Autoritatile au inaugurat autostrada Sibiu - Orastie, desi ar fi stiut ca se putea prabusi. Ce spunea Ponta in noiembrie 2014

×
Codul embed a fost copiat

Autostrada Sibiu - Orastie, demolata saptamana trecuta dupa ce fusese data in folosinta, se putea prabusi in orice moment, iar autoritatile stiau asta, sustin specialistii in infrastructura.

Pe de alta parte, seful PSD a declarat luni ca ar fi fost vorba despre o eroare de proiectare. Il contrazic insa mai multe rapoarte ale constructorului, care arata ca au existat presiuni din partea companiei de drumuri ca soseaua sa fie inaugurata in noiembrie anul trecut, in campania electorala.

Pe 14 noiembrie, cu doua zile inaintea turului al doilea al alegerilor prezidentiale, Victor Ponta inaugura Autostrada Sibiu-Orastie.

"Din fericire, compania care a lucrat aici s-a tinut de cuvant. Si noi ne tinem de cuvant in sensul ca am pus la dispozitie toti banii si acum, intre Sibiu si Deva nu mai trebuie sa mergi pe autostrada. Te dai jos pe drum, iarasi te urci pe autostrada. Se merge direct asa cum este in Occident", spunea Victor Ponta pe 14 noiembrie.

Luni, autostrada este inchisa din cauza alunecarilor de teren, dupa ce s-a descoperit ca fusese construita pe o perna de apa.

Citește și
autostrazi filmate cu drona
Autostrada "impadurita" si tronsoanele despartite de un rau. Dezastrul de pe autostrazile tarii, dezvaluit de o drona

Constructorul a demolat deja tronsonul cu probleme intins pe 200 de metri, insa specialistii in infrastructura sustin ca atat Compania de Drumuri, care a deschis autostrada pentru circulatie, cat si constructorul, care predase lucrarea, stiau ca se va prabusi.

Mihai Alexandru Craciun, specialist in infrastructura: "Inca din 2012-2013 noi faceam filmari aeriene si vedeam foarte bine cum se dezvolta alunecari si cum solutiile sunt mai mult empirice decat atent proiectate. S-a ignorat calitatea proasta a terenului si faptul ca trebuiau consolidari cu coloane de beton. Practic, se construia o autostrada pe nisip cum se vede acum."

Mai multe rapoarte interne si note trimise de constructor catre Compania de Drumuri vorbesc de presiuni "persistente si puternice care ar fi fost facute de CNADNR ca autostrada sa fie deschisa la inceputul lunii noiembrie". Atunci, constructorul era deja in intarziere cu cateva luni.

Mihai Alexandru Craciun, specialist in infrastructura: "Si constructorul si CNADNR au gresit. Normal ca acum cand problema a devenit publica fiecare incearca sa ascunda propriile greseli si sa o mute in curtea celuilalt. Da, au fost presati sa deschida pe 14 noiembrie, dar aceste presiuni au venit abia in 2014."

In timp ce ministrul Transporturilor i-a convocat luni pe proiectanti, constructor si sefii CNADNR ca sa gaseasca o solutie, presedintele PSD, Liviu Dragnea sustine ca autoritatile au fost luate prin surprindere de surparea autostrazii.

Liviu Dragnea, presedintele PSD: "Am avut o discutie cu domnul Iulian Matache. Mi-a spus ca acolo ar fi o greseala de proiectare. Nu e bine, ca sa nu spun altceva."

Daca nu se incheie toate lucrarile pana la 31 decembrie 2015, Romania trebuie, potrivit contractului cu finantare europeana, sa inapoieze toti bani primiti de la Comisia Europeana pentru toata autostrada Sibiu Nadlac. Adica peste 500 de milioane de euro.

Articol recomandat de sport.ro
Olăroiu, răsplătit de arabi în mijlocul unui sezon istoric: românul încheie anul cu o veste excelentă
Olăroiu, răsplătit de arabi în mijlocul unui sezon istoric: românul încheie anul cu o veste excelentă
Citește și...
Tara in care intai demolezi si apoi masori. Ministrul Transporturilor face LISTA problemelor de pe autostrazile Romaniei
Tara in care intai demolezi si apoi masori. Ministrul Transporturilor face LISTA problemelor de pe autostrazile Romaniei

Probleme privind executia lucrarilor de infrastructura nu sunt doar la autostrada Sibiu Orastie, ci si la celelalte proiecte/santiere, unde pot fi constatate deficiente, neconcordante, termene nejustificat de lungi, proceduri si normative greoaie.

Autostrada
Autostrada "impadurita" si tronsoanele despartite de un rau. Dezastrul de pe autostrazile tarii, dezvaluit de o drona

Continua seria greselilor costisitoare in constructia autostrazilor din Romania. Doua tronsoane ale autostrazii Transilvania nu se vor putea uni din cauza lipsei unui pod peste raul Somesul mic.

O portiune dintr-o autostrada din Romania a fost demolata si trebuie refacuta. Situatie fara precedent in istoria tarii
O portiune dintr-o autostrada din Romania a fost demolata si trebuie refacuta. Situatie fara precedent in istoria tarii

Situatie fara precedent in istoria de tot rasul a autostrazilor din Romania. O portiune din Autostrada Orastie-Sibiu, inaugurata in urma cu doar un an, a fost demolata, iar acum trebuie refacuta.

Recomandări
Ciolacu rămâne premier, suspans în desemnarea prezidențiabilului. UDMR preia cele mai grele ministere, de care PSD și PNL fug
Ciolacu rămâne premier, suspans în desemnarea prezidențiabilului. UDMR preia cele mai grele ministere, de care PSD și PNL fug

Discuțiile aprinse din jurul coaliției de guvernare sunt aproape de sfârșit. Liderii pro-europeni au fost duminică la consultări cu președintele Klaus Iohannis, care a amânat să anunțe propunerea de premier.  

Mall-urile și piețele, invadate de români cu febra Crăciunului: ”Am încheiat astăzi. 1.000 de lei, cam așa”. ”Trăim bine!”
Mall-urile și piețele, invadate de români cu febra Crăciunului: ”Am încheiat astăzi. 1.000 de lei, cam așa”. ”Trăim bine!”

“Doar iau ceva repede din magazin și gata”. Asta și-au spus încrezători majoritatea românilor, în ultimul weekend dinaintea Crăciunului. Apoi s-au trezit la capătul numeroaselor cozi, formate de alți optimiști ca ei.  

Lista finală a miniștrilor PSD, PNL și UDMR. Surprizele care apar pentru prima dată într-un guvern
Lista finală a miniștrilor PSD, PNL și UDMR. Surprizele care apar pentru prima dată într-un guvern

Partidele pro-europene care negociază pentru formarea Guvernului au ajuns, duminică seară, la un acord, atât asupra împărţirii ministerelor, cât şi asupra celor care vor prelua portofoliile.