"Caracatita" romana voia sa controleze institutiile statului.60 mil €,prejudiciul in dosarul vamilor
Senatorul si secretarul general de la Interne despre care am aflat ca sunt acuzati de evaziune fiscala si trafic de influenta ar face parte dintr-o caracatita ce voia sa controleze institutiile statului roman.
Afirmatia le apartine procurorilor anticoruptie care descriu o retea ce ar fi adus zeci de trasporturi cu marfuri din China netaxate. Adunand, prejudiciul ar depasi 60 de milioane de euro. In grupare sunt incluse alte 28 de persoane pentru care au fost cerute mandate de arestare.
Anchetatorii creioneaza o adevarata caracatita ale carei capete erau senatorul si secretarul general de la Interne. Din ea ar face parte sefi sau executanti din cadrul Vamii Portuare Constanta, politisti de frontiera, comisionari vamali, patroni de firme.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
Traseul marfurilor care ajungeau din China in Romania era presarat, sustin procurorii, de membrii ai gruparii care astfel protejau transportul. Inainte ca de pe vapor sa fie descarcat containerul, intermediarul vamal infiinta o firma pe numele careia facea toate actele pentru marfa. Ajunsa in port, aceasta era preluata de un comisionar vamal care prezenta documentele vamesului. Acesta ar fi trebuit sa controleze fizic marfa, insa, spun anchetatorii, uita de acest aspect. El stabilea ca marfa avea putine taxe de platit si inainta dosarul sefului biroului vamal care, corupt si el, inchidea ochii si dadea verde. Marfa ajungea apoi in depozite din Capitala unde era preluata de chinezi ce o vindeau in en gross-uri.
Toti cei care participau la contrabanda, sustin investigatorii, ar fi fost mituiti, sumele aruncate in joc fiind intre 1000 si 7000 de dolari pentru un transport, de persoana.
30 de transporturi de vapoare pline cu marfuri din China ar fi ajuns in Romania si ar fi fost descarcate pe piata subterana. Cum la un transport pierderile aduse statului ajung undeva la 2 milioane de euro, un calcul simplu arata ca gruparea ar fi castigat cel putin 60 de milioane de euro din aceasta afacere.
In 2010, Mircea Banias, senator PDL, i-ar fi promis celui ce era director in Compania Nationala Administratia Porturilor Maritime Constanta, ca va face in asa fel incat un proiect de restucturare a autorităţii vamale Constanta sa fie blocat. Ei bine, acest proiect a prins forma abia acum, in 2011, in urma cu o saptamana. De asemenea, Banias ar fi promis ca impiedica numirea unei persoane intr-o functie de conducere.
Si Laurentiu Mironescu ar fi facut uz de functia lui. Procurorii spun ca un fost vames, Catalin Pilca, i-ar fi dat 8000 de lei ca sa fie ajutat sa ajunga director în cadrul Companiei Naţionale Administrarea Porturilor Maritime Constanta S.A. Mironescu a pus in incurcatura serviciul de informatii al ministerului de interen care acum trebuie sa explice de ce nu l-a informat pe ministru ca Mironescu este monitorizat penru fapte de coruptie si a permis numirea lui pe o functie de conducere.
Mafia din Portul Constanta avea ca scop "controlarea institutiilor statului"
Audieri terminate in miez de noapte. Au fost emise primele ordonante de retinere in dosarul vamilor