Ponta: "Sper sa repare din banii lor". Cine plateste factura marii rusini de pe segmentul de autostrada ce a fost demolat
Compania care a facut autostrada Orastie-Sibiu trebuie sa reconstruiasca portiunea afectata de fisuri, pe banii sai. O spun premierul Victor Ponta, Ministrul Transporturilor, dar si directorul CNADNR.
Constructorul nu a confirmat deocamdata informatia, iar reprezentantii acestuia sunt asteptati sa vina la Bucuresti din Italia saptamana viitoare. Intre timp, Guvernul sustine ca si-a invatat lectia si vrea sa schimbe legea achizitiilor publice.
Lucrarile la bucata de autostrada acum demolata se desfasoara prea lent. Spun oficialii din CNADNR. Problema i-a atras si premierului atentia, el fiind de altfel si cel care a mers primul pe cei 300 de metri de asfalt care nu mai exista.
Victor Ponta, premier: "Orastie-Sibiu, cea mai mare firma italiana care ne-a lucrat prost, sper sa repare acum din banii lor."
Iulian Matache, ministrul transporturilor: "Se va face din banii lor. Ieri am avut o discutie cu ei si am convocat conducerea mare a firmei din Italia."
Italienii nu confirma insa. Saptamana viitoare sunt asteptati la noi negocieri sefii cei mari din Italia.
Intre timp, CNADNR vine cu explicatii suplimentare. Potrivit directorului general, peste stratul de argila trebuia pusa piatra sparta. Acest lucru ar fi consolidat terenul.
Narcis Neaga, director general CNADNR: "Proiectul a fost bun, greseala de executie. Ei au nu au stabilizat terenul de fundare. Noi avem poze din 2012, acum le-am obtinut cand exact in aceeasi portiune, nu exista stratul de asfalt, aparuse fisura. Avem de gand sa le cerem si pagubele pe care le produc ei prin non actiune."
CNADNR are si un plan de rezerva daca intr-un final reprezentantii din Italia vor refuza saptamana viitoare sa repare totul pe banii lor.
Narcis Neaga, director general CNADNR: "Vom face scrisori si spre ambasada si spre Bruxelles sa vada ce a facut aceasta companie"
Guvernul se gandeste sa schimbe legea achizitiilor publice, astfel ca nu va mai fi luata in considerare doar oferta cea mai ieftina. De pilda, companiile cu care a avut statul probleme ar putea fi depunctate la licitatie. In plus, statul vrea sa limiteze perioada in care vor fi rezolvate contestatiile la 50 de zile. In prezent rezolvarea unei contestatii poate dura si 2 ani, timp in care nu se construieste nimic.