Canalul București-Dunăre, readus la viață. Navele ar putea pleca din Constanța, opri în Capitală și ajunge la Amsterdam

×
Codul embed a fost copiat

În mai puțin de un an, autoritățile ar trebui să știe în ce condiții pot lega pe apă Bucureștiul de orașele europene care au deschidere la Dunăre.

Au comandat un nou studiu de fezabilitate pentru canalul început în perioada comunistă și realizat în proporție de 70%. Analiza nouă costă peste 5,5 milioane de lei și va stabili și cât de degradată este construcția neterminată.

Traseul canalului urmează albiile râurilor Argeș și Dâmbovița, trece pe lângă București și ajunge în Dunăre.

Trei porturi ar urma să fie construite, pentru a putea lega și Capitala de fluviu: două pe Argeș și unul pe Dâmbovița.

Apoi, pentru a putea controla nivelul apei și a asigura navigația, pe cele două râuri ar urma să fie ridicate și șase ecluze. Ultima, prevăzută la Oltenița, ar facilita intrarea pe Dunăre, așa cum se întâmplă la Agigea, pentru acces la Marea Neagră.

Citește și
bărbați din Cluj
Aventura unor bărbați din Cluj-Napoca. Au pedalat 1700 de kilometri pentru a ajunge cu bicicletele "la capătul lumii"

Ce trebuie făcut pentru ca proiectul să devină realitate

Analiza nouă, finanțată prin Programul Operațional Infrastructură Mare, ar urma să arate ce trebuie făcut pentru ca proiectul să poată fi transformat în realitate.

Alina Hilca, Expert fonduri Administrația Canalelor Navigabile: "Durata realizării acestei reactualizări a studiului de fezabilitate este de 11 luni. A fost atribuit la 5 milioane 697 de mii de lei. Proiectul identifică următorii pași care trebuie parcurși în vederea realizării efective a Canalului.”

În următoarele luni, specialiștii vor face un studiu de trafic. Vor să vadă ce tipuri de nave pot tranzita canalele râurilor Argeș și Dâmbovița și ce tipuri de mărfuri pot fi transportate în aceste zone pe o perioadă de zece ani.

Nave de pasageri cu o lungime de 110 metri și o lățime de 11 metri ar putea pleca din Portul Constanța, ar putea face un popas la București și ar putea ajunge la Amsterdam sau Basel. Responsabilii vor sa stabilească și cum va putea ajuta canalul agricultura.

Daniel Georgescu, Directorul Administrației Canalelor Navigabile: "Se vor face digurile de apărare împotriva inundațiilor, ajutăm agricultura, piscicultura, locuri de muncă, apă pentru consum pentru că și din Canalul Dunăre Marea Neagră să știți că regia de apă preia apă și o potabilizează.”

Costul aproximativ al deschiderii canalului București – Dunăre este evaluat la peste 8,3 miliarde de lei bani de la bugetul de stat și fonduri europene.

Alin Șerbănescu, Purtătorul de cuvând al Ministerului Transporturilor: "Trebuie văzut cât de deteriorată este lucrarea inițială, după care în funcție de complexitatea lucrării și cât de deteriorată e și de soluțiile care se vor aplica, în opinia mea ar putea dura între 24 și 48 de luni o astfel de lucrare.”

Canalul, început în perioada comunistă, este construit în proporție de 70%, arată ultima evaluare făcută de autorități, în 2014, doar că lucrarea abandonată nu a fost conservată.

Articol recomandat de sport.ro
Olăroiu, răsplătit de arabi în mijlocul unui sezon istoric: românul încheie anul cu o veste excelentă
Olăroiu, răsplătit de arabi în mijlocul unui sezon istoric: românul încheie anul cu o veste excelentă
Citește și...
Aventura unor bărbați din Cluj-Napoca. Au pedalat 1700 de kilometri pentru a ajunge cu bicicletele
Aventura unor bărbați din Cluj-Napoca. Au pedalat 1700 de kilometri pentru a ajunge cu bicicletele "la capătul lumii"

Doi bărbați din Cluj-Napoca au pedalat 1700 de kilometri pentru a ajunge cu bicicletele... "la capătul lumii" – pe insula Horn.

Solstițiul de iarnă, marcat la grădina zoologică din Târgu Mureș cu o plimbare nocturnă. Surprize pentru vizitatori
Solstițiul de iarnă, marcat la grădina zoologică din Târgu Mureș cu o plimbare nocturnă. Surprize pentru vizitatori

Solstițiul de iarnă a fost marcat sâmbătă seară la grădina zoologică din Târgu Mureș cu o plimbare nocturnă. Vizitatorii au fost poftiți inclusiv în zone în care, în mod normal, doar angajații pot intra.

O femeie din Arad a croșetat timp de un an un brad de Crăciun. „Ne-am gândit să facem o surpriză vecinilor”
O femeie din Arad a croșetat timp de un an un brad de Crăciun. „Ne-am gândit să facem o surpriză vecinilor”

A croșetat un brad de Crăciun în jurul căruia și-a adunat toți vecinii de pe stradă. Vorbim despre o femeie din Arad care a avut nevoie de un an pentru ca proiectul ei să devină realitate. Însă inițiativa s-a dovedit a fi un succes.

Recomandări
Klaus Iohannis discută astăzi cu liderii partidelor parlamentare, pentru a rezolva criza politică. USR participă separat
Klaus Iohannis discută astăzi cu liderii partidelor parlamentare, pentru a rezolva criza politică. USR participă separat

Noua rundă de negocieri pentru formarea Guvernului, purtate de PSD, PNL și UDMR, s-a încheiat sâmbătă seară fără a se ajunge la o înțelegere.

VIDEO. Tragedie în Brazilia. Cel mai grav accident rutier din ultimii 17 ani: 38 de oameni aflați într-un autocar au murit
VIDEO. Tragedie în Brazilia. Cel mai grav accident rutier din ultimii 17 ani: 38 de oameni aflați într-un autocar au murit

Un accident de autocar urmat de un incendiu s-a soldat cu cel puţin 38 de morţi, sâmbătă, în statul brazilian Minas Gerais (sud-est), a anunţat poliţia, citată de AFP, potrivit News.ro.

Filmul atacului terorist din Germania, soldat cu 5 morți și peste 200 de răniți. Mărturia cutremurătoare a unei martore
Filmul atacului terorist din Germania, soldat cu 5 morți și peste 200 de răniți. Mărturia cutremurătoare a unei martore

Germanii au comemorat sâmbătă victimele atacului în care un medic a intrat cu maşina în mulţime într-un târg de Crăciun în aer liber, ucigând cinci persoane şi rănind alte 200.