Drumul spre Moldova, supranumit şi „Drumul Morţii”, va fi reconfigurat. Cum va arăta

×
Codul embed a fost copiat

Drumul spre Moldova, supranumit şi „Drumul Morţii”, pentru că este extrem de periculos, va fi reconfigurat.

În loc de două benzi şi acostament pe fiecare parte, care permite la limită circulaţia a patru maşini, vor apărea trei benzi - una pe un sens şi două pe celălalt. După implementarea unui proiect pilot pe 10 kilometri, nu au mai avut loc accidente mortale pe acel tronson. Ce-i drept, a scăzut viteza de circulaţie, iar drumul este mai aglomerat.

Drumul Naţional 2 are o singură bandă pe sens. Marginile largi şi asfaltate ale şoselei nu sunt considerate oficial benzi de circulaţie propriu-zise. Ministerul Transporturilor vrea să transforme complet drumul naţional care leagă Bucureştiul de Moldova. Pe porţiuni de câţiva km va avea două benzi pe un sens şi o bandă pe celălalt. Acest proiect se va extinde pe kilometri întregi, acolo unde infrastructura o va permite.

Totul, pentru a preveni accidentele mortale de pe această șosea importantă.

În acest moment, mulţi şoferi folosesc acostamentul greşit ca banda de mers, dar şi pentru a se feri din calea vitezomanilor. Legal, pe DN2, partea românească din Drumul European 85, se circulă cu 100 de kilometri pe oră.

Citește și
Trucul prin care s-a câștigat marele premiu de peste 9 milioane de euro la 6 din 49. Biletul a costat 4.413 lei

Mulţi nu respecta asta şi se produc accidente foarte grave, iar şoseaua are un renume trist. Pe drumul morţii, numai luna trecută şi-au pierdut viaţa 10 oameni.

Într-un proiect pilot, autorităţile au delimitat trei benzi pe zece kilometri - două pe un sens, una pe celălalt, iar pe acest tronson numărul morţilor a fost zero. Proiectul 2+1 dintre Sineşti şi Movilița va fi extins pe tot DN2, anunţă acum reprezentanţii Companiei Naţionale pentru Infrastructura Rutieră.

CNAIR pregăteşte împreună cu reprezentanţii Poliţiei un ghid şi norme de aplicare ca să implementeze ideea în toată ţara pe drumurile de acest fel.

Flavius-Florin Pavăl, şeful serviciului Siguranţa Traficului CNAIR: „O normă tehnică pentru a transforma drumurile cu o bandă pe sens cu acostament în drumuri 2+1. În noiembrie anul acesta vom termina ghidul tehnic şi de la anul, 2022, vom trece la implementare şi extinderea proiectului pilot pe alte sectoare de DN2 şi alte drumuri”.

Potrivit acestor norme tehnice, conversia unui drum naţional cu două benzi într-un drum de tip 2+1 se va face acolo unde lăţimea cu tot cu acostamente este de 12 metri. Banda va avea cel puţin 3,5 metri. Vor apărea separatoare între benzi. Viteza de deplasare poate scădea până la 70-80 de kilometri pe oră pe unele porţiuni.

Comisia Europeană ne cere să reducem cu 50 la sută numărul morţilor de pe şosele.

Articol recomandat de sport.ro
FOTO Fostul jucător de la Real Madrid și-a tatuat numele copilului, apoi a aflat că nu el este tatăl
FOTO Fostul jucător de la Real Madrid și-a tatuat numele copilului, apoi a aflat că nu el este tatăl
Citește și...
Un avion ușor s-a prăbușit în Chitila, două persoane au fost rănite. Pilotul s-a mai prăbușit o dată, în 2014 VIDEO
Un avion ușor s-a prăbușit în Chitila, două persoane au fost rănite. Pilotul s-a mai prăbușit o dată, în 2014 VIDEO

Accident aviatic lângă Capitală. Un avion ușor, pilotat de un om de afaceri din București, s-a prăbușit pe câmp, în localitatea Chitila. În aparatul de zbor se mai afla un bărbat. Din fericire, ambii au scapăt cu viață.

Recomandări
Cum s-a adaptat un liceu de top din București la învățământul modern. Elevii de a 12-a vin la școală doar 3 zile pe săptămână
Cum s-a adaptat un liceu de top din București la învățământul modern. Elevii de a 12-a vin la școală doar 3 zile pe săptămână

Unul din cele mai bune licee din București, Colegiul Național Gheorghe Lazăr, a simțit că trebuie să se reinventeze. În urmă cu patru ani directoarea a gândit un proiect pilot îndrăzneț, mai apropiat de cerințele actuale ale învățământului.  

TAROM și-a
TAROM și-a "pensionat" o parte din flotă. Soartă grea pentru unele avioane Airbus A318

Avioane Airbus care au aparținut flotei TAROM au ajuns la fier vechi. Două dintre acestea au fost dezasamblate de noul proprietar direct la Otopeni.

ANIMAȚIE GRAFICĂ. Cum s-a produs carambolul cu 12 mașini de pe A3. „Treceau pe lângă mine și se învârteau”
ANIMAȚIE GRAFICĂ. Cum s-a produs carambolul cu 12 mașini de pe A3. „Treceau pe lângă mine și se învârteau”

Scene de infarct joi dimineță pe autostrada A3, între București și Ploiești. 12 mașini s-au izbit că niște popice într-un carambol care a forțat autoritățile să activeze planul roșu de intervenție.