Raport Reuters: PRO TV, pe primul loc în topul brandurilor de presă din România. „Domină topul încrederii”
Pandemia de coronavirus i-a învățat pe oamenii din toată lumea să aibă mai puțină încredere în știrile de pe Internet și să se informeze mai mult de la televizor.
Este doar una dintre concluziile celui mai mare studiu global, realizat de Institutul "Reuters" al Universității din Oxford. Același raport arată că Știrile PRO TV sunt pe primul loc în România în topul preferintelor, dar și la încrederea acordată de public.
Raportul poate fi consultat AICI.
Studiul „Digital News Report” urmărește de 10 ani modul în care oamenii de pe glob se informează. Specialiștii institutului Reuters au analizat datele din 46 de țări de pe 5 continente și au chestionat peste 90 de mii de persoane, care au și acces la Internet. România a fost și ea inclusă în acest raport în urmă cu 5 ani.
Nic Newman, autor principal al Digital News Report: "Sistemul vostru de media și istoria mass-media din România sunt foarte diferite, față de cele din țările din nordul Europei, la fel și istoria televiziunii și a radioului public românesc”.
În România, în anul pandemiei, încrederea în știri a crescut.
Prof. univ.dr. Raluca Radu, autor al Digital News Report: "Jurnaliștii s-au descurcat foarte bine în pandemie în ciuda condițiilor extraordinar de grele. Mă refer la condiții grele inclusiv în România. Dacă vă amintiți, nu a existat acces la informații. Acestea au fost date de un singur punct, Grupul de Comunicare Strategică".
Potrivit raportului, ProTV se află pe primul loc în preferință românilor atunci când caută informații, cu 14 procente mai mult față de trustul de presă clasat pe locul doi și la peste 30 de procente față de televiziunea publică.
Prof. univ.dr. Raluca Radu, autor al Digital News Report: "Pro TV domină topul în ultimii 5 ani pe branduri tradiționale, adică toate, radio-tv și prea scrisă. Și domină topul încrederii. Când e vorba de un breaking news sau o situație de criză, jurnaliștii de la Pro TV înțeleg și au un ton echilibrat și asta contează mult pentru public. Nu în ultimul rând e un brand care e dinamic și pare tineresc și atrage public de toate vârstele".
Raportul cercetătorilor cuprinde însă și avertizări legate de fenomenul știrilor false. Mai mult de jumătate din cei care au participat la studiu au spus că au semnalat informații false legate de Covid19, iar cele mai multe au circulat pe rețelele de socializare și prin intermediul aplicațiilor de mesaje.
În ultimul an, în topul celor mai căutate 5 știri din lume, pe primul loc sunt evident cele despre Covid sau vaccinare, urmate de datele meteo apoi cele legate de politică. Oamenii au mai fost interesați și de ce se întâmplă în administrația locală sau date despre economie.