Una dintre cele mai noi autostrazi din Romania o ia la vale si nu o opreste nimeni. "Ceva nu e in regula acolo"
Dezastru pe una dintre cele mai noi autostrazi din tara. La o jumatate de an de la lansare, pe un tronson de 20 de kilometri intre Sibiu si Orastie au aparut fisuri in asfalt, iar soseaua o poate lua la vale din cauza alunecarilor de teren.
Constructorul si Compania Nationala de Drumuri nu s-au inteles, asa ca lucrarile sunt suspendate, in timp ce soferii abia circula pe o singura banda.
Pe banda blocata au aparut fisuri care se tot maresc. Este o chestiune de timp pana cand soseaua se va duce la vale, din cauza alunecarilor de teren. Cand a fost data in exploatare, constructorul spunea ca soseaua este in proces de consolidare.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
La numai doua saptamani au aparut primele fisuri in asfalt. Muncitorii le-au acoperit, dar s-au format repede alte gropi.
Luni, in loc de sute de muncitori care sa opreasca alunecarile, pe santier am gasit doar cativa oameni.
Ilie Oancea, reprezentant firma de studii geoelectrice: Facem o tomografie geoelectrica pentru a determina structura solului. E ceva care nu e in regula acolo.
Reporter: Aceste studii nu trebuiau facute inainte?
Ilie Oancea: Au fost facute, dar sunt chestii care pot sa apara.
Intre timp, lucrarile de consolidare au fost suspendate. Compania italiana care a construit soseaua nu comenteaza situatia. Pe de alta parte, CNADNR sustine ca totul se intampla din cauza unui litigiu.
Constructorul a cerut in instanta 35 de milioane de euro in plus pentru anumite cheltuieli suplimentare. Daca pana la sfarsitul saptamanii lucrarile nu vor incepe, CNADNR sustine ca va consolida autostrada din banii statului si ii va cere de la constructor.
Lotul cu probleme are o lungime de 22 de kilometri, dintre care doar sase au fost afectati de alunecari. Lucrarile au inceput in 2011 si au costat 180 de milioane de euro. Pana acum nu a fost facuta receptia finala a lucrarii.