Biletele de avion, mai scumpe și cu 40%. Serviciile care altă dată erau gratuite vor trebui plătite
Traficul de pasageri pe aeroporturile din România va depăși anul acesta nivelul de dinainte de pandemie. Cei din domeniu estimează că aeronavele companiilor de linie şi low-cost vor prelua de la noi peste 24 de milioane de oameni.
Creșterea este posibilă, deşi biletele sunt mai scumpe și cu 40 la sută, iar pasagerii plătesc pentru servicii la bord, care altă dată erau gratuite. Din vară, o parte din trafic va fi preluat de aeroportul care se va deschide în Brașov.
Profitul companiilor aeriene va decola anul acesta.
Alegeri 2024
21:03
Reacția lui Simion după Kievul a dezvăluit de ce nu are voie în Ucraina. Liderul AUR, apel către serviciile secrete
20:15
Document. Motivul pentru care George Simion a fost interzis în Ucraina. Guvernul României a publicat răspunsul Kievului
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
Cei peste 4 miliarde de oameni așteptați să zboare la nivel global vor genera venituri de peste 500 de miliarde de dolari - spune Asociația Internațională de Transport Aerian.
La noi traficul a fost estimat de Asociația Aeroporturilor la peste 24 milioane de pasageri.
Ne așteptăm, așadar, la aglomerație - pentru că multe dintre companiile care gestionează, de pildă, bagajele pasagerilor duc lipsă de personal iar procesul de angajare merge greu.
Marius Paisa, reprezentant companie de servicii: „Am început deja recrutările pentru sezonul de vară. Avem undeva la 20 de angajați care urmează să se alăture echipei noastre din Asia. Ne gândim la încă 10-15 posturi adiționale.”
Pe lângă aglomerație clienții trebuie să se aștepte anul acesta și la bilete mai scumpe chiar dacă, de exemplu, prețul petrolului a început să scadă, iar Fondul Monetar Internațional se așteaptă ca inflația globală să se reducă.
La bordul avioanelor companiilor de linie pentru unele dintre serviciile, altă dată gratuite, se va plăti în plus. În aeronavele Tarom - de pildă - mâncarea și băutura costă. Alte companii percep o taxă pentru alegerea locului.
Dincolo de toate acestea mai multe companii vor încerca să ocupe locul rămas liber în piață în urma falimentului Blue Air.
Andras Rado, Senior Corporate Communications Manager: „Ne extindem în România, deja am alocat mai multe aeronave în flotă, acum avem 32 de aeronave aici. Va fi nevoie să angajăm sute de însoțitori de zbor și piloți. Avem mai multe baze în România, așa că vom face recrutări în toată țara.”
La jumătatea anului - pe 15 iunie - urmează să fie deschis și aeroportul din Brașov.
David Ciceo, președinte Asociația Aeroporturilor din România: „Va prelua din această creștere a traficului, acest aeroport va fi foarte important pentru România. Va ajuta turismul, schimburile universitare, vor fi destinații noi în toată România.”
Este totodată al doilea aeroport din lume care foloseşte tehnologia turnului virtual, adică traficul este dirijat de la distanță, de la Arad.
Adrian Cojoc, director general ROMATSA: „Stadiul este unul avansat, chiar ieri am primit de la colegii mei o filmare cu ecranele sistemului remote în care se vedea aeroportul Brașov.”
Anul trecut - potrivit căutărilor Google - românii au zburat cel mai mult spre Italia, Spania, Marea Britanie și Turcia.