Tara in care intai demolezi si apoi masori. Ministrul Transporturilor face LISTA problemelor de pe autostrazile Romaniei
Probleme privind executia lucrarilor de infrastructura nu sunt doar la autostrada Sibiu Orastie, ci si la celelalte proiecte/santiere, unde pot fi constatate deficiente, neconcordante, termene nejustificat de lungi, proceduri si normative greoaie.
O spune chiar ministrul Transportului printr-un comunicat publicat de Agerpres.
Iulian Matache a efectuat joi o vizita pe tronsonul de autostrada Sibiu-Orastie, in urma careia l-a convocat luni, la Bucuresti, pe proiectantul autostrazii.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
"Am convocat proiectantul autostrazii, luni, la Bucuresti. Vreau o analiza a situatiei si vreau solutii. Dupa adoptarea solutiilor, vreau un calendar care sa fie respectat cu strictete pentru ca si asa am pierdut deja mult. Asta din punct de vedere tehnic. In acelasi timp, am dispus un control, dupa cum cunoasteti. Astept raportul Corpului de Control, urmand sa luam masurile care se impun si vom merge cu acestea pana la capat. Astazi vorbim de Sibiu-Orastie, un caz concret, dar trebuie sa recunoastem ca probleme mai sunt si la celelalte proiecte/santiere. Lucrand strict pe acest domeniu, am constatat deficiente, neconcordante, termene nejustificat de lungi, proceduri si normative greoaie care nu se mai adapteaza la situatia actuala. Toate acestea au ingreunat obtinerea avizelor, autorizatiilor necesare unui proiect", a spus ministrul Transporturilor.
Iulian Matache a subliniat ca demolarea nu este ceea ce se dorea pentru Bucuresti-Orastie, dar, pentru siguranta oamenilor 'trebuie sa stim exact ce este acolo'.
'Am vrut sa vad personal cum stau lucrurile pe Sibiu-Orastie. Sper ca, asa cum a anuntat si CNADNR, sa fie vorba de greseli de executie care sa fie remediate cat mai repede si cat mai responsabil, de data aceasta. Stiu ca demolarea nu este ce ne doream, insa pentru siguranta autostrazii, pentru siguranta oamenilor, trebuie sa stim exact ce este acolo, avem nevoie de expertize serioase, de studii geologice, si vreau ca de data aceasta sa avem o solutie corecta si definitiva", a afirmat Matache.
El a precizat ca deficientele, neconcordantele, termenele nejustificat de lungi, procedurile si normativele greoaie au ingreunat obtinerea avizelor, autorizatiilor necesare unui proiect si, din acest motiv, absorbtia fondurilor europene pe POS T nu a fost de 100%.
Pentru a nu mai exista astfel de probleme, ministrul Transporturilor intentioneaza sa propuna un memorandum prin care sa se reuseasca o revizuire si o corelare a pachetului legislativ necesar desfasurarii in bune conditii a proiectelor.
"Ca sa nu mai avem aceste probleme pentru POIM (Programul Operational Infrastructura Mare n.r.) voi propune in Guvern un Memorandum prin care, impreuna cu toate ministerele implicate, sa reusim o revizuire si o corelare a pachetului legislativ necesar desfasurarii in bune conditii a proiectelor de infrastructura. De asemenea, pentru ca eu, personal, consider importante opiniile si ideile pe care societatea civila, specialistii, presa, ni le vor transmite, voi pune in dezbatere publica prevederile si modificarile propuse', conchide Matache.