CNAIR: Lotul 4 Lugoj - Deva a fost recepţionat, dar nu poate fi deschis circulaţiei
Cei 22 de kilometri noi recepţionaţi luni pe Autostrada 1 (A1), între localităţile Şoimuş şi Ilia din judeţul Hunedoara (Lotul 4 Lugoj- Deva), nu au putut fi deschişi circulaţiei din cauză că nu poate fi descărcat traficul rutier de pe acest sector.
Anunțul a fost făcut luni de CNAIR.
Antreprenorul acestui contract în valoare de peste 419 milioane lei fără TVA este Asocierea Tehnostrade – Spedition UMB.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
”Bretelele rutiere care ar fi permis descărcarea traficului auto de pe lotul 4 se află pe lotul 3 al autostrăzii Lugoj-Deva, pe care nu a putut fi începută recepţia din cauză că nu au fost îndeplinite condiţiile tehnice necesare”, arată un comunicat al CNAIR, citat de news.ro.
Recomandarea ca recepţia să nu fie demarată pe lotul 3 a venit chiar din partea consultantului, care a monitorizat şantierul.
”În această situaţie, antreprenorul spaniol (asocierea Teloxim Con - Comsa - Aldesa Construcciones - Arcadis Eurometudes) a refuzat propunerea CNAIR de a recepţiona ca obiect separat un sector care asigură accesul la bretelele rutiere de la Nodul Ilia, ceea ce ar fi permis deschiderea circulaţiei între Nodurile Şoimuş şi Ilia”, spun reprezentanţii CNAIR.
De altfel, nu este pentru prima oară când antreprenorul de pe lotul 3 al Autostrăzii Lugoj- Deva creează probleme din cauza calităţii slabe a lucrărilor, adaugă ei.
”Asocierea Teloxim Con - Comsa - Aldesa Construcciones - Arcadis Eurometudes a fost la un pas de rezilierea contractului în anul 2017 tocmai din cauza faptului că a folosit materiale de slabă calitate şi nu a respectat metodologiile de lucru, situaţie care a dus printre altele la prăbuşirea, încă din faza de şantier a unui segment de drum, pe o lungime de 70 m şi o lăţime de 11 m”, mai spun reprezentanţii CNAIR.
Lotul 4 al autostrazii Lugoj- Deva este parte integrantă a coridorului 4 Pan European (Rin-Dunăre), iar pe traseul acestuia se află Dealul Soimuş unde a fost pusă în operă una dintre cele mai spectaculoase lucrări de infrastructură din România.