Câți kilometri de autostrăzi va avea România până în 2024. Anunțul ministrului interimar al Transporturilor

autostrazi
Pro TV

România va beneficia de peste 1.000 de kilometri de autostrăzi, drumuri expres şi variante ocolitoare în următorii 4 ani, potrivit ministrului interimar al Transporturilor.

Anul 2020 a fost cel mai bun din ultimii 10 în ceea ce priveşte ritmul de contractare la nivelul Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere, cu un total de aproximativ 8 miliarde de euro, în timp ce, pe toate modurile de transport, au fost contractate lucrări de aproximativ 54,908 miliarde de lei, respectiv circa 11,5 miliarde de euro, a scris vineri seara pe Facebook ministrul interimar al Transporturilor, Infrastructurii şi Comunicaţiilor, Lucian Bode.

Potrivit ministrului, în anul 2020, la nivelul CNAIR au fost încheiate contracte de execuţie în valoare totală de aproximativ 10 miliarde lei (circa 2 miliarde de euro) din care: pentru autostrăzi şi drumuri expres în valoare de 6,7 miliarde de lei, pentru drumuri naţionale - 1,5 miliarde de lei, şi pentru variante de ocolire - 1,6 miliarde de lei, transmite Agerpres.

Tot în anul 2020, CNAIR a lansat licitaţii pentru proiectare/execuţie/documentaţii, validate de Agenţia Naţională pentru Achiziţii Publice, în valoare de 25 miliarde lei (circa 6 miliarde de euro).

„În concluzie, anul 2020 a fost cel mai bun an, din ultimii 10, în ceea ce priveşte ritmul de contractare la nivelul CNAIR, cu un total de aproximativ 8 miliarde de euro. La nivel general, în anul 2020, pe toate modurile de transport au fost contractate lucrări de aproximativ 54.908 milioane de lei (circa 11,5 miliarde de euro)", a notat Bode.

Citește și
tunel
CE ne premiază pentru că vrem să construim reţele de transport prietenoase cu animalele
„Al treilea război mondial a început”. Valeri Zalujnîi, ambasadorul Ucrainei în Marea Britanie și fostul comandant al armatei, declarații

Şeful de la Transporturi a participat vineri la o şedinţă de lucru la Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), alături de directorul general al companiei, Mariana Ioniţă, şi preşedintele Agenţiei Naţionale pentru Achiziţii Publice (ANAP), Eugen Cojoacă.

„Am fost bucuros să văd că există o colaborare foarte strânsă între cele două entităţi, fapt care se vede şi din prisma documentaţiilor pe care le lansează CNAIR, a timpilor de validare şi a contestaţiilor mult mai puţine, pe care le fac ofertanţii pe documentaţiile de achiziţii. Mai sunt paşi care trebuie făcuţi şi aici mi-aş dori o şi mai mare transparenţă pe astfel de proceduri de licitaţie, înfiinţarea completurilor specializate, dar şi implementarea măsurilor de întărire şi dezvoltare a capacităţii administrative. Publicaţi răspunsurile la clarificări, faceţi asta în mod transparent şi cu siguranţă vom avea cu toţii de câştigat! Suntem cu toţii în slujba statului român şi cu un singur gând: acela de a construi infrastructură de transport rutieră modernă, în România. Dacă anul 2020 a fost un an bun în ceea ce priveşte contractarea, dar şi implementarea, aşteptările românilor sunt mari şi sunt justificate în ceea ce priveşte anul 2021, dar şi pentru următorii patru ani. Pentru noi este foarte important să realizăm ce am promis", le-a transmis ministrul celor doi şefi.

Potrivit lui Bode, în următorii 4 ani România ar putea avea peste 1.000 de kilometri noi de autostrăzi, drumuri expres şi variante ocolitoare.

„Împreună cu managementul CNAIR, am făcut un angajament public pentru următorii ani. România va beneficia de peste 1.000 de kilometri de autostrăzi, drumuri expres şi variante ocolitoare. Când am spus asta, m-am gândit la circa 700 de km de autostrăzi şi circa 300 km de drumuri expres. Aici am avut în vedere autostrada A7 - 340 de km care pot fi realizaţi, m-am gândit la autostrada Transilvania (fără tunelul Meseş) - 160 km care pot fi realizaţi în următorii ani, Sebeş-Turda, Lugoj-Deva sau la inelul Bucureştiului. Avem în vedere Drumul Expres Craiova-Piteşti, Brăila - Galaţi sau cele două loturi (1 şi 5) din autostrada Sibiu-Piteşti. Sunt doar câteva exemple, pe care le pot da şi care pot fi finalizate în următorii patru ani. Aceste lucruri nu pot fi realizate fără documentaţii bine făcute, astfel încât să nu mai fie contestate de fiecare dată, fără transparenţă sau fără implicarea tuturor factorilor interesaţi în astfel de proiecte de infrastructură", a susţinut Lucian Bode.

Articol recomandat de sport.ro
Tragerea la sorți pentru preliminariile CM 2026, simulată! Cu cine a picat România în grupa de 5
Tragerea la sorți pentru preliminariile CM 2026, simulată! Cu cine a picat România în grupa de 5
Citește și...
Vom plăti peste 2 miliarde de euro constructorilor de autostrăzi pentru nimic. Bode:
Vom plăti peste 2 miliarde de euro constructorilor de autostrăzi pentru nimic. Bode: "Taxă pe prostie"

România va termina anul cu 90 de kilometri noi de autostradă. Atât de puțin încât tot la coada Europei va rămâne.

CE ne premiază pentru că vrem să construim reţele de transport prietenoase cu animalele
CE ne premiază pentru că vrem să construim reţele de transport prietenoase cu animalele

Chiar dacă noi nu avem autostrăzi, Comisia Europeană ne-a premiat totuşi pentru intenţia de a construi reţele de transport sigure şi prietenoase cu animalele.

România vrea autostrăzi, dar nu are bitum să le construiască. Cum s-a ajuns aici
România vrea autostrăzi, dar nu are bitum să le construiască. Cum s-a ajuns aici

Un paradox mioritic. Trăim într-o țară în care nevoia de șosele este mare, dar, în același timp, bitumul românesc, un material de care nu te poți lipsi când asfaltezi, este extrem de rar.

Ludovic Orban: Ne-am angajat să construim aproape 3.000 de km de autostrăzi şi drumuri expres
Ludovic Orban: Ne-am angajat să construim aproape 3.000 de km de autostrăzi şi drumuri expres

Premierul Ludovic Orban a declarat sâmbătă că Guvernul, prin Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), s-a angajat să construiască 3.000 de kilometri de autostradă şi drumuri expres.

Recomandări
Deși NU președintele decide asupra salariilor, pensiilor, taxelor, candidații fac promisiuni mărețe. Ce spun economiștii
Deși NU președintele decide asupra salariilor, pensiilor, taxelor, candidații fac promisiuni mărețe. Ce spun economiștii

În vreme ce la nivel european se vorbește tot mai des despre mari dificultăți pentru economie, iar recesiunea este o realitate pentru Franța și Germania, candidații la Cotroceni promit venituri mai mari, cel puțin pentru o parte din populație, dar și redu

Sondaj AtlasIntel alegeri prezidențiale 2024. George Simion și Elena Lasconi ar fi umăr la umăr în bătălia pentru locul doi
Sondaj AtlasIntel alegeri prezidențiale 2024. George Simion și Elena Lasconi ar fi umăr la umăr în bătălia pentru locul doi

Mai sunt doar trei zile până la primul tur al alegerilor prezidențiale, iar ultimul sondaj arată noi evoluții în lupta pentru turul al doilea: George Simion și Elena Lasconi ar fi umăr la umăr în bătălia pentru locul doi.

Marcel Ciolacu spune că va arăta actele pentru zborul privat când va dori: „Nimeni nu mi-a plătit nimic”
Marcel Ciolacu spune că va arăta actele pentru zborul privat când va dori: „Nimeni nu mi-a plătit nimic”

Marcel Ciolacu spune că va prezenta actele pentru a dovedi că și-a plătit zborul cu un avion privat la Nisa, însă va face acest lucru atunci când va dori el.