Cele mai căutate locuri de muncă remote și cum poți să fii mai productiv atunci când lucrezi de oriunde
Telemunca a devenit un lucru obișnuit după un an și jumătate de pandemie, iar o parte dintre angajați nu mai doresc să se întoarcă la birou.
Au descoperit că de acasă sunt mai productivi și au și mai mult timp liber, așa ca își doresc să muncească în continuare în sistem remote.
Pentru că unii angajatori insistă ca angajații să revină la birou, mulți dintre aceștia au început să își caute alte locuri de muncă ca fie să le permită să lucreze în continuare remote sau în sistem hibrid.
Alegeri 2024
21:26
Nicuşor Dan: Votul meu în primul tur va fi pentru Nicolae Ciucă sau Elena Lasconi
19:26
Au fost tipărite 5,6 milioane de buletine de vot pentru referendumul din București. Care este condiția pentru a fi validat
19:14
Cum votăm la prezidențiale, în țară și în străinătate. Cei care nu sunt în localitatea de reședință pot vota la orice secție
19:05
Sondaj AtlasIntel alegeri prezidențiale 2024. George Simion și Elena Lasconi ar fi umăr la umăr în bătălia pentru locul doi
Potrivit unui studiu realizat de o cunoscută platformă de recrutare din România interesul pentru joburile remote a crescut în ultimele luni. Dacă în ianuarie s-au înregistrat 60.000 de căutări pentru oportunitățile care permit munca de oriunde, numărul lor a crescut la 100.000 de căutări în luna iunie a acestui an.
Dintre aceștia, cei mai mulți s-au îndreptat către domenii precum Vânzări, Financiar & Contabilitate, Management, IT & Telecom, Administrativ & Secretariat, Specialiști/Tehnicieni.
Cum să fi mai productiv oriunde ai lucra
Însă atunci când lucrăm de acasă pot apărea și o serie de provocări: delimitarea între viața personală și cea profesională este mai dificilă, lipsa unui spațiu adecvat sau a echipamentelor necesare. În rândurile următoare vă prezentăm câteva trucuri pentru a trece mai ușor peste aceste probleme.
1. Alege cu atenție locul din care lucrezi
Experții recomandă angajaților care muncesc de acasă să-şi delimiteze spațiul de lucru de zonele în care se relaxează. Astfel vă va fi mai ușor să vă deconectați de la job după terminarea programului.
De asemenea, lucratul la laptop întins în pat nu este tocmai indicat, pentru că se poate dovedi ineficient. Indicat este să stați la birou, într-un loc separat de spațiile în care dormiți, mâncați sau petreceți timp cu familia.
2. Profită de timpul în plus
Pentru a ajunge la birou, angajații pierd mult timp în trafic. În unele cazuri este vorba și de câteva ore petrecute în fiecare zi până la locul de muncă, sau înapoi spre acasă.
Munca remote ne ajută să recâștigăm acest timp, iar specialiștii ne recomandă să profităm de el pentru a petrece mai mult timp cu familia, prietenii, pentru a face sport sau orice lucru care ne face fericiți.
3. Fii sociabil cu colegii de muncă
Pentru angajații care lucrează de acasă, interacțiunea cu colegii de muncă poate fi mai dificilă și probabil vor trebui să depună un efort mai mare pentru a păstra legătura cu aceștia.
Utilizați instrumentele social media pentru a vorbi cu colegii de serviciu, pentru a evita stările de singurătate.
4. Deconectează-te de la muncă
Pe lângă multiplele avantaje, telemunca poate avea și părți negative. Când casa se transformă în birou poate fi dificil de multe ori să ne deconectăm de la job și ajungem să lucrăm peste program.
Munca excesivă poate afecta nu numai rezultatele profesionale, ci și sănătatea angajaților. Există câteva trucuri pentru a preveni acest lucru.
Experții recomandă să trecem în calendar intervalele în care vom fi offline și să rezervăm timp pentru a petrece timp cu familia sau pentru a face lucruri care ne fac plăcere.
Respectați programul obișnuit și stați departe de spațiul de lucru după ce terminați munca.
Încercați să mențineți aceleași ore în care vă conectați la birou, astfel încât să nu fiți înghițiți de volumul de muncă.
5. Asigurați-vă că aveți echipamentele potrivite
Dacă la birou aveam la dispoziție toate elementele tehnice pentru ne putea face eficient treaba, acasă este posibil să ducem lipsa unora dintre ele.
În plus, asigurați-vă că aveți instrumentele software potrivite pentru munca dvs., dacă puteți. Instrumentele precum Microsoft Teams au fost create special pentru munca de la distanță, oferind funcții de chat, conferințe, apeluri și colaborare într-un singur loc.
Un element important este laptop-ul pe care îl alegem
Pentru aproape toate job-urile remote, laptopul este esențial. Nu trebuie să cheltuiți neapărat sume mari pe un laptop pentru a putea lucra eficient de acasă, dar trebuie să vă asigurați că are caracteristicile necesare pentru a putea munci eficient.
HUAWEI MateBook 13 este ideal pentru aproape orice job. Are o viteză de procesare sporită ce permite rularea mai multor programe în același timp și poate să gestioneze cu ușurință o mare varietate de sarcini complexe de procesare a imaginii.
Iar în prețul de 2.999 lei, disponibil până la 1 august, pe www.huaweistore.ro, intră și sistemul de operare Windows 10 Home, care vine preinstalat.
Dacă vreți să schimbați atmosfera biroului de acasă și alegeți să lucrați dintr-un spațiu mai nonconformist - cum ar fi o cafenea, de la munte sau de la mare - laptopul MateBook 13 este ideal. Cu o greutate de 1,3 kg și construit din aliaj de aluminiu, este ușor de transportat, dar și rezistent. HUAWEI MateBook 13 răspunde perfect nevoilor persoanelor active, mereu în mișcare.
În plus, are o baterie de mare capacitate și funcție de încărcare rapidă - până la 50% în 30 de minute - ca să fii sigur că nu rămâi fără baterie în mijlocul unei ședințe și îți poți termina de scris.
Articol susținut de Huawei.
Acest articol este un material publicitar al cărui conținut a fost realizat în mod independent de o terță parte, fără răspunderea editorială şi sub supravegherea PRO TV S.R.L.