Ce fac tot mai multe restaurante din România pentru a atrage clienți. Oamenii pot plăti mai puțin pentru preparate
Restaurantele de la noi încep să facă schimbări ca să se adapteze la nevoile clienților și să reziste pe o piață din ce în ce mai aglomerată.
De pildă, își scurtează meniurile stufoase și chiar programul. Iar rezultatele se văd într-un număr mai mare de comenzi.
Un restaurant din Iași câștigă clienți cu un meniu flexibil. De exemplu, după ce se hotărăsc asupra felului principal, oamenii au la dispoziție si mai multe variante de desert. Cert este că în ultimele șase luni ale anului, comenzile au crescut cu peste 40%.
Alegeri 2024
08:01
Ciucă îl contrazice pe Ciolacu: România nu poate intra în Schengen de la 1 ianuarie. Nu se poate tehnic
22:26
Ilie Bolojan admite că a discutat cu Elena Lasconi şi cu Mircea Geoană, dar spune că nu le-a cerut celor doi să se retragă
19:17
Ce se întâmplă dacă o persoană încearcă să voteze de două ori și este identificată de sistemul de alertă
19:09
Negocieri între partidele „de dreapta”. Surse: PNL ar încerca să-l convingă pe Mircea Geoană să se retragă din cursă
În altă parte am găsit un meniu strict pentru prânz. Cuprinde două feluri la alegere, cu un preț avantajos.
Reporter: Cât economisești?
Bărbat: „30-40 de lei. Iar la fiecare prânz contează enorm orice ban.”
Reporter: Cât de des îți iei?
Bărbat: „3-4 ori pe săptămână.”
Meniul este schimbat săptămânal, iar dacă vor clienții, bucătarul poate să gătească în fața lor.
Ana Maria Lipsa, reprezentant restaurant: „Ideile vin si de la ei de multe ori.”
Reporter: Adica vă pot da idei de meniu?
Ana Maria Lipsa, reprezentant restaurant: „Exact, și noi încercăm să ne adaptăm."
Un local cu specific italienesc din Cluj-Napoca a adăugat meniul zilei, între 12 și 16, dar cu preparate din bucătăria autohtonă.
Lia Lungu, reprezentant restaurant: „Suntem un restaurant italian, dar poate nu toată lumea ne preferă. Clienții sunt foarte mulțumiți, mai ales fiind mulți români, preferă ciorbele.”
Alte restaurante au redus numărul de preparate și au început să folosească tot mai multe produse locale.
Lorand Toth, reprezentant restaurant: „Ne axăm pe o experiență mai mult decât pe volum. Automat, preparate multe ne încurcă. Ne încurcă în service, în prep, în depozitare. Nu avem atât de multă diversitate, așa că preparatele noastre se bazează pe ce găsim local.”
Radu Tănăse, director executiv HORA, Organizația Industriei Horeca: „Au apărut noi linii de business, vedem delivery care a crescut foarte mult. Au fost aduse foarte multe concepte. Vedem că și în România începem să avem parte de servicii de calitate.”
În ultimii patru ani, numărul restaurantelor de la noi a crescut cu o treime. Potrivit reprezentantilor HORA, acum sunt 36 de mii.