldova. Pe porţiuni de câţiva km va avea două benzi pe un sens şi o bandă pe celălalt. Acest proiect se va extinde pe kilometri întregi, acolo unde infrastructura o va permite.
Totul, pentru a preveni accidentele mortale de pe această șosea importantă.
În acest moment, mulţi şoferi folosesc acostamentul greşit ca banda de mers, dar şi pentru a se feri din calea vitezomanilor. Legal, pe DN2, partea românească din Drumul European 85, se circulă cu 100 de kilometri pe oră.
Mulţi nu respecta asta şi se produc accidente foarte grave, iar şoseaua are un renume trist. Pe drumul morţii, numai luna trecută şi-au pierdut viaţa 10 oameni.
Într-un proiect pilot, autorităţile au delimitat trei benzi pe zece kilometri - două pe un sens, una pe celălalt, iar pe acest tronson numărul morţilor a fost zero. Proiectul 2+1 dintre Sineşti şi Movilița va fi extins pe tot DN2, anunţă acum reprezentanţii Companiei Naţionale pentru Infrastructura Rutieră.
CNAIR pregăteşte împreună cu reprezentanţii Poliţiei un ghid şi norme de aplicare ca să implementeze ideea în toată ţara pe drumurile de acest fel.
Flavius-Florin Pavăl, şeful serviciului Siguranţa Traficului CNAIR: „O normă tehnică pentru a transforma drumurile cu o bandă pe sens cu acostament în drumuri 2+1. În noiembrie anul acesta vom termina ghidul tehnic şi de la anul, 2022, vom trece la implementare şi extinderea proiectului pilot pe alte sectoare de DN2 şi alte drumuri”.
Potrivit acestor norme tehnice, conversia unui drum naţional cu două benzi într-un drum de tip 2+1 se va face acolo unde lăţimea cu tot cu acostamente este de 12 metri. Banda va avea cel puţin 3,5 metri. Vor apărea separatoare între benzi. Viteza de deplasare poate scădea până la 70-80 de kilometri pe oră pe unele porţiuni.
Comisia Europeană ne cere să reducem cu 50 la sută numărul morţilor de pe şosele.