Când va fi deschis Golden Gate-ul României. Va fi al treilea cel mai lung pod suspendat din Europa
Podul peste Dunăre de la Brăila se va deschide la final de 2022. Acesta este anunțul făcut, joi, de ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, care a făcut o vizită de lucru pe șantierul de pe malul Dunării alături de Dan Barna și ambasadorul Japoniei.
Va fi al treilea pod suspendat din Europa, ca lungime și deschidere centrală, și cel mai mare din România. Iar drumurile de legătură către acesta vor fi și ele gata împreună cu imensa construcție.
Vicepremierul Dan Barna și ministrul transporturilor, Cătălin Drula, au fost, joi, la Brăila pentru a vizita șantierul podului și lucrările care au început recent la drumurile de legătură.
Dan Barna: ”Cătălin Drulă a reușit să deblocheze și problema drumurilor de acces, de a avea un pod finalizat și drumuri de legătură despre care mai discutăm cum le facem”.
Cătălin Drulă: ”Odată cu podul vor fi gata și drumurile astfel încă să poate fi deschis traficului, inclusiv trafic greu încă din prima zi, urmând ca în 6 luni să fie deschisă și cealalată ramură”.
Anca Dragu, președintele Senatului: ”Este o investiție impresionantă, mult așteptată și dorită de mediul de afaceri și economic. El se construiește cu sprijinul uniunii, dar și cu sprijinul inginerilor japonezi și italieni și români”.
Potrivit estimărilor făcute acum de autorități podul ar urma să fie gata în decembrie 2022.
Cătălin Drulă: ”Vom asigura deschiderea traficului în loc de 34 de luni în 18 luni de la km 0-podul suspendat - km 8 cu descărcarea pe brațul Măcin”.
Tot joi, pentru a marca cei 100 de ani de relații diplomatice dintre țară noastră și Japonia, ambasadorul acesteia a organizat o receptie, ocazie cu care au fost montate și primele sârme care vor forma cablurile de ancoraj ale podului.
Hiroshi Ueda, ambasadorul Japoniei în România: ”Construcția se desfășoară folosind cele mai avansate tehnologii din Japonia. Acest pod este foarte important pentru îmbunătățirea conexiunii dintre Marea Neagră și regiunea Moldovei de est din România. Sunt foarte mândru că tehnologia japoneză contribuie la un proiect atât de semnificativ”.
A fost ținută și o ceremonie tradițională japoneză, în care se sparge capacul unui butoi cu sake, lucru ce marchează momente foarte importante în viață cuiva.
Costul total al podului și drumurilor de acces este estimat la peste 2 miliarde și jumătate de lei, iar în mare parte sunt folosiți bani europeni.