Canalul București-Dunăre, readus la viață. Navele ar putea pleca din Constanța, opri în Capitală și ajunge la Amsterdam

×
Codul embed a fost copiat

În mai puțin de un an, autoritățile ar trebui să știe în ce condiții pot lega pe apă Bucureștiul de orașele europene care au deschidere la Dunăre.

Au comandat un nou studiu de fezabilitate pentru canalul început în perioada comunistă și realizat în proporție de 70%. Analiza nouă costă peste 5,5 milioane de lei și va stabili și cât de degradată este construcția neterminată.

Traseul canalului urmează albiile râurilor Argeș și Dâmbovița, trece pe lângă București și ajunge în Dunăre.

Trei porturi ar urma să fie construite, pentru a putea lega și Capitala de fluviu: două pe Argeș și unul pe Dâmbovița.

Apoi, pentru a putea controla nivelul apei și a asigura navigația, pe cele două râuri ar urma să fie ridicate și șase ecluze. Ultima, prevăzută la Oltenița, ar facilita intrarea pe Dunăre, așa cum se întâmplă la Agigea, pentru acces la Marea Neagră.

Citește și
sectie de votare
Miros de gaze la o şcoală din Bucureşti, unde au fost amenajate secţii de votare. Traficul rutier, restricţionat temporar

Ce trebuie făcut pentru ca proiectul să devină realitate

Analiza nouă, finanțată prin Programul Operațional Infrastructură Mare, ar urma să arate ce trebuie făcut pentru ca proiectul să poată fi transformat în realitate.

Alina Hilca, Expert fonduri Administrația Canalelor Navigabile: "Durata realizării acestei reactualizări a studiului de fezabilitate este de 11 luni. A fost atribuit la 5 milioane 697 de mii de lei. Proiectul identifică următorii pași care trebuie parcurși în vederea realizării efective a Canalului.”

În următoarele luni, specialiștii vor face un studiu de trafic. Vor să vadă ce tipuri de nave pot tranzita canalele râurilor Argeș și Dâmbovița și ce tipuri de mărfuri pot fi transportate în aceste zone pe o perioadă de zece ani.

Nave de pasageri cu o lungime de 110 metri și o lățime de 11 metri ar putea pleca din Portul Constanța, ar putea face un popas la București și ar putea ajunge la Amsterdam sau Basel. Responsabilii vor sa stabilească și cum va putea ajuta canalul agricultura.

Daniel Georgescu, Directorul Administrației Canalelor Navigabile: "Se vor face digurile de apărare împotriva inundațiilor, ajutăm agricultura, piscicultura, locuri de muncă, apă pentru consum pentru că și din Canalul Dunăre Marea Neagră să știți că regia de apă preia apă și o potabilizează.”

Costul aproximativ al deschiderii canalului București – Dunăre este evaluat la peste 8,3 miliarde de lei bani de la bugetul de stat și fonduri europene.

Alin Șerbănescu, Purtătorul de cuvând al Ministerului Transporturilor: "Trebuie văzut cât de deteriorată este lucrarea inițială, după care în funcție de complexitatea lucrării și cât de deteriorată e și de soluțiile care se vor aplica, în opinia mea ar putea dura între 24 și 48 de luni o astfel de lucrare.”

Canalul, început în perioada comunistă, este construit în proporție de 70%, arată ultima evaluare făcută de autorități, în 2014, doar că lucrarea abandonată nu a fost conservată.

Articol recomandat de sport.ro
GALERIE FOTO Cele trei stadioane pe care poate juca România la Cupa Mondială din 2026
GALERIE FOTO Cele trei stadioane pe care poate juca România la Cupa Mondială din 2026
Citește și...
Miros de gaze la o şcoală din Bucureşti, unde au fost amenajate secţii de votare. Traficul rutier, restricţionat temporar
Miros de gaze la o şcoală din Bucureşti, unde au fost amenajate secţii de votare. Traficul rutier, restricţionat temporar

Miros de gaze a fost semnalat, sâmbătă, la o şcoală din Bucureşti, acolo unde au fost amenajate secţii de votare, iar la faţa locului s-au deplasat echipaje de poliţie, pompieri şi reprezentanţi ai operatorului de distribuţie a gazelor.

Un bărbat din Braşov a fost reţinut după ce a păcălit angajaţi din Alba Iulia și i-a convins să depună bani în conturi false
Un bărbat din Braşov a fost reţinut după ce a păcălit angajaţi din Alba Iulia și i-a convins să depună bani în conturi false

Un bărbat din judeţul Braşov a fost reţinut de poliţiştii din Alba Iulia, după ce ar fi determinat angajaţii unor firme din oraş să depună bani în conturi indicate de el, sub pretextul că ar fi contabilul societăţilor unde aceştia lucrau.

Un șofer beat din Botoșani a ucis un biciclist și a fugit, ascunzând mașina. Avea o alcoolemie de 0,62 mg/l în aerul expirat
Un șofer beat din Botoșani a ucis un biciclist și a fugit, ascunzând mașina. Avea o alcoolemie de 0,62 mg/l în aerul expirat

Un şofer a accidentat mortal un biciclist într-o comună din Botoşani, iar apoi a fugit de la locul faptei.

Recomandări
Responsabili americani transmit Europei: Fără întărirea apărării până în 2027, SUA pot renunța la unele mecanisme NATO
Responsabili americani transmit Europei: Fără întărirea apărării până în 2027, SUA pot renunța la unele mecanisme NATO

Responsabilii americani i-au avertizat pe omologii europeni că, dacă nu-și consolidează până în 2027 capacitățile defensive, Statele Unite își vor sista participarea la anumite mecanisme de apărare ale NATO.

Căldură gratis în calorifere, trafic rutier ”ca afară” sau case pentru tineri. Ce promit candidații la Primăria Capitalei
Căldură gratis în calorifere, trafic rutier ”ca afară” sau case pentru tineri. Ce promit candidații la Primăria Capitalei

Energie termică gratis, fluidizarea traficului rutier sau locuințe pentru tineri. ȘtirileProTv.ro vă prezintă cele mai importante promisiuni electorale ale candidaților la alegerile pentru Primăria Capitalei, care sunt organizate în 7 decembrie 2025.

Criza apei i-a costat pe locuitorii din Prahova și Dâmbovița 120.000 euro pe zi. Restaurante și afaceri, forțate să caute apă
Criza apei i-a costat pe locuitorii din Prahova și Dâmbovița 120.000 euro pe zi. Restaurante și afaceri, forțate să caute apă

Criza apei din Prahova și Dâmbovița se îndreaptă spre o posibilă soluționare. Premierul Ilie Bolojan a anunțat că vineri seară alimentarea cu apă va fi reluată treptat, dar a avertizat că apa nu va fi deocamdată potabilă.