CFR Călători introduce plata cu cardul în trenuri. Pentru ce bilete se achită o supra-taxă

×
Codul embed a fost copiat

CFR Călători introduce plata cu cardul în trenuri, la conductor. Deocamdată, printr-un proiect pilot pe ruta Gara de Nord - Aeroportul Otopeni, însă compania vrea să îl extindă pe toate rutele.

Pot exista, însă, și inconveniente. Dacă nu vă luați bilet din timp de la o casierie, ori de pe siteul CFR, riscați ca în tren să nu găsiți loc. În plus, pentru anumite tipuri de bilete veți achita o supra-taxă.

Plecarea unui tren din Gara de Nord spre Aeroportul Otopeni a fost un moment istoric pentru CFR Călători. Este prima garnitură din România în care conductorul are un aparat POS. Adică pasagerii nu mai trebuie să treacă pe la case sau pe la aparatele din gară pentru a-și cumpără un bilet. O pot face direct în vagoane.

Controlor: Plata se poate face cu cardul, dar doar contactless.
Reporter: Telefonul mobil?
Controlor: Da, smartwatch orice dispozitiv. La casă se oferă cu rezervare de loc, la noi nu se oferă. Dacă vreți, mai plătiți un leu.

E mult mai avantajos și mai rapid să folosești cardul”, spune un călător.

Citește și
Inspectorul PRO
Condiții inumane în gările de pe litoral. „N-avem toalete, nu avem unde să stăm la umbră”

„Nașul” este conectat în permanență la sistemul electronic al CFR Călători, iar astfel știe automat câte locuri sunt în trenul respectiv.

Până acum, în trenurile spre Aeroport existau aparate fixe. Mulți călători aveau însă nevoie de ajutor că să le folosească.

Din luna noiembrie, proiectul pilot se va extinde. Aparate POS va primi și personalul din trenurile cu vagoane de dormit.
Va trebui să cumpărați biletul cu 15 minute înainte de plecare la același preț ca la casă. Desigur, dacă veți mai găsi loc, pentru că unele curse sunt foarte aglomerate, iar biletele se iau în avans.

Pe trenurile InterRegio care circulă pe distanțe lungi e mai bine să vă cumpărați bilete online ori de la casă.

Dacă plecați cu trenul dintr-o gară unde există gară la peron și vreți să plătiți în tren cu cardul, fie la clasa I, fie la clasa II, veți plăti o supra-taxă. Aceasta va fi de 50 la sută din prețul biletului normal. Cu alte cuvinte, dacă plecați din Gara de Nord spre Constanța și veți plăti cu cardul în tren, va costa în loc de 60 de lei, 90 de lei.

Din Gara de Nord a Capitalei pasagerii își pot lua bilete de la casă sau de la automate. Miercuri, la case erau cozi iar aparatele nu erau nefolosite.

Reporter: Preferați să stați la coadă?
Călător: Nu mă grăbesc și am suficient timp.

Potrivit unor studii, deși 9 din 10 români au un card doar 6 din 10 îl folosesc pentru plăți. Restul își scot cu el bani cash din bancomate. La acest capitol suntem la coada Uniunii Europene, după Bulgaria.

Citește și...
Primul tren diesel românesc așteaptă să fie omologat. Costurile prototipului au ajuns la 5 milioane de euro
Primul tren diesel românesc așteaptă să fie omologat. Costurile prototipului au ajuns la 5 milioane de euro

În timp ce călătoria cu trenul prin țară noastră se transformă, adesea, într-o proba de răbdare și chiar într-un calvar, producătorii români privați din domeniu se laudă cu garnituri noi, performante.

Condiții inumane în gările de pe litoral. „N-avem toalete, nu avem unde să stăm la umbră”
Condiții inumane în gările de pe litoral. „N-avem toalete, nu avem unde să stăm la umbră”

În România, drumul către mare cu trenul a fost și rămâne o aventură. În gările de pe litoral timpul a stat în loc, iar garniturile de tren ajung că întotdeauna cu întârzieri și probleme tehnice.

Un angajat CFR spune că este cercetat disciplinar, după ce a arătat condiţiile în care se odihnesc şefii de tren într-o gară
Un angajat CFR spune că este cercetat disciplinar, după ce a arătat condiţiile în care se odihnesc şefii de tren într-o gară

Marius Berchesan, un angajat al CFR; a postat pe Facebook mai multe fotografii din staţia Deda, descriind condiţiile în care angajaţii aflaţi la distanţă de casă sunt nevoiţi să îşi petreacă timpul de odihnă.

Recomandări
Cum arată și cât costă Iron Dome, sistemul de apărare pe care vrea să-l cumpere România. Am fi prima țară din Europa VIDEO
Cum arată și cât costă Iron Dome, sistemul de apărare pe care vrea să-l cumpere România. Am fi prima țară din Europa VIDEO

România are mari șanse de a deveni prima țară din Europa dotată cu Iron Dome, sistemul de apărare israelian considerat unul dintre cele mai performante din lume. O singură baterie mobilă a Domului de Fier costă 150 de milioane de dolari.

Premierul danez: Scurgerile inexplicabile de gaze naturale din Nord Stream 1 şi 2, cauzate de
Premierul danez: Scurgerile inexplicabile de gaze naturale din Nord Stream 1 şi 2, cauzate de "acte deliberate"

Scurgeri inexplicabile de gaze naturale din gazoductele Nord Stream 1 şi 2, la Marea Baltică, sunt cauzate de "acte deliberate" şi nu de un "accident”, a declarat, marţi seară, premierul danez, scrie AFP.  

Referendumurile Rusiei din Ucraina s-au încheiat: S-a cerut alipirea regiunilor, potrivit celor care au numărat voturile
Referendumurile Rusiei din Ucraina s-au încheiat: S-a cerut alipirea regiunilor, potrivit celor care au numărat voturile

Referendumurile organizate de Rusia în regiunile ucrainene ocupate s-au încheiat marți, iar rezultatele nu sunt o surpriză pentru nimeni.