Doi bărbați au murit după ce mașina în care se aflau a fost lovită de tren. Șoferul luase la ocazie un bărbat necunoscut
Doi bărbați de 52 și 69 de ani și-au pierdut viața la Pitești după ce mașina în care se aflau a fost lovită de o locomotivă la trecerea peste calea ferată.
Șoferul ar fi forțat traversarea deși a văzut că trenul se apropie, spun martorii. Alături de el a murit un alt om pe care îl luase în mașină ca să-l ajute. Nu-l cunoștea.
Locomotiva a târât autoturismul pe o distanță de aproape 10 metri. Martorii spun că, înainte de impact, șoferul a privit fix în direcția din care venea trenul, apoi n-a mai schițat nicio mișcare. A încremenit, probabil, când a realizat că nu mai are scăpare. Degeaba a dat mecanicul de locomotivă semnale sonore.
Pasager în tren: ”A sunat, după aia am auzit o bufnitură. L-a lovit în plin”.
Șoferul în vârstă de 52 de ani era angajatul unei societăţi de telecomunicații, unde administra parcul auto. De dimineață fusese cu mașina de serviciu la revizie iar, la plecare, un necunoscut care își lăsase autoturismul la reparat l-a rugat să îl ducă până în centrul orașului. Omul de 69 de ani este cea de-a doua victimă a accidentului. Martorii spun că, înaintea celor doi, un alt vehicul a trecut în grabă calea ferată.
Martor: ”A trecut înainte, da. O fracțiune de secundă. Și ei ... după ei. Și când a trecut, a intrat trenul în ei, au crezut că poate să treacă, să nu îi atingă”.
Chemați la locul accidentului, soția și fiul șoferului au intrat în stare de șoc. Femeia a avut nevoie de îngrijiri medicale. Peste 20 de polițiști au ajuns la locul tragediei, pentru cercetări. Trecerea la nivel cu calea ferată nu are bariere, nici semnalizare sonoră sau luminoasă, ci doar indicatorul rutier "crucea sfântului andrei".
Strada pe care s-a petrecut accidentul duce către o zonă industrială de pe șoseaua de centură a Piteștiului și este intens circulată.
Intersectează o cale ferată pe care trec zilnic 6 trenuri, iar localnicii spun că aici ar fi nevoie de un sistem de semnalizare modern. În toată țara avem peste 5000 de treceri la nivel cu calea ferată și mai puțin de o treime sunt prevăzute cu așa numita protecție activă - adică bariere sau semnalizare acustică și luminoasă. CFR modernizează câteva zeci pe an, așa că ar fi nevoie de aproape o jumătate de secol pentru ca traversarea - cu mașina - a căii ferate să fie lipsită de riscuri.