Mafia din Portul Constanta avea ca scop "controlarea institutiilor statului"
Procurorii anticoruptie au prezentat astazi felul in care actionau cei 30 de oameni pe numele carora s-a inceput urmarirea penala in dosarul vamilor.
Laurentiu Mironescu, Eugen Bogatu si ceilalti 26 de retinuti in cazul coruptiei de la vama Constanta au fost adusi cu patru dube ale Politiei la Inalta Curte de Casatie si Justitie, unde un judecator urmeaza sa ia in discutie propunerea procurorilor anticoruptie de arestare preventiva a acestora.
Potrivit rechizitorului procurorilor DNA, din mai 2010 si pana in martie 2011, la nivelul autoritatilor vamale si portuare din Municipiul Constanta, s-a constituit un grup infractional organizat ce are scopul de a controla institutiile Statului Roman cu atributii in activitatile de import – export de marfuri prin birourile vamale de pe raza Directiei Regionale de Accize si Operatiuni Vamale (D.R.A.O.V.) Constanta, dar si din Municipiul Bucuresti.
Grupul infractional include un important numar de persoane, intre care oameni politici detinatori ai unor importante functii de stat (cum ar fi cea de Senator in Parlamentul Romaniei sau de secretar general al M.A.I.), persoane cu functii de conducere din sistemul vamal, lucratori vamali cu diferite grade profesionale, comisionari vamali, intermediari vamali, oameni de afaceri implicati in activitatea de import-export de marfuri, persoane fizice beneficiare curente a marfurilor importate in Romania si transportatori.
Toate persoanele implicate in aceasta vasta activitate infractionala actionau in mod coordonat in scopul facilitarii contrabandei cu marfuri de orice gen, din afara granitelor UE, in schimbul remiterii unor sume de bani sub forma de mita, functionarii vamali avand atributia de a nu constata sau denunta infractiuni sau contraventii comise la una din cele mai importante vami din Romania.
Sumele de bani erau cerute cu o frecventa zilnica, in cuantum cuprins intre 1.000 si 7.000 USD pentru fiecare transport. In aceasta modalitate, bugetul de stat a fost prejudiciat, in unele situatii, cu sume cuprinse intre 232.186,12 lei si 8.280.932 lei pentru fiecare transport de marfa introdus ilegal.