Golden Gate-ul României este gata pe jumătate. Au fost montate catwalk-urile. Iată cum arată
Supranumit „Golden Gate-ul României”, podul care va lega Brăila de Tulcea este gata pe jumătate.
Muncitorii au început să întindă cablurile principale, aduse tocmai din Japonia, care vor susține calea de rulare a mașinilor. Procedura complexă este realizată pentru prima dată în țara noastră. Se lucrează deja și la drumurile de legătură. Construcția ar trebui să fie gata în februarie 2023.
Pe pilonii înalți de 192 de metri au fost montate așa-numitele catwalk-uri – adică pasarelele provizorii pe care vor lucra muncitorii care întind cablurile. Imaginea, mai ales în timpul nopții, este spectaculoasă. Firele principale sunt lansate de pe malul din județul Tulcea și traversează Dunărea.
Alegeri 2024
17:07
Alegeri prezidențiale 2024. George Simion și Elena Lasconi, luptă strânsă pentru locul doi - sondaj la comanda USR
21:03
Reacția lui Simion după Kievul a dezvăluit de ce nu are voie în Ucraina. Liderul AUR, apel către serviciile secrete
20:15
Document. Motivul pentru care George Simion a fost interzis în Ucraina. Guvernul României a publicat răspunsul Kievului
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
Aceste cabluri subțiri vor fi proiectate până pe malul celălalt, la o distanță de aproximativ doi kilometri. La final vor fi împletite într-un mănunchi cu diametrul de 60 de centimetri. Constructorul spune că, în total, vor fi folosiți 81 de mii de kilometri de cabluri de oțel, care ar putea să înconjoare de două ori Pământul.
Ing. Coreliu Barbu, inginer de poduri: "Firele de cablu au undeva la 5,44 milimetri. Ele vor forma pachete de câte 544 de fire. Pachetele alea se numosc toroane, în termeni tehnici. Și toroanele, la rândul lor, în număr de 16, vor forma cablul principal. Această procedură este pentru prima dată efectuată la noi, în România".
Viorel Eșanu, responsabil monitorizare lucrări: "Această tehnologie este una foarte complexă, conținând un sistem de scripeți și motoare electrice, care ajută, cu un sistem de funicular, traversarea cablurilor de pe un mal pe celălalt".
Firele principale, garantate până la 150 de ani, au fost fabricate în Japonia, de singurul producător de astfel de materiale.
Yuya Uchida, manager de proiectare: "Avem două linii. Trimitem un fir către malul de la Brăila, apoi, un alt fir se întoarce spre Jijila. Vor parcurge acest traseu unul câte unul".
În mare parte, problemele legate de exproprierile pentru șoselele de legătură au fost rezolvate. Compania Națională de Drumuri a obținut avizele și lucrările au început. Vor fi 7 kilometri, de la baza podului, la care se vor adauga 23 de kilometri de drum expres în Brăila și Tulcea.
Gabriel Alexandru, șef de șantier: "Mai sunt mici probleme pe utilități, dar se rezolvă și acestea. Eu zic că nu ar fi niciun motiv să nu se termine în timp”.
Proiectul costă jumătate de miliard de euro, în mare parte bani europeni, iar la el lucrează peste 450 de muncitori. Va fi al treilea pod suspendat din Europa, ca lungime și deschidere centrală, și cel mai mare din România.