Vom plăti peste 2 miliarde de euro constructorilor de autostrăzi pentru nimic. Bode: "Taxă pe prostie"
România va termina anul cu 90 de kilometri noi de autostradă. Atât de puțin încât tot la coada Europei va rămâne.
Autoritățile vor plăti însă "taxa pe prostie", de peste 2 miliarde de euro, spune chiar ministrul transporturilor. Sunt bani datorați constructorilor, care au dat statul în judecată, din cauza contractelor prost făcute de funcționarii statului. Cu acești bani s-ar fi putut construi o autostradă peste munți, susține Lucian Bode.
2020 va fi un alt an extrem de slab pentru infrastructura românească, recunoaşte şi ministrul transporturilor. Responsabilii au reuşit să dea în exploatare 46 de noi kilometri de autostradă până acum. Cu noroc şi vreme bună, s-ar putea dubla până la finalul anului.
Alegeri 2024
17:07
Alegeri prezidențiale 2024. George Simion și Elena Lasconi, luptă strânsă pentru locul doi - sondaj la comanda USR
21:03
Reacția lui Simion după Kievul a dezvăluit de ce nu are voie în Ucraina. Liderul AUR, apel către serviciile secrete
20:15
Document. Motivul pentru care George Simion a fost interzis în Ucraina. Guvernul României a publicat răspunsul Kievului
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
Sebeș-Turda (între Lancram-Sântimbru)- lotul 1-17 kilometri
Centura Bacău-30 kilometri
Râșnov-Cristian- 6 kilometri
Şi nu este singura veste rea. Ministrul transporturilor susţine că România a plătit în ultimii 14 ani o taxă pe prostie din cauza unor contracte întocmite de funcţionarii de la minister şi de la Compania Naţională de Drumuri. Companiile de construcţii dau statul în judecată peste diferite greşeli şi câştigă pe bandă rulantă.
„2,2 miliarde de euro claimuri. taxa pe prostie" explică Lucian Bode.
Paradoxal este că ministrul recunoaşte că nu-i poate sancţiona pe funcţionari. Fie îşi iau concediu, fie se detaşează în alte ministere.
Lucrările pe centura de sud a Capitalei vor începe cu întârziere
O altă explicaţie pentru lentoarea cu care se construiesc drumuri în România ar fi şi lipsa de seriozitate a firmelor de construcţii, acuză şeful de la transporturi.
Aşa se întâmplă pe şantierul autostrăzii de centură a Capitalei. Constructorul de pe lotul 3 nu a depus actele pentru a începe lucrarea propriu-zisă, iar un alt antreprenor a aşteptat aproape 3 luni ca funcţionarii să termine exproprierile.
„Deschiderea cu artificii a şantierului pe lotul 2 de pe autostradă de centură a avut loc pe 18 August. Doar că firma de construcție a avut atunci la dispoziție 1 km și jumătate de şantier. Abia de curând au fost terminate toate exproprierile, așa că de pe 5 Noiembrie compania va putea lucra în sfârșit pe tot tronsonul 2 - adică pe 16 km."
Toate aceste bâlbâieli înseamnă întârzieri. Dacă săptămâna trecută premierul Ludovic Orban promitea că lucrările pe partea de sud a autostrăzii de centură a Capitalei vor începe până la sfârşitul anului, acum, ministrul Bode a venit cu o amânare.
Lucian Bode, ministrul Transporturilor „Se va lucra pe cei 52 km în zona de sud a Bucureștiului la început de an."
Ce-i drept, antreprenorul care a întârziat actele a fost sancţionat deja cu 200.000 euro. Asta în condiţiile în care pentru construcţia lotului primeşte 180 de milioane de euro.
Prima bucată a autostrăzii de centură din sudul Capitalei ar trebui să fie gata pe 17 februarie 2023.