Construcția de autostrăzi și căi ferate, supravegheată de un grup de experți de la Bruxelles

×
Codul embed a fost copiat

Un grup special de la Bruxelles va supraveghea construcția de autostrăzi și căi ferate în România și Bulgaria, pe bani europeni.

Infrastructura de căi ferate din Polonia a fost făcută în mare parte din fonduri europene. Linii sigure şi rapide, gări şi garnituri moderne, ba chiar şi un tren de mare viteză. În 2013, însă, polonezii aveau mari întârzieri în implementarea proiectelor şi refăcuseră ori construiseră abia 150 de kilometri de cale ferată. Comisia Europeană a venit cu inițiativa unui "task-force", adică un grup de lucru format din specialişti de la Uniune, care să supravegheze derularea proiectelor, de la stadiul de idee până la finalizare.

În urma consultanței oferite timp de 5 ani, în 2018, polonezii aveau 1620 de kilometri de cale ferată modernizată cu 2,8 miliarde de euro, bani europeni. Acelaşi ajutor va fi primit acum de România şi Bulgaria, anunţă comisarul european Adina Vălean, după o întâlnire cu premierul Florin Cîțu şi şeful Parlamentului European.

Adina Vălean, comisar european pe transporturi: „Sunt înalţi oficiali ai Comisiei, finanţişti, de la Jasper sau Banca Europeană de Investiţii, oameni cu expertiză în implementarea proiectelor de infrastructură. Vor coordona o formulă de lucru etapizată, astfel încât sprijinul să fie constant, pentru a nu se pierde nici timp, nici bani."

În România, proiectele majore de infrastructură au mers foarte greu până acum. La lotul 4 al Autostrăzii Lugoj-Deva, de exemplu, licitaţia pentru studiul de fezabilitate a fost făcută în 2007, studiul a apărut un an mai târziu, apoi 4 ani nu s-a mai întâmplat nimic.

Citește și
banci
Bănci pentru odihnă montate pe mijlocul pistelor de biciclete, în Mangalia
De ce „urăște” Donald Trump Ucraina. În 2019 i-a spui lui Zelenski: „Ucraina știe multe despre asta”

Lucrările au început în 2013, însă tot atunci s-au şi oprit - constructorul a descoperit un cimitir pe traseu, apoi o peşteră cu lilieci şi o haldă de steril. Cu chiu, cu vai, traficul rutier pe cei 21 de kilometri ai acestui lot din autostrada A1 a fost deschis în 2019, după 12 ani.

Iar despre autostrada Piteşti – Sibiu se vorbeşte de 30 de ani, însă lucrările pe Valea Oltului nu au început. Poate acum, cu ajutorul specialiştilor europeni, vor demara.

Adina Vălean, comisar european pe transporturi: „Consultanța se întinde pe mai mulţi ani, creşte şi ritmul de absorbţie şi execuţie, pot fi eliminate întârzieri"

România are, ca şi până acum, toată libertatea de a-şi stabili priorităţile şi politica de investiţii şi experţii vor avea doar rol consultativ. Consultanta este gratuită, iar proiectele noi, sau cele aflate deja în derulare vor fi ghidate în cele mai mici detalii. Autorităţile noastre vor putea primi sfaturi pe toate palierele, de la materialele de construcţii folosite, la soluţii tehnice moderne şi până la idei privind mijloacele de transport în comun, care pot fi cumpărate cu bani europeni.

 

Articol recomandat de sport.ro
O tânără gimnastă murit la doar 17 ani. "A luat-o de lângă noi în doar 24 de ore"
O tânără gimnastă murit la doar 17 ani. "A luat-o de lângă noi în doar 24 de ore"
Citește și...
Cum arată pârtia de schi din Harghita construită cu banii guvernului maghiar. Are un succes răsunător
Cum arată pârtia de schi din Harghita construită cu banii guvernului maghiar. Are un succes răsunător

Imaginile cu cozi interminabile pe pârtiile din Valea Prahovei şi Poiana Braşov, ne-au reamintit că România nu are infrastructură pentru practicarea schiului.

Bănci pentru odihnă montate pe mijlocul pistelor de biciclete, în Mangalia
Bănci pentru odihnă montate pe mijlocul pistelor de biciclete, în Mangalia

Ciclismul cu obstacole poate fi un nou sport pe litoralul românesc. Pe pistele de biciclete amenajate recent în zona stațiunii Saturn au apărut mai multe bănci pentru odihnă.

Ce proiecte de infrastructură vor fi gata în 2021. Anunțul ministrului Transporturilor
Ce proiecte de infrastructură vor fi gata în 2021. Anunțul ministrului Transporturilor

Ministrul Transporturilor şi Infrastructurii, Cătălin Drulă, a prezentat vineri, în cadrul primei sale conferinţe de presă, de la învestire, proiectele de infrastructură care vor fi finalizate în acest an şi acelea care vor intra în execuţie.

Recomandări
Israelul a atacat Iranul. Presa iraniană anunță că „nu au fost raportate daune sau explozii la scară largă”
Israelul a atacat Iranul. Presa iraniană anunță că „nu au fost raportate daune sau explozii la scară largă”

Israelul a lansat joi noapte un atac asupra Iranului, după acțiunea din weekend asupra teritoriului său. Explozii puternice s-au auzit în centrul țării, în orașul Isfahan, în apropierea unei baze militare.

Nicolae Ciucă, despre introducerea serviciului militar obligatoriu: Nu avem pregătită infrastructura necesară
Nicolae Ciucă, despre introducerea serviciului militar obligatoriu: Nu avem pregătită infrastructura necesară

Nicolae Ciucă, a declarat, joi, că România nu are pregătită infrastructura necesară pentru introducerea serviciului militar obligatoriu în următorii doi ani, el menţionând şi că "s-au dus vremurile" în care oamenii să fie aduşi cu arcanul la armată.

SUA au împiedicat prin veto aderarea la ONU a Palestinei ca stat membru cu drepturi depline
SUA au împiedicat prin veto aderarea la ONU a Palestinei ca stat membru cu drepturi depline

SUA au pus capăt joi speranţei firave a palestinienilor de a deveni membri cu drepturi depline la ONU, impunând, în mod deloc surprinzător, un veto în Consiliul de Securitate cererii palestiniene, criticată de Israel.