Se pun cablurile de oţel la podul ce va lega Brăila de Tulcea. Când va fi gata "Golden Gate-ul românesc"
A început una dintre cele mai importante etape din construcția podului care leagă Brăila de Tulcea.
Constructorii străini întind cablurile de otel, pe care vor fixa strada ce va traversa Dunărea. Un adevărat ''Golden Gate'' românesc, ale cărui costuri sunt estimate la o jumătate de miliard de euro. Acesta va fi al treilea pod suspendat din Europa ca lungime și deschidere centrală.
În fiecare tură peste 450 de muncitori italieni, japonezi, turci și români lucrează pe cele două maluri. Până acum au ridicat în Brăila și Tulcea pilonii care au 192 de metri și sunt cele mai înalte construcții din România, iar de luni japonezii întind cele mai rezistente cabluri de oțel din lume, lungi de doi km, groase de 60 de cm, pe care producătorii le garantează 120 de ani.
Masaaki Nakayama, manager de proiect IHI: "Aceste cabluri sunt conectate de partea de sus a turnurilor și ajung până la blocurile de ancoraj. De acolo vom construi o platformă pe care se vor putea deplasa muncitorii. O numim catwalk. Apoi, prin aceeași procedură vom trece cablurile peste Dunăre."
Peste 81.000 de kilometri de fir de oțel, care ar putea să înconjoare Pământul de două ori, vor fi împletite în două cabluri care, în total, cântăresc peste 6.700 de tone și care vor traversa Dunărea. Ele, practic, vor susține tablierul metalic, calea de rulare.
Cât cablurile vor fi trecute peste Dunăre, navigația va fi oprită.
Viorel Eșanu, responsabil monitorizare lucrări: "O operațiune de amploare se va efectua între cele două turnuri. Deoarece ne aflăm deasupra Dunării, va trebui să utilizăm sistemul de tracțiune cu barja, vom avea niște trolii deja instalate pe o barjă de mare capacitate. Se va face în etape. Se va emite automat și un aviz către navigatorii care tranzitează zona aceasta."
Podul ar urma să lege Dobrogea de restul țării, însă așa cum a recunoscut și ministrul Transporturilor, în 2023, când podul va fi gata, este puțin probabil să fie terminate și drumurile de legătură. .
Deși construcția podului se desfășoară în ritm alert, drumurile de legătură sunt acum în acest stadiu. Autorizația a fost dată încă din luna martie, dar nici până acum Compania de Drumuri nu a eliberat ordinul de începere a lucrărilor.
"În prezent s-a intrat în șantier și se desfășoară lucrările pregătitoare. Pentru restul drumurilor se va analiza documentația pentru avizare. Previzionăm că până în 15 iunie întregul șantier de la Brăila va fi în execuție", a precizat CNAIR.
În același timp, autoritățile bulgare au anunțat că au început proiectarea pentru un al doilea pod peste Dunăre, între Giurgiu și Ruse. Un memorandum ar urma să fie semnat cu partea română, astfel încât să fie accesate fonduri europene pentru noua construcție.